X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הנפילה של ריקי מרטין, התחייה מחדש של ניל פטריק האריס והשנים הקשות של אלן דג'נרס - רגע לפני ההצלחה הגדולה ההחלטה של הכוכבים לצאת מהארון היא שלב מכריע בקריירה שלהם מי הצליח? מי הפסיד? ומי איחר את הרכבת?
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

בעונה השנייה של הסדרה "ישנן בנות" (The L Word), מנהלת ג'ני, אחת הגיבורות, שיחה עם בֶּר קונור, כוכב קולנוע שעבר זמנו, ואשר התפרסם בעיקר בשנות ה-80 במערבוני אקשן סוג ב'. קונור, שעשה קריירה מגילום דמויות של גברים מסוקסים, נחרד מהמחשבה שידעו שהוא הומו. בשיחה הקצרה ביניהם אומרת לו ג'ני: "אם שחקן מפורסם יצהיר - "אני הומו", זו תהיה מתנה ענקית לעולם, אבל זה גם יהרוס לו את הקריירה".
המדריך המקוצר ליציאה סלבריטאית מהארון
הקץ לשמועות: הראל סקעת יוצא מהארון
ההחלטה לצאת מהארון היא כנראה אף פעם לא פשוטה, והיא מקבלת טוויסט נוסף כאשר 'היוצא' הוא אדם מפורסם. בגזרה המקומית, הפך סוף השבוע הנוכחי להזדמנות נוספת לדון בסוגיה. זאת לאור החלטתו של הראל סקעת לצאת מהארון, בסרט דוקומנטרי שישודר הערב (שישי) בערוץ 2. למרות שלאיש לא היה ספק, סקעת ומנהליו השקיעו מאמצים רבים בהכחשת השמועות לאורך השנים. בין היתר אפשר לזקוף את ההסתרה לחששם לאבד את קהלו של הזמר המצליח - קהל אשר מורכב בחלקו מבני נוער (שלא לומר - בנות נוער). האם אכן מדובר בצעד שיכול לסגור את הגולל על קריירה? מי חיכה עד הרגע האחרון עם ההכרזה? מי עשה אותה בטרם עת? והאם התוצאה שונה בין הומואים ללסביות?

המאהב הלטיני אוהב בנים

פעמים רבות מחליט המפורסם לצאת מהארון אחרי הרבה שמועות ורחשים מסביב. כך היה במקרה של הזמר ריקי מרטין, שכנראה יזכר לעולם מלהיט הניינטיז שלו "Living La Vids Loca". החשש של מרטין להכריז על מיניותו היה גדול יותר, הואיל וניסה לטפח לאורך כל השנים תדמית של מאהב לטיני. מרטין אף ניהל מערכת יחסים ארוכת שנים עם מנחת הטלוויזיה המקסיקנית רבקה דה אלבה. בראיון שהעניק בשנת 2000 נשאל במפורש האם הוא הומו, והשיב כי הוא אינו מוכן לשתף את הציבור בחייו הפרטיים. רק לאחר שנולדו לו תאומים ב-2008, החליט הזמר לשים קץ לחרושת השמועות, וב-2010 פרסם באתר הרישמי שלו הצהרה ברורה – "אני גאה לומר שאני הומוסקסואל בר מזל".
מאז הפריצה הגדולה ב-1999, נהנה מרטין מכמה שנות חסד בתעשיה. יחד עם זאת, מהמחצית השנייה של העשור הנוכחי כבר התקשה הזמר להכניס שיר למצעדי הלהיטים. במובן זה, השמועות הבלתי פוסקות על מיניותו החלו לחלחל לתדמית המצ'ואיסטית שהוא ביקש לייצר. כתוצאה, גם כאשר הכריז על עצמו בריש גליי לא הצליח לגמרי לאסוף את השברים. לעומתו, הזמר ג'ורג' מייקל הפך את המיניות שלו לנושא מרכזי בשיריו. כך למשל, הלהיט "Lets go outside", אותו שחרר לאחר שנתפס על חם בשירותים ציבוריים.

