X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חלבי. "יש משמעות לזמנים בבית משפט"
שיפוט מהיר / אחסאן חלבי
"למה? קבוע ל-09:30, לא?"
שופט המעצרים החיפאי אחסאן חלבי אינו מוכן לאפשר לאיש לשבש את סדר היום על חשבונם של תיקים אחרים. כאשר סניגורים ומפקחים מוצעים לא טורחים להתייצב, הפתרון שלו פשוט ונכון: הוא דוחה את הדיון

השופט: אחסאן חלבי, בית משפט השלום בחיפה
המועד: יום רביעי, 7.12.2022, שעה 09:30
הנושא: מעצרים עד תום ההליכים
"הוא מחנה את הרכב", אומר סניגור לשופט אחסאן חלבי בהסבירו מדוע מפקח מוצע טרם הגיע לדיון. "שיחנה ב-08:30", משיב חלבי. "יש משמעות לזמנים בבית משפט. אני אחרון להיות נוקשה בזמנים, אבל אי-אפשר להפוך את זה למצב שצריך לחפש את כולם. אני עושה את הדיון כעת. אדוני רוצה - נדחה למחר או ליום ראשון. צריך להגיש בקשה בכתב; אם לא - אדוני צריך להודיע. [המפקח] לא יגיע - נדון בזה מחר".
הסניגור שב ומבקש לדחות את הדיון בחצי שעה בטענה שהיה פקק בצומת יגור, בעוד נציג המשטרה מותיר לשיקול דעתו של בית המשפט. חלבי מכתיב החלטה: "בפנַי בקשה להארכת מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים, שהוגשה בצמוד לכתב האישום אתמול. הדיון נקבע לשעה 09:00 ולא הייתה התייצבות של בא-כוח המשיב בשעה זו. לקראת השעה 09:30 ועם כניסתו של המשיב לאולם הדיונים, התייצב בא-כוחו ומסר שהמפקחים טרם הגיעו לאולם בית המשפט, ולפיכך ביקש דחייה לשעה מאוחרת יותר היום".
הסניגור צריך היה להגיש בקשה בכתב, ממשיך חלבי, או לפחות להודיע מראש לבית המשפט על האיחורים (וכאמור, גם הוא עצמו לא טרח להתייצב בזמן) ולא לצפות שבית המשפט ימתין. "בפני בית המשפט קבועים דיונים נוספים בעניינם של עצורים ונאשמים נוספים" ולכן הדיון יידחה למחר בשעה 10:00. הסניגור מסכים לאשר שבוצעה הקראה פורמלית, כך שניתן יהיה לנתב את התיק לשופט שישמע אותו.
"אבל הסניגור לא כאן"
חלבי פונה לנאשם אחר: "הדיון שלך קבוע ל-08:30. התסקיר בעניינך לא המליץ על חלופה, אני עדיין רוצה שהדיון יתקיים בנוכחות הסניגור, אבל הסניגור לא כאן, אז אני דוחה את הדיון. אתה מקשיב לי? אני אקבע את זה לשבוע הבא". הערה של המדור: שימו לב לתופעה החמורה הזאת. סניגורים לא מתייצבים, לא מעדכנים, לא פונים - ואת המחיר משלמים לקוחותיהם המצויים במעצר; ואחר כך יש טענות על סחבת וחוסר יעילות ועינוי דין.
הנאשם טוען שהדיון שלו קבוע לשעה 11:00. חלבי משיב: "בוא נסתכל. אם אתה צודק - אתה צודק. אני האחרון שאגיד שלא טעיתי". לא, הוא לא טעה. במערכת נט המשפט מופיע הדיון בשעה 08:30, בהחלטה הקודמת נאמר שהוא יתקיים ב-09:30, עכשיו 09:45 והסניגור איננו. "טוב, בוא נחכה לו קצת", מסכים חלבי. בינתיים מגיעים המפקחים שאמורים היו להתייצב ב-09:00 וחלבי מודיע להם שהדיון נדחה ליום המחרת.
