X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סיפור אמיתי מרתק ובו יסופר איך אמונה, ושיר אחד של רב דגול, סוג של גירסא דינקותא, וברית קדוֹשה חברו יחדיו כדי להציל בהשגחה פרטית צעיר ישראלי תועה ממוות אין כמו אווירת חודש אלול לספר אותו
▪  ▪  ▪
אמונה תמימה [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]

ברית אחרי אלף שנה בסין? כן, אתם שומעים נכון. בעל השמחה הוא לא אחר מנכדו של הרב דוד גרוסמן, רב מגדל העמק ומייסד רשת מוסדות החינוך "מגדל אור". הנכד ורעייתו הם שליחי חב"ד באזור, אשר הקימו לתחייה את יהדות סין המפוארת.
ועכשיו הסכיתו ושימעו את הסיפור המרתק הבא, שבו יסופר איך גלגל ההשגחה האלוקית מסתובב. את הסיפור סיפר הרב עצמו, ואביא אותו כאן בקיצור.
אז ככה. הרב ביקר בסין אצל נכדו, מנהל בית חב"ד באזור, לרגל ברית נינו. במרחק אלפי קילומטרים ממנו, רועי, תרמילאי ישראלי, שירד מרכב מקומי, תעה בדרך וּמצא עצמו בלב יער עבות ריק ושומם מאדם. לרוע מזלו גם קליטה סלולרית לא הייתה ולא היה אפוא בידו כל אמצעי ליצירת קשר אנושי לחילוצו מהאזור המסוכן, ששרץ חיות טורפות.
רועי התיישב על אבן ונח מעמל הדרך, והחל לבכות. במוחו התרוצצו תסריטי בלהות, כשהוא מתכונן לגרוע מכל. בעודו משחזר את מסלול חייו, נזכר כי בנערותו נסע עם תלמידי בית ספרו למגדל העמק וביקר עימם את הרב. לפתע הבליח במוחו שיר מְלֵא אמונה, שלימד אותם הרב לפני למעלה מעשוֹר בפנייה לאבינו שבשמיים: "אבא תחדש אותי לגמרי, תדליק לי את הנשמה. מה שהיה - היה, העיקר להתחיל מהתחלה".
וכך, כמו במטה קסם, רועי נסחף אחר מילות השיר, והחל בלב האפלה ביער לשיר בקול ולרקוד לצלילן המתוק, כשהוא מתמלא שמחה ותקווה רעננה. מתברר כי ריקודו חולל פלאות. בדיוק באותו זמן עבר באזור מנהל עבודה באתר בנייה, שמיהר לבדוק מי נמצא שם. הוא הלך בעקבות הקול, וגילה את הצעיר הישראלי המוּתש. כששאל את רועי לפשר מעשיו כאן, סיפר לו רועי את קורותיו.
האיש חמל עליו והסיע אותו לבית חב"ד. היה זה בערב שבת קודש. כשנכנס לא האמין למראה עיניו. עשרות צעירים גדשו את הבית, וּלפתע ראה את הרב בכבודו וּבעצמו בראש השולח, כששירו בחסדי ההשגחה העליונה הביא את הצעיר עד הלום.
זהו סיפור אמיתי מדהים. תִּראו איך אמונה, ושיר אחד של רב דגול, סוג של גירסא דינקותא, וּברית קדוֹשה חברו יחדיו כדי להציל בהשגחה פרטית את הצעיר התועה ממוות.
אין כמו אווירת חודש אלול, שבו על-פי החסידות המלך הקב"ה נמצא בשדה, וּבו מזמרים בתפילה את נְעים זמירות ישראל: "לדוד ה' אורי וישעי, ממי אירא, ה' מעוז חיי ממי אפחד" וּבמרכזו של המזמור הוא מייחל לבורא "אחת שאלתי מאת ה', אותה אבקש - שִבתי בבית ה' כל ימי חיי לחזות בנועם ה', וּלבקר בהיכלו" . לזכות לגור תמיד בהיכל ה', אך להתרגש בו כל יום מחדש כאורח.
ומסיים דוד בתקווה: "קוֵה אל ה', חזק ויאמץ לבך, וקוֵה אל ה'". להתחזק באמונה וּבתקווה תמיד. כמה יפה, כמה נכון, כמה פרקטי! - ככה מרומֵם!
שבת שלום והמשך חודש טוב!

על-פי גיליון הידברות.
תאריך:  23/08/2018   |   עודכן:  27/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבא תדליק לי את הנשמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סיפורי סבתא לילדים
יוא"ב  |  27/08/18 10:47
2
תודה רבה לכותבת. ל"ת
סיפור מעניין  |  27/08/18 21:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
סמוך לשער הצפוני של נמל יפו על קו הים שוכן מבנה בית המכס המנדטורי    מבנה צר ומאורך בולט בכיעורו    מזה תקופה ארוכה מתנהל מאבק על עתידו של המבנה
איתמר לוין
עד כמה חמור מצבו של דונלד טראמפ בעקבות הלילה הדרמטי בשני בתי המשפט? בסופו של דבר, גורלו ייחרץ בזירה הפוליטית ובשאלה מה יחשבו הקולות הצפים בבחירות לקונגרס
ד"ר יונתן ספייר
ד"ר יונתן ספייר, חוקר במכון ירושלים למחקרים אסטרטגיים, נסע בסוף יולי למובלעת הכוחות הסוריים הדמוקרטיים במזרח סוריה. הוא מדווח שהמשך קיומה של המובלעת הוא חיוני להצבתו של מכשול פיזי בפני רצונה של אירן ליצור מסדרון רציף בין המפרץ הפרסי לים התיכון
יוכי עזיז
הסיבה להפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות, עדיין אינה ידועה לחלוטין, אך בקרב המומחים קיימת הסכמה, כי מדובר בשילוב של מספר גורמים: נפשיים, פיזיולוגים וסביבתיים
אולגה רז
אין ספק שנסיעות, והחיים בכלל, טומנים בחובם מצבים שעלולים לשבור את העושים דיאטה, והחוכמה היא לדעת להתגבר על המכשולים או לעקוף אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il