X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בגיל צעיר אנחנו "מתוכנתים" שלא לחשוב על ההשלכות העתידיות של כל מיני פעולות יומיומיות שאנו עושים, אולם האם עצרת פעם לחשוב כיצד משפיע אורח החיים שאת מנהלת על גופך ועורך?
▪  ▪  ▪
הרבה תלוי בנו

כיצד אורח החיים שלך משפיע על גופך? המדריך המלא
השעון המעורר מצלצל ואת מסובבת את הגב, ושואלת את עצמך למה שוב היית צריכה לצאת אתמול בלילה? עד שאת קמה מהמיטה כבר לא נשאר לך זמן לארוחת בוקר, מקסימום לחטוף יוגורט. את מגיעה למשרד ברכב הפרטי שלך ומיד מכינה כוס קפה כדי להתעורר. בהפסקת הצהריים את עומדת בפני הדילמה היומית: האם לאכול המבורגר, ארוחה במסעדת פועלים או אולי לגוון עם תאילנדי? במהלך היום את מתעצבנת מעוד לקוחה ורוטנת על הבוס. בסוף יום העבודה עמוס ולחוץ את "עושה לעצמך הנחה" ומוותרת על האימון במכון הכושר לטובת תוכנית אהובה בטלוויזיה. כך נראה עוד יום שבשגרה.
ד"ר נמרוד פרידמן, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, פוגש מדי יום במרפאתו נשים שסימני אורח החיים שהן מנהלות ניכרים על פניהן וגופן. "אישה אינה מפנימה שכבר מתחילת שנות העשרים העור שלה מתחיל לאבד מחיוניותו ומתחיל תהליך ההזדקנות האיטי. מחקרים מעידים על כך שרק 20% מסימני הגיל כמו יובש, רפיון, קמטים, כתמי שמש, גיל ופיגמנטציה, הינם תולדה של התבגרות כרונולוגית ואילו 80% מסימני הגיל הם תולדה של מכלול הנזקים הפנימיים והחיצוניים כתוצאה מאורח החיים שאנו מנהלים".
עייפות ומתח - אדם מבוגר זקוק לכ-6-8 שעות שינה בלילה, כדי לתת לגוף זמן לנוח ולטפל בעצמו. "השפעת חוסר שינה נראית בקלות על העור, הסימנים הבולטים לכך הם: יובש, רגישות, כתמים ועודף שומניות", מסביר ד"ר נמרוד פרידמן, "אורח החיים המודרני בין העבודה לקריירה, העומס והלחץ בעבודה מביאים למתח נפשי שאף הוא בא לידי ביטוי בעור הפנים. מעבר לכך, המתח גורם לעצבים ולכעס וכשאנו זועפים מופעלים בפנינו שרירים אשר גורמים לחריצים באזור המצח ובין הגבות ועם הזמן לקמטים".
תפיסת העולם במזרח הרחוק מדברת כבר מאות שנים על הקשר הישיר בין הגוף והנפש והרפואה המערבית התחילה רק בשנים האחרונות לחקור את הקשר ביניהם. לאחרונה נערך מחקר שבדק ומצא כי קיים קשר בין הזרקת בוטוקס להעלמת קמטי הזעף, לבין שיפור מצב הרוח אצל הנבדקות. "ניתן להסיק מכך שאם נטפל בסימפטום לתחושות הכעס והמתח הנפשי, ניתן לשפר גם את התוצאה. ואכן ראיתי כי נשים המטופלות אצלי בבוטוקס מעידות כי במהלך תקופת הטיפול הן מרגישות יותר שלוות ורגועות", מסביר ד"ר נמרוד פרידמן. לכן, אם אין לך זמן לעשות מדיטציות של שעות מידי יום, תוכלי לפנות להזרקת בוטוקס הגורם להרפיה של שרירים, כתוצאה מההרפיה, שרירי המימיקה נחלשים באופן זמני ואינם גורמים לקמטי הזעף המוכרים לכולנו.
נזקי השמש - ארצנו שטופת שמש גם בימות החורף, כך שגם ביציאה מהמשרד להפסקת צהריים, תחשפי להשפעתה ההרסנית. חשיפה בלתי מבוקרת לשמש גורמת להזדקנות מואצת של העור, לכתמים, פיגמנטציה וקמטים בטרם עת ואף עלולה לגרום לגידולים סרטניים בעור. טיפ חשוב: מומלץ להקפיד ולמרוח קרם לחות מידי יום עם מקדם הגנה מתאים.
הפתרונות האסתטיים: "בעבר הטיפול היחיד שיכל לשפר את עור הפנים היה פילינג בינוני או עמוק", מציין ד"ר נמרוד פרידמן". הפילינג הוא למעשה כוויה שגורמת להתקלפות העור הישן, על-מנת שהגוף יצמיח עור חדש, צעיר ורענן יותר. החסרונות העיקריים של הטיפול בפילינג הם תוצאה לא טבעית של גוון עור פנים בהיר, סיכוי גבוה לסיבוכים והחלמה ארוכה. כיום קיימות אלטרנטיבות לטיפול המסורתי, באמצעות מכשור חדשני, כדוגמת מכשיר Emax המבוסס על אנרגית לייזר, אור וגלי רדיו. המכשיר מפחית את הפיגמנטציות, והכתמים שנוצרו כתוצאה מחשיפה לשמש, ובמקביל מאפשר מיצוק של העור. הטיפול החדשני מבטיח תוצאות טובות ללא כאב ואינו דורש תקופת החלמה או הפסקת הפעילות הרגילה".