חלבי החליט שהמתין מספיק לסניגור של 09:30 והוא מכתיב החלטה. הוא מציין בה, כי הורה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים, אך לאחר מכן ביקש סניגורו לקבל תסקיר של שירות המבחן על האפשרות של חלופת מעצר. חלבי הסכים וקבע את הדיון להיום ב-08:30. אז ביקש הסניגור בקשה לקבוע דיון בו יוצגו מפקחים אפשריים וחלבי קבע אותו ל-28.11.2022. לא גמרנו. הסניגור ביקש לבטל את אותו דיון וחלבי קבע שהתיק יידון במועד המקורי (7.12.2022) בשעה 09:30. עוד הערה של המדור: הסניגור הוא שגרם לעוד ועוד דחיות, ואז לא התייצב לדיון שנקבע לבקשתו.
"השעה כעת 09:50 ולא הייתה התייצבות של בא-כוחו של המשיב. המזכירות ניסתה ליצור קשר עם בא-כוח המשיב ולא היה מענה. בית המשפט רוחש כבוד רב לבא-כוחו של המשיב, אך משעה שנקבע מועד לדיון - יש להתייצב לפני המועד, שכן מדובר באולם עמוס בדיונים". חלבי מציין ששירות המבחן לא המליץ על חלופה, אך הולך שוב לקראת הנאשם וקובע דיון נוסף ל-15.12.2022 בתקווה שהפעם הסניגור יואיל בטובו להופיע.
חלבי מורה לאנשי הליווי להוציא את הנאשם ולהכניס את הבאים בתור. הנאשם שב וטוען, שסניגורו אמר לו שהדיון יתקיים ב-11:30. חלבי נותר רגוע: "יכול להיות שהוא טועה. כבר דחיתי את הדיון". הנאשם מציין שגם משפחתו אמורה להגיע באותה שעה. חלבי משיב: "יש משמעות לשעה שקובעים את הדיון".
"אמרתי לו שיגיד לך"
חלבי מנסה להתקדם, אבל אין לו כל כך עם מי. נציג המשטרה מבקש להקדים דיון ונענה: "מבחינתי אפשר להקדים אותו, אבל איפה הסניגור?". לסניגור אחר שנכנס הוא מוסר, כי ביקש להכניס נאשם מסוים. "יש שלושה או ארבעה עצורים, כולם ב[טיפול יחידת ה]תביעות [של המשטרה]. אני משער שבחצי השעה הקרובה יהיה לנו. אתה במחוזי היום?" - כן, בשעה 12:00. "בתקווה שנוכל לסיים עד אז".
הסניגור: "למתי נוכל לדחות אותו?". חלבי: "תזכיר לי מה זה. אתם רוצים ללמוד את החומר בשלב הזה. מחר אין טעם. בשבוע הבא, אני אגיד לאדוני, ב-12 וב-13 [לדצמבר] יהיה כאן שופט שאי-אפשר לדון בפניו בתום הליכים. 14 הופך להיות יום מאוד עמוס. הכי טוב 15". הסניגור: "ב-15 אני בחו"ל". חלבי: "נתאים את עצמנו, נקבע ל-14".
בינתיים העצור הוכנס לאולם וחלבי מתחיל את הדיון דווקא בפנייה לאדם היושב בקהל וקשור בצורה כלשהי לנאשם: "אמרת לסניגור מה שרצית להגיד?". הוא מסביר לסניגור: "הוא בא אלי בבוקר ואמר משהו, אמרתי לו שיגיד לך". הסניגור מבקש דחייה ללימוד התיק וחלבי מכתיב תוך שימוש בנוסח מוכן: "לאחר עיון ראשוני אני קובע שישנה תשתית ראייתית המצדיקה את הארכת מעצרו עד החלטה אחרת. שב"ס יאפשר חמש שיחות טלפון על חשבון המדינה".
