X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
גישה חדשה ומרעננת, מלאה תעוזה, בהצגת קבוצת השחקנים "מנוע חיפוש"
▪  ▪  ▪
מימין – יפעת ישראלי ומשמאל – אביטל אדר [צילום: יח"צ]

סיפורן של שבע דמויות, בצורת דיאלוגים או מונולוגים, שלכאורה אין בין חלק מהם שום קשר, משתרג זה בזה, עד שלבסוף הפאזל נשלם. גישה דומה שראינו בשני סרטים בשנים האחרונות, וצריך להזדיין באורך רוח, ולהתייחס לכל סצינה כשלעצמה - כי בסוף - הכל מתחבר.
היצירה נכתבה בידי השחקנים עצמם עם המחזאי והבימאי הצעיר אייל וייזר. הסיפור כולו לוקח אותנו מלבד היותו מחזה בתוך מחזה, אל מאחורי הקלעים של התיאטרון. כיצד במאי (גלעד פרידמן) שיש לו בעיות בבית עם אשתו השחקנית לשעבר (נעמי גולדשטיין), בוחר לתפקיד אשתו במחזה שכתב, ערביה צעירה, משכילה ומבית עשיר (יפעת ישראלי, שמשחקה ראוי לציון).
מה שכה יפה בהצגה, חכם ומלא תעוזה הוא כיצד אייל וויזר מעז לחשוף את ערוות השמאל הישראלי. וזאת הכיצד? הבימאי בהצגה מבקש מהשחקנית הערביה להחצין במשחקה את הסבל שגרם לה הכיבוש, את היסורים שסבלה כערביה ועוד כהנה וכהנה. אך הערביה, במקום להסכים להנחיותיו, מסרבת בתוקף להתכחש לעצמיותה כערביה ישראלית גאה, מורה למחול באקדמיה בירושלים, ובת לפרופסור לאנגלית המרצה