X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
: מתרחצים בחוף תל אביב האסור בכניסה למים [צילום: אלי אלון]
אי אכיפת חוק האוסר כניסה למים בחוף בת"א
בקטע חוף הים שבין מוזאון האצ"ל (בית "גידי") לבין נמל יפו אין שירותי הצלה והכניסה למים אסורה על-פי חוק .למרות זאת מאות מתרחצים נוהגים מזה שנים להיכנס ולשהות במים בקטע חוף זה בכל שעות היום באין מפריע .עיריית ת"א-יפו לא דואגת לאכוף כראוי את איסור כניסת מתרחצים למים ומסכנת בכך חיי אדם. דובר העירייה: "סיירי חופים מסיירים כאשר הים מסוכן ומונעים רחצה ככל הניתן"

רצועת חוף ים תל אביב בקטע שבין מוזאון האצ"ל (בית "גידי") לבין נמל יפו שאורכה למעלה מקילומטר, הוא חוף שאין בו שירותי הצלה והכניסה למים לאורך קטע חוף זה, אסורה על-פי חוק ומסוכנת. מדובר בחוף שאין בו שובר גלים, הים בו מסוכן ומועד לפורענות, ולאורך השנים אירעו בו שורה של טביעות. הגלים הסוערים מושכים למקום צעירים הרפתקנים וגולשי גלים רודפי סיכונים וריגושים.
למרות שמדובר בחוף שבו אסורה הרחצה על-פי חוק, וכאמור גם מסוכנת, הומה קטע חוף זה מדי שנה בתקופת עונת הרחצה ולאורך שעות היום במאות מתרחצים הנכנסים למים ושוהים בהם באין מפריע. אין איש מפקח כראוי ודואג לדרוש מהמתרחצים לצאת מהמים. אני אומר את הדברים באחריות מלאה וממראה עיניים כאדם שנוהג לצעוד לעיתים קרובות מזה כמה שנים בטיילת חוף תל אביב כולל בקטע החוף ממוזאון האצ"ל בואכה יפו. עיריית תל אביב יפו אומנם הציבה לאורך קטע חוף זה שלטים מאירי עיניים האוסרים כניסה למים ומזהירים כי הנכנסים למים צפויים לקנסות גבוהים - אך אינה דואגת ונוקטת צעדי אכיפה משמעותיים ונמרצים כדי לאכוף איסור הרחצה בחוף זה. התוצאה מדברת בעד עצמה: מאות מתרחצים וגולשי גלים ובהם כאמור ובני נוער ואף ילדים נכנסים למים בחוף זה ושוהים בו שעות רבות לאורך כל שעות היום בעיקר בתקופת הרחצה באין מפריע וזו עובדה שאין איש המערער עליה.
לא הרחק מהחוף בו אסורה הרחצה מול "בית התעשיינים" קיימת תחנת פיקוח על חוף הים של עיריית תל אביב המאוישת בפקחים רבים אני ספרתי לפחות 10 וכנראה שיש פי כמה. חלק מהפקחים וסיירי החוף הם אנשי שיטור עירוני במדים, נדמה לי אף בעלי סמכויות שוטרים. הפקחים וסיירי החוף מצוידים בכלי רכב מיוחדים ומותאמים לנסיעה בחוף. מתחנת הפיקוח ניתן לראות היטב את המוני המתרחצים הרוחצים בים בחוף בו אסורה הכניסה למים. לו רצו הפקחים, בקלות רבה יכולים הם לגרש את המתרחצים ולמנוע כניסתם למים בחוף זה. צריך קצת מאמץ והנחיות מתאימות .
שערורייה שאף ראוי שמבקר המדינה יעסוק בה
מדובר להבנתי בשערורייה, שאף ראוי שמבקר המדינה יעסוק בה, שכן אנו עוסקים כאן בסיכון חיי אדם שאפשר למנוע אותו או לפחות לצמצמו. זה אחד מתפקידם של פקחי וסיירי החופים.
להבנתי עיריית תל אביב מודעת לתופעה שבחוף שבין מוזאון האצ"ל לבין חוף יפו שבו אסורה הכניסה למים. רוחצים בים כבדרך שיגרה בתקופת הקיץ לאורך שעות היום מאות מתרחצים בניגוד לחוק. העירייה "עשתה לה חיים קלים" והציבה שלטים האוסרים כניסה למים אך לא נוקטת בצעדי אכיפה נמרצים הנדרשים כמו גירוש המתרחצים ומניעת כניסתם למים כדי למנוע תופעה זו המסכנת חיי אדם.
עיריית תל אביב הוכיחה מזה כבר, כי אם ברצונה לאכוף חוק עירוני כלשהו, היא יודעת לעשות זאת היטב ובנמרצות יתרה, ראו למשל, אכיפת חניה לא מותרת ברחבי העיר תל אביב וגרירת רכבים.
תגובת עיריית תל אביב
פניתי לדובר עיריית תל אביב-יפו לקבל תגובת העירייה בנושא. וזו התגובה ששלח אלי הדובר ואני מביא אותה כלשונה ובמלואה: "עיריית תל אביב-יפו אינה יכולה לפקח על כל אדם שנכנס לרחוץ בזמן אסור ולכן יש שילוט מאיר עיניים, מערכות כריזה וסיירי חופים שמסיירים כאשר הים מסוכן ומונעים רחצה ככל הניתן. מי שמחליט להיכנס לים במקום אסור לרחצה עושה זאת מחוסר אחריות ובמודע לסכנה הטמונה בכך".
עד כאן תגובת הדובר. הדובר כותב בתגובה כי סיירי החופים "מונעים רחצה ככל הניתן" כל מי שמכיר את הנעשה בחופי תל אביב, סביר להניח לא יסכים עם דבריו אלה של הדובר. ולעניין דבריו הנכללים בתגובה "מי שמחליט להיכנס לים במקום אסור לרחצה עושה זאת מחוסר אחריות ובמודע לסכנה הטמונה בכך", הם אומנם דברים נכונים, אבל אסור לשכוח כי חלק ניכר מהמתרחצים בחוף זה האסור בכניסה למים, הם בני נוער ואף ילדים מחפשי סיכונים וריגושים, שאינם מודעים לסכנות בים, גם אם על פניו "הים שקט". חלק מהמתרחצים בחוף זה הם בני מיעוטים מיפו וממקומות אחרים ועובדים זרים, שרבים מהם אינם יודעים לשחות ואף הם אינם מודעים לסכנות הטמונות אף בים שקט.