חלבי דוחה ל-14.12.2022 ופונה לסניגור: "הקראה לאותו מועד או לנתב? התייחסות לחיסיון?". הוא מכניס לפרוטוקול בשם הסניגור: "טרם עיינו בחומר הראיות ולכן נבקש לא לנתב בשלב הזה. לגבי הארכת המועד להגשת תעודת החיסיון [בידי המדינה] - נסכים [לדחייה] עד לדיון הבא".
איש יחידת נחשון פונה לחלבי: "אדוני, יש עוד משהו שעורכי דין לא הגיעו?". חלבי: "אני מסתכל". נציג המשטרה מוסר שסניגורית הודיעה שהיא מגיעה בעוד 40 דקות. חלבי: "למה? קבוע ל-09:30, לא?" - ועכשיו 10:05. המדור מוצא את עצמו כמעט לבדו באולם: אין עצורים, אין סניגורים, אין קהל. חלבי מבקש מנציג המשטרה לבדוק האם אפשר להקדים את הדיון בשני תיקים אחרים ויוצא ללשכתו. תיאורטית הוא יכול היה לקיים כעת את הדיונים שנדחו קודם לכן, אך הוא כמובן לא יכול היה לדעת מראש מי לא יתייצב.
השורה התחתונה:
לא ניתן להעניק לחלבי את הציונים המקובלים, משום שכפי שראינו - לא התקיים אף דיון לגופו. אבל מגיע לו צל"ש בזכות עמידתו התקיפה על הזמנים. אולמות מעצרים, הן מעצרי ימים והן מעצרים עד תום ההליכים, עמוסים מאוד ועלולים לגלוש לתוהו ובוהו, כפי שתואר כאן פעמים רבות. איחורים - במיוחד של סניגורים - הם פסולים ומשבשים את היום כולו, על חשבונם של מי שמגיעים בזמן. כאשר מדובר בעורכי דין שלא מגיעים ואפילו לא טורחים להודיע, בהחלט יש מקום לשקול הטלת הוצאות אישיות לטובת אוצר המדינה.

תאריך:  24/01/2023   |   עודכן:  24/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שיפוט מהיר
איתמר לוין
לעירית וינברג-נוטוביץ יש ניסיון רב בתחום חדלות הפרעון, הבא לידי ביטוי באופן המרשים בו היא מנהלת דיון בעניינם של חייבים בעייתיים    רוב הצדדים היו משום מה בזום, מה שגרר תקלות רבות ועיכוב משמעותי
איתמר לוין
השופט עמיר שקד מאפשר למעשה לאיש שב"ס לקיים מעין-דיון ולהכתיב לקלדנית את הסכמות הצדדים. הוא גם מתעלם מהתנהגות מבזה של טועני המעצרים. לצד זאת, שקד מפגין ערנות ויעילות ראויים לשבח
איתמר לוין
סבלנות מרובה לצד תקיפות במקום הנכון, מובילות את הרשם הבכיר שי צרפתי לנהל בצורה מרשימה דיוני תביעות קטנות
איתמר לוין
הפלאפונים המצויים כמעט בידי כל אדם מאפשרים להציג תמונות וסרטונים בתביעות אזרחיות, וחובה למצוא דרך רוחבית לתעד אותן    ומתי תביעות הפח יפסיקו לזלול משאבים?
איתמר לוין
עורכי דין המתנהגים בצורה לקויה חוטפים על הראש מהשופט גלעד לובינסקי-זיו. כאשר מגיעים לגופם של דברים, הוא מתנהל ביעילות ובענייניות, ומסייע לצדדים בתיק חדלות פרעון להגיע להסכמות ריאליות
רשימות נוספות
הסניגורים נדחפים, הנאשמים נדחקים  /  איתמר לוין
"צריך פיצוי, אבל בסכום קטן בהרבה"  /  איתמר לוין
"שירות VIP, עד סרי-לנקה"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il