ואז באה אלן
אלן ופורשיה מספרות לאופרה איך הכירו

מבין הלסביות המוצהרות שמסתובבות בהוליווד בולטות מעל כולן, הסופר קאפל – אלן דג'נרס ופורשיה דה רוסי. הראשונה, יצאה מהארון במסגרת תוכנית הטלוויזיה שלה ב-1997. ההחלטה האמיצה הובילה לשבע שנים קשות בחייה של הקומיקאית המוכשרת, שכל הדלתות האפשריות נסגרו בפניה. בראיון שנתנה לאופרה ווינפרי לפני כשנה, סיפרה כי את הבשורה על ירידת הסיט-קום קיבלה במקרה, דרך העוזרת שלה. היא לא הצליחה לקבל עבודה, עד שב-2003הסכימה רשת NBC לקחת סיכון, ונתנה לה להגיש תוכנית אירוח ברצועת ה-Day Time שלה. מאז היא הצליחה לקטוף פרסי אמי לרוב, להביא אליה לספה כל סלב אפשרי – לרבות ברק ומישל אובמה, ולהופיע שוב ושוב ברשימות הנשים המצליחות. השיא היה בשנה שעברה כאשר נבחרה הוצע לדג'נרס מקום בפאנל השיפוט של אמריקן איידול – אולי הריאליטי המצליח ביותר בארה"ב ובוודאי סמל המיינסטרים.
במידה רבה, ההצלחה הפנומנאלית של דג'נרס בשנים האחרונות היא תופעה שקשה להסביר. ייתכן והעובדה שמדובר בקומיקאית, הופכת אותה לפחות מאיימת בעיני הקהל. מה שסביר יותר הוא שדג'נרס היא הלסבית הכי סטרייטית שאפשר למצוא. היא אימצה לחיקה את כל כללי מערכת היחסים הסלבית לרבות בת זוג נשית ובלונדינית, הצעת נישואים וחתונה מתוקשרת. לפני כמה שבועות ביקשה דה רוסי מבית המשפט לשנות את שמה לדג'נרס, ובכך סימנה עוד "וי" בהשלמה עם הסדר ההטרוסקסואלי. דה רוסי, היא דוגמה מעניינת לא פחות מפני שבמידה רבה, עד לזוגיותה עם דג'נרס, לא הייתה פנים מספיק מוכרות בתעשיה. למעשה, הצלחתה הראשונה והאחרונה הייתה כחלק מקאסט הסדרה המצליחה "אלי מקביל" בשנות ה-90. רק בשנים האחרונות, כאשר הפכה הזוגיות שלהן לפומבית ומתועדת בכל מדור רכילות אפשרי – החלה דה רוסי לקבל תפקידים. לאחרונה אף נודע כי היא הייתה אחת המועמדות להחליף את סטיב קארל ב"משרד".
אז האם כדאי לצאת מהארון או לא? למרבה הצער, נדמה שאיך שלא מסובבים את התמונה, שחקנים וזמרים הומואים ולסביות, עדיין אינם מתקבלים בחיבוק חם.

ישנן בנות

אם קשה למצוא בהוליווד הומואים, שהרי למצוא לסביות הנה משימה קשה בהרבה. בשדרות הכוכבים בלוס אנג'לס אפשר למצוא כמה נשים אמיצות שעשו את המהלך, אך קצת פחות נשים שהמהלך הזה עבר להן בשלום. קחו למשל קלי מקגיליס, מי שכנראה לעולם תהיה הבחורה הזאת שטום קרוז נישק לה את הבטן ב"אהבה בשחקים". למרבה הצער, מאז 1985 קשה לסמן עוד הצלחות דוגמת התפקיד המדובר. רק ב-2009,בראיון שנתנה, סיפרה מקגיליס שהיא לסבית, וכי רק עכשיו היא מצליחה להשלים עם מיניותה, ועם תחושות שמלוות אותה מאז הייתה בת 12. האם עובדת ההסתרה משחקת כאן תפקיד? האם בשל מנגנון ההסתרה וההדחקה שהפעילה מקגיליס היא התקשתה להצליח?
ומה בנוגע לג'ודי פוסטר? השחקנית המוערכת שלמעשה מעולם לא יצאה מהארון באופן רישמי – אלא 'על הדרך' בנאום תודה שנשאה כשקיבלה את פרס "Woman in Entertaiment" ב-2007. ככל שחולפות השנים הופכת פוסטר יותר ויותר מסוגרת. בראיון שנתנה לפני כשנתיים סיפרה שהיא בוחרת את הפרויקטים שלה בפינצטה, בעיקר משום שהיא לא כל כך אוהבת לצאת מהבית. ואכן, פוסטר משתתפת בפרויקט אחד בשנה, ממעטת להגיע לאירועים יח"צנים וכמעט ולא מתראיינת.
ג'ודי פוסטר, לילי טומלין, ג'יין לינץ', רוזי אודונול וגם סינת'יה ניקסון – מעולם לא לוהקו לתפקיד "הבייב". גם ניקסון, שקנתה את פרסומה בסדרה "סקס והעיר הגדולה" מותגה כבר שם כצלע הרצינית והפמיניסטית (בהוליווד – שם קוד ללסבית) של הרביעיה. ניקסון לא הצליחה להתברג בתפקידים משמעותיים פרט לזה של מירנדה הובס, והיא מפקידה להבהיר בכל ראיון שהעובדה שהיא חיה עם אישה איננה משהו שצריך לעשות ממנו עניין. בין כה וכה, נדמה לא פעם שהוליווד "מסכימה" לאמץ לחיקה לסביות, כל עוד הן מסומנות וברורות, וכל עוד הן אינן מציגות את עצמן כ'אובייקטים למבט גברי'. מן העבר השני, דווקא בשל כך, מיקומן בשרשרת המזון של התעשיה (ולכן של התרבות) יהיה לעולם משני.

