יציבות המשטר במצרים היא כאמור אינטרס ישראלי מן המעלה הראשונה, ולו רק מפני שהאלטרנטיבה – קריסה שלטונית של אומה בת 105 מיליון נפש על גבולנו, והשתלטות מלאה או חלקית של איסלאמיסטים רדיקליים על סיני ועל מצרים עצמה – היא בגדר איום חמור על ביטחון המדינה. מעבר לכך, משטר סיסי – למרות "חריקות" מעת לעת – נוקט קו חיובי ביסודו כלפי מהלכי הנורמליזציה של מדינות ערביות, משתתף ב"פורום הנגב" (לצד ארה"ב, ישראל, האמירויות, בחריין ומרוקו), ולבקשת ישראל פועל באפיקי מודיעין מול חמאס בעזה, כולל בסוגיית השבויים והנעדרים.
המשטר מקיים אומנם באחרונה מסגרת התייעצות עם ירדן והנהגת הרש"פ בסוגיה הפלשתינית, ועמדות מצרים כלפי ישראל במוסדות האו"ם נותרו עוינות כשהיו, אך בהיבטים אחרים של מערכת היחסים, כולל המלחמה בטרור, הקשרים הדוקים מאי-פעם. לטענת המשטר, שטרם הוכחה, הושגה בפועל הכרעה במאבק נגד "מחוז סיני" של דאעש, לא במעט בזכות שיתוף הפעולה עם ישראל.
דא עקא, שבממד הכלכלי מנופי ההשפעה של ישראל מוגבלים מאוד: אספקת גז מן השדות הישראלים המאפשרת למצרים לייצא גז נוזלי ממתקנים קיימים (שהיו זמן רב מושבתים ולא מנוצלים) בחוף הים התיכון; הסדרי ה-QIZ, המאפשרים ייצוא מצרי לארה"ב בתנאי אזור הסחר החופשי בין ארה"ב לישראל כל עוד יש אחוז מסוים של תשומות ישראליות במוצר.
מעבר לכך, ישראל יכולה להשתמש במכשירים הדיפלומטיים העומדים לרשותה, הן במסגרת פורום הגז של מזרח הים התיכון, כמו גם ב"פורום הנגב" (שיתכנס בדרג שרי חוץ במרס במרוקו) והן באפיקים בילטרליים, כדי לקדם פתרונות למצוקותיה של מצרים:
• הסדרה, בתיאום הדוק עם יוון, של נושא התיחום הימי במזרח הים התיכון, בייחוד אם אכן מסתמנת נכונות לובית לשאת ולתת על תוואי גבולת האיזורים, ולא להיצמד למזכר ההבנה שנחתם עם טורקיה ב-2019.
• עידוד מדינות המפרץ, בהובלת האמירויות (וסעודיה) לממש את הפוטנציאל שסומן על-ידי קרן המטבע ולהשקיע סכומים משמעותיים במשק המצרי, במסגרת מהלכי ההפרטה מרחיקי הלכת שהוכתבו לסיסי.
• פעילות מול ארה"ב ומדינות המפתח באירופה למתן גיבוי מדיני (ואשראי כלכלי) למהלכי ההצלה של המשטר.
יש (ויהיו) דרכים לוודא שהמשטר המצרי יכיר פעילות ישראלית זו, שאמנם נובעת משיקולים אסטרטגיים ולא מנדבת ליבנו, אך יש בה בכל זאת גם תרומה לביסוס קשרי הגומלין והמחויבות המצרית להסכם השלום.