תאריך:  29/08/2017   |   עודכן:  29/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי אכיפת חוק האוסר כניסה למים בחוף בת"א
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קרא בעיון אנא השב וביושרה !
כרמון - לאלון  |  30/08/17 08:41
 
- הוכנס התיקון ל'ויקיפדיה' * 2+1
כרמון לאלון  |  3/09/17 18:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
הוא משדר שהכול יהיה בסדר ומציג רזומה של אדם שאכן פעל בחייו לתועלת הסביבה. מאחר שמספר המזל הנומרולוגי שלו הינו 2 הרי שיש לו באמת רצון להקשיב לזולת ולנסות לעזור ככל יכולתו . בשנה הקרובה יעשה ככל האפשר על-מנת ללמוד את הסביבה והנתונים החדשים, עד אשר יחליט כיצד ואיך לפעול ואכן ייעשה זאת בזמן שיחליט שהכי נכון לו
עו"ד אהרון גרבר
ההתנגדות לחוק הלאום נובעת מהחשש שהוא יביא לכך שבג"ץ - לראשונה מאז "המהפכה החוקתית" - יחויב לתת משקל גם לאופיה היהודי של המדינה, ולא רק לאופיה הדמוקרטי
אורנה ליברמן
הספר איננו שגרתי לא במבנהו ולא בתכנו. יש בו יסודות של מלודרמה, של מותחן, של רומן פסיכולוגי, ריאליסטי, דמיוני ושל משלי חיות. הקורא נשאב אל תוך עולם מעוקם, טעוי ומזויף, שבו כל הדמויות, האומללות או המתועבות, מחמיצות את חייהן, חוץ מנירה בת ה-17 שמשתחררת כנראה מקללת ההורים. בידה, על כל פנים, הבחירה לפרוץ או לשקוע
הרצל ובלפור חקק
באשמורת שלישית של הלילה היה עובר שַמש בית הכנסת בשכונה ונוקש במקלו על הדלתות ועל החלונות    "סליחות, יהודים סליחות. בן אדם, מה לך נרדם, קום קרא בתחנונים
יהודה קונפורטוס
רבים דברים על העידן הטכנולוגי החדש בעולם הפיננסי ועל הקושי של הבנקים להתרגל אליו ● מה עליהם לעשות? כיצד הם צריכים להיערך? ומי ינצח - אם בכלל?    ראיון עם מירב הראל, מומחית בתחום החדשנות המשבשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il