X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הפרעות השינה הן מכה שאינה כתובה בתורה, ומלבד שהיא פוקדת יותר, מדרך הטבע, את האוכלוסייה הקשישה - היא אינה פוסחת, לרוע המזל, גם על שליש מהדור הצעיר
▪  ▪  ▪
[צילום: מקסים דינשטיין/פלאש 90]

עבר עליכם שוב לילה לבן? מסתבר שאתם לא לבד שסובלים. כמוכם יש רבים וטובים, ומספרם רק הולך וגדל מדי יום. העובדות שבשטח מורות בעליל על גידול מתמשך באוכלוסייה הישראלית הסובלת מהפרעות-שינה תדירות.
על-פי המדע אמורה השינה למלא לא פחות משליש של חיינו, והיא חיונית הן לגוף ולנפש לצורך איכות-חיים רצויה. כי מחסור בשינה רק מזיק לבריאות, ולכן היא תרופה המומלצת מאוד לתפקוד יומיומי-שיגרתי מתבקש.
אך המציאות מוכיחה, במפורש, את ההפכא מסתברא, שעל-פיה כשליש מהאוכלוסייה הבוגרת בארץ סובל מנדודי-שינה תכופים. וזה לא בעטיו של הגיל הקשיש, ששנתו היא, בדרך הטבע, פחותה בהרבה משינת-צעירים.
נסיבות מטרידות
על-פי ממצאים סטטיסטיים ברורים, עולה בתמידות מספרם של הצעירים שאינם מסוגלים למלא את מכסת השינה הרצויה ביממה, הנעה בין שבע לשמונה שעות לפחות - ממצא המעורר כבר זה זמן דאגה בקרב גורמי-רפואה בכירים.
מעבדות השינה שבבתי החולים מוצפות פאציינטים רבים צעירים, שרוצים עוד לישון, אך אינם יכולים. הם מתקשים לעצום עין בלילה בשל נסיבות מטרידות-מנוחה - אם בשל דאגות-פרנסה, המלוות לא אחת בהרבה דיכאון, ואם בשל סתם מתח נפשי.
במעבדות השינה תוהים הרופאים, באמצעות השימוש באלקטרודות בודקות, אחר מקורות הפרעות השינה, ומסייעים בתרופות לעידוד תרדמה, או בסתם המלצות מועילות לתנומה, כמו שכיבה על גבי מזרון אורטופדי, פעילות גופנית יומיומית מאומצת, או תזונה שאינה מכבידה על הגוף.
ויש, כמובן, גם תרופות-סבתא רבות, הבנויות מן הסתם על האוטוסוגסטיה: למן תמהיל של סוכר עם מלח ודבש, ועד ערכת הקסמים, נוסח "אבא קדברא". כך או אחרת, נותר לקוות, שאם כל זה בסוף לא יועיל - אזי לפחות שלא יגרום נזק!

תאריך:  10/09/2017   |   עודכן:  10/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבר עליכם לילה לבן?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אברא כדברה ואל "אבא קדברא"
ארמית  |  12/09/17 10:52
2
חדלו קפאין ותאין
שםלי  |  12/09/17 11:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחל גרנות
ירדתי יפה, אז אפשר להשתולל מעט    אני רוצה לטעום מהכל והלוואי וזה היה נגמר בטעימות וחשוב לזכור, שאין אפשרות לאכול הכל    מי יודע מתי אהיה במסעדה הזו בפעם הבאה
אלעזר לוין
משווק הדירות החרדי יעקב ערבליך חושף את הבעיות המיוחדות של שוק הדירות בעיר החרדית: אין מעלית שבת, הפנטהאוזים זולים, אין מחיר למשתכן    משווק שלושה מיזמים גדולים של רוטנר-ולדמן, וגם חלק ממגדל הכשרת הישוב    "המכירות בהאטה, אבל אינני מודאג"
טובה ספרא
המלצה לשר האוצר להמשיך לעסוק בשימור וטיפוח מה שכבר עשה ולא לנסות משהו חדש. קיימת חוסר התאמה בין המפה של כחלון ומפת המדינה. קשה לדעת לאן פונים השווקים, אבל לא צפוי משבר בקרוב. הכוכבים יעזרו לשחרר מתחים, ויביאו גם לפריצת דרך
איתמר לוין
מספר המדליות האולימפיות שלנו הוא 7% מחלקנו היחסי בעולם, בעוד מספר פרסי הנובל במדעים הוא פי 1,800 מחלקנו. למישהו יש ספק להיכן צריך להפנות את המשאבים?
עליס בליטנטל
המחזה "אימא אמרה שאסור" מאת שרלוט קיטלי העולה בתיאטרון הבימה לוכד את הצופים בגרון ומותיר אותם כמעט ללא נשימה. גילגול חיי סבתא, אם, בת ונכדה ממחיש את תוצאות החטא המגולמות בחיי כולן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il