תזונה לקויה - אחד הגורמים העיקריים לתופעת ההשמנה והשמנת היתר היא תזונה בלתי מאוזנת, הבאה לידי ביטוי בצריכת קלוריות מוגברת. על-פי רוב, המזונות שאוכלים בחוץ (במשרד, במסעדות) הם עתירי שומן. הסימנים הבולטים לכך באים לידי ביטוי בהתפתחות מצבורי השומן באזור הבטן, הירכיים והפנים ועור פנים שמנוני.
דרכים לטיפול: במידה ותסגלי לעצמך תזונה נבונה, המבוססת על פירות, ירקות, דגנים, חלבונים (מן הצומח ומן החי), שומנים חיוניים וסוכרים חיוניים, הגוף ידע כיצד להתמודד איתם וכיצד לפרקם. אל תהססי להיוועץ בתזונאית שתרכיב לך תפריט נכון. שינויים דרסטיים במשקל הגוף בעקבות דיאטות קיצוניות, אינם משיגים את התוצאה הרצויה לאורך זמן ויכולים אף לגרום לעור רפוי ולפגיעה בבריאותך. ד"ר נמרוד פרידמן מסביר כי הטיפ הראשון שהוא נותן לאלו הפונות אליו הוא להקפיד על תזונה נכונה ובריאה. במידה ויש מקום לעשות מתיחת בטן, הסרת עודפי העור נעשית באמצעות חתך רוחבי בבטן התחתונה, אשר ניתן למקם אותו כך שיהיה מוסתר כולו בבגדים התחתונים. זמן ההחלמה והחזרה לפעילות רגילה הוא בין שבוע לשבועיים, תלוי בסוג הניתוח.
חוסר בפעילות גופנית - ההשמנה אינה נובעת רק מתזונה לקויה, מדובר גם בחוסר פעילות גופנית. אורח החיים המודרני ואביזרי הנוחות המקיפים אותנו מאפשרים לעשות פחות פעולות. ניתן להגיע ממקום למקום עם הרכב, לעבוד מהבית וגם המחשב והטלוויזיה תופסים את שעות הפנאי.
טיפים ופתרונות אסתטיים: על-מנת לשמור על משקל מאוזן ואורח חיים בריא ולתפקוד תקין של מערכות הגוף, מומלץ לעסוק בפעילות גופנית לפחות 4 פעמים בשבוע. ההקפדה על אימון דורשת משמעת עצמית, אולם לעיתים גם כשמשיגים ירידה במשקל, קשה להיפטר ממצבורי השומן העקשניים באזורים מסוימים.
לדברי ד"ר נמרוד פרידמן, ניתן לעבור המסת שומן או שאיבת שומן באזורים כמו הירכיים והבטן התחתונה, אולם קודם כל עליך לסיים עם הדיאטה ולהגיע למשקל יציב. כאשר מדובר בהצטברות שומן בכמות לא גדולה ניתן להמיס אותו בטיפולים אשר נעשים במרפאה. קיימים מספר מכשירים כיום, העובדים על שילוב של אנרגיות שונות על-מנת להמיס את אותם עודפי שומן. פיתוח נוסף, אשר יהיה זמין בעתיד הקרוב, יבטיח תוצאות טובות עוד יותר תוך שילוב של גלי רדיו במכשיר. מדובר בתהליך לא פולשני ובטיפול שמבוצע במרפאה ואינו דורש זמן החלמה. ניתוחי שאיבת שומן בהיקף גדול יותר מבוצעים בחדר ניתוח.
לסיכום, זכרי כי כל הגורמים ההלו משפיעים על בריאותך ולא סתם אומרים "נפש בריאה בגוף בריא". כאשר את נינוחה ומאושרת ומנהלת אורח חיים בריא ומאוזן, את מקרינה כלפי חוץ את השלווה, עור פנייך קורן ובאופן כללי את נראית טוב יותר.

תאריך:  02/08/2010   |   עודכן:  02/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הפסיכולוג הקליני, סמי ארגון, מתייחס לקטעי הצחוק העקיף והמרומז בספר הספרים, המסווה מאחורי טכניקות שונות: משנינה ומשל ודו-משמעות, ועד לאירוניה וסאטירה פוליטית
זיו יצחקי
התככים, הריבים, הבריתות והחצים הפיזיים והמטאפוריים שירו שורדי האולסטארס אמש גנבו את הרעם ממי שבאמת מגיע לה כבוד על הניצחון בחסינות    וגם: מירית חיה באשליות ושפקס בסכנת הדחה
עליס בליטנטל
הצגה נדירה ביופייה בסמינר הקיבוצים, עם שחקנים מוכשרים, תלבושות מדהימות וגם סממנים מעשירים מן התרבות הצרפתית
נועם בדין
מנהל 'שדרות - מרכז תקשורת חברתית' מתאר את חורבן המרכז ההידרותרפי במכללת ספיר אשר שימש ילדים, נכים ובעלי צרכים מיוחדים אחרים    הלם מעורב בנס
אמנון לורד
חוקר האנטישמיות רוברט ויסטריך התחיל את חייו במסלול הידוע. בית סוציאליסטי, רדיקליות סטודנטיאלית, 68' בחוצות פריז. ואז, בפראג, הוא חתך. ספרו החדש, הענק, הוא אנציקלופדיה של האנטישמיות העכשווית, כולל הסוגים שאסור לדבר עליהם: האנטישמיות השמאלנית, היהודית, האקדמית והאיסלאמית. הספר מייאש, המסר אופטימי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il