X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עיריית תל אביב התנצלה על גיזום מיותר של עץ עתיק - אך כאשר בעליו הגיש תביעה נגדה, הפגינה "קהות לב, אטימות ויוהרה". זה עלה לה 6,000 שקל
▪  ▪  ▪
הנכד טיפל בעץ הפקאן [צילום: פלאש 90]

תושב תל אביב, החולה במחלה קשה, הגיש תביעה כנגד העירייה בעקבות ניסור ענפי עץ שגדל בחצר ביתו. מדובר בעץ פקאן שניטע במקום על-ידי סבו, ואשר הטיפול בו, לאור מחלתו הקשה, הוא משענת עבורו. בפרפרזה לסיפור הילדים הידוע, העץ הנדיב, "והאיש אהב את העץ, והעץ אהב את האיש".
התובע טען, כי הוא זכאי לפיצוי משום שמחלקת התברואה של עיריית תל אביב גזמה בפראות את ענפי העץ, הרבה מעבר לענפים שחדרו לכאורה למרחב הציבורי. יתרה מזו: עוד בטרם החליט לפנות לערכאות, התושב התנהל באופן עצמאי מול העירייה, שהתנצלה על רשלנות קבלן הגיזום.
אולם התנצלות לחוד וכתב הגנה לחוד. כאשר הנושא הונח לפתחו של בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, העירייה טענה, כי אין לפסוק לחובתה פיצויים. "נכון", אמרו בעירייה, "קבלן משנה מטעמנו גזם את העץ המדובר. עם זאת, הדבר נעשה מכוח חובתנו לשמור על המרחב הציבורי". נציגי העירייה טענו בבית המשפט, כי הענפים שנגזמו היו רק כאלה שחדרו מעבר לחצר הבית ובכך היוו סכנה להולכי רגל ומכשול לרכבים.
התובע טען, כי אין לקבל את הדברים. בפתח דבריו הוא הזכיר לעירייה ולבית המשפט שפנייתו הולידה התנצלות והודאה ברשלנות. עדותו המרגשת והכנה לא הותירה את השופט יאיר חסדיאל אדיש למצוקתו. השופט הבין היטב, כי הקשר בין התובע לבין העץ שנגזם הוא הרבה מעבר לקשר רגיל בין אדם לאילן. לכך יש להוסיף תצלומים וראיות שהוצגו ואשר תמכו בטענותיו.
בית המשפט פסק לטובת התושב פיצויים בסך 5,000 שקל, תוך שהוא מותח ביקורת על התנהלותה של עיריית תל אביב. ראשית, בית המשפט הדגיש שהעירייה לא ראתה לנכון להביא לעדות את מי שביצע את הגיזום או את קבלן המשנה שעימו היא התקשרה לצורך העבודה. שנית, העירייה נמנעה מלהביא לעדות את מנהל אגף התברואה באזור הרלוונטי.
השופט חסדיאל לא התעלם בפסק דינו מהפער שבין ההתנצלות (הראויה) לאחר המקרה לבין כתב ההגנה הלאקוני. "דווקא בהיכל הצדק הפגינה הנתבעת קהות לבב, אטימות ויוהרה, והתחמקה מאחריותה", כתב השופט. הוא הפנה את עיריית תל אביב לארון הספרים היהודי שבו אין ספור התייחסויות לאיסור שבהשחתת אילנות. החל מהתורה, "כי האדם עץ השדה", דרך התלמוד הבבלי ועד לרמב"ם. התנהלותה הדיונית של העירייה גם עלתה לה בהוצאות בסך 1,000 שקל.

תאריך:  04/01/2018   |   עודכן:  04/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לב של עץ ואבן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אכן יש לעיריה זו לב של אבן
על עירית ת"א  |  5/01/18 05:16
2
"כי האשם עץ השדה".. ל"ת
הגוי..  |  5/01/18 07:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זכי הלר
במד"א ערוכים לגשם ולמזג-האוויר הקר ומגישים את המדריך המלא לבטיחות בחורף    מנכ"ל מד"א: "אנו מבקשים מהציבור לנקוט משנה זהירות ולתת תשומת לב לקרובי משפחה ושכנים קשישים המתגוררים לבד"
ראובן לייב
מיטב אמני הספוקן-וורד של שנת 2017 יעלו ביום ראשון הקרוב (7 בינואר) על משכן אמנויות הבמה שבבית האופרה בתל אביב, כדי להטיח באוזני הקהל קטעי-שירה מדוברת וכדי לבחור מי0 מבין תשעה משוררים נבחרים ייצג את ישראל בסלאם הבינלאומי שיתקיים בפריז
אריאל י' לוין
המהומות באירן אינן דומות בינתיים בהיקפן לאלו של 2009, אך הן נרחבות יותר מבחינה גאוגרפית והמפגינים זוכים לגיבוי אמריקני. השלטון בטהרן זוכר מן הסתם כיצד עלה חומייני לשלטון ב-1979 ומוצא נקודות דמיון מדאיגות מבחינתו
אדלינה קליין
בפתח הדברים לספר נרשם: "שפה היא לא רק אוסף מילים, אלא תרבות שלמה.... קוראי הספר הדו-לשוני ישפרו את המומחיות שלהם בשתי השפות וישיגו ידע איכותי בצורה נעימה ומקורית"
איתמר לוין
הסירוב המגעיל של האופוזיציה להתקזז בחוק המרכולים עם דוד אזולאי החולה ועם יהודה גליק היושב שבעה, מלמד שמדובר בחבורה של בהמות שאינה ראויה להנהגת המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il