כאילו לא ידענו

רבים מזהים את השחקן ריצ'רד צ'מברלין ככומר המיוסר ויפה הבלורית מהדרמה "ציפורים מתות בסתר". השחקן המסוקס סימן אז גבריות נערצת ונחשקת, בשנים בהן הייתה הומוסקסואליות עבירה על החוק. לפי האוטוביוגרפיה שפרסם צ'מברלין, הוא חי עם בן זוגו, השחקן מרטין ראבט, מאמצע שנות ה-70. ולמרות זאת, הידיעה תשוחרר לקהל רק בסוף שנות ה-80, אז החליט מגזין צרפתי להוציא את צ'מברלין ממחבואו. השחקן לא הגיב אלא ב-2003 בספרו, כאשר היה בן 69. דווקא במקרה זה, העובדה שההכרזה הרשמית הגיעה לקראת סוף הקריירה של השחקן, הייתה בבחינת זריקת מרץ. צ'ייברלין כיכב בכמה וכמה תפקידי אורח משעשעים בסדרות כמו "וויל וגרייס" ו"עקרות בית נואשות".
ניל פטריק האריס החל את הקריירה שלו כנער בן 16 בסדרה "דוגי האוזר". למרות ההצלחה לה זכה, ייקחו לו עוד כמה שנים עד שישוב לככב בסדרה מדוברת ונצפית דוגמת "איך פגשתי את אמא". עד אז הוא קיבל תפקידים שוליים יחסית בטלוויזיה, וריכז את מירב מאמציו בבמות ברודווי. פטריק האריס יצא מהארון באופן רישמי ב-2006, על-אף שלא עשה מאמצים גדולים בכדי להסתתר. בין היתר הוא מספר בראיונות כי הוא שמח לעבוד בתעשיה שבה כל כך הרבה אנשים אוהבים אותו כמו שהוא. ואכן, מהרגע שיצא הוא זוכה לעדנה, ואף זכה בשני פרסי אמי. לטקס אגב, הוא הגיע עם בן זוגו.
בין שההחלטה לחשוף את נטייתם המינית הייתה מוקדמת או מאוחרת, אף אחד מהכוכבים המוזכרים לא מופיע בשורה הראשונה של הסלבים. גם רופרט אוורט, דיוויד הייד פירס ואיאן מק'קלן – שממשיכים להיות מלוהקים למגוון פרויקטים, לא נלחמים על תפקידים אליהם מלוהקים כוכבים כמו בראד פיט, טום קרוז או אפילו מאט דיימון. היציאה מהארון אולי לא הורגת את הקריירה, אבל היא בהחלט מנווטת אותה לאפיקים אחרים.

פורסם במקור: עכבר העיר
תאריך:  23/10/2010   |   עודכן:  24/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם יציאה מהארון הורסת את הקריירה של הכוכבים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אומן סטרייט, זו בעיה!! ל"ת
איש עצוב  |  23/10/10 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
תרבות הצביעות חוגגת. כמעט כרגיל    ארנון מוזס העסיק עובדת פיליפינית, הוא נתפס והוטל עליו קנס מינהלי בסך 5,000 ש"ח    מדוע מבקש עתה היועמ"ש וינשטיין להחמיר דווקא עם נילי פריאל ולהגיש נגדה כתב אישום???
מיה סלע
שאלות רגשניות, שביעות רצון וזלזול בצופים - עמנועל רוזן יצר תוכנית למבוגרים אינפנטיליים שלא בטוח שהיו עוברים את המיצ"ב, אבל אין להם בעיה לדבר על הרגשות שלהם
טובה ספרא
השבוע, מי שייתן את הטון יהיה כוכב מארס    ערך הדולר יעלה כתגובה לאשליה בשווקים    הכיסא והתפקיד בממשלה לא יעזבו את שר הביטחון    ציפי לבני ממשיכה להיות "המנוצחת הפופולרית"    תחזית הכוכבים לשבוע 29.10.10-22.10.10
שולמית קיסרי
המחזה "רביזור" המוצג בתיאטרון גשר הוא חגיגה אמיתית ותמורה מלאה לכסף שמשלמים צופיו    גוגול קולע בול לסל תכונות החברה של ימינו
הודיה כריש-חזוני
ההתנכלות ליהודים במזרח ירושלים וסביב עיר דוד שוברת שיאים, או לפחות שוברת ידיים ורגליים, ומציבה סימן שאלה על עצם הריבונות הישראלית בבירה. האירועים נושאים טביעות אצבע של הרשות הפלשתינית ושל ארגוני שמאל קיצוני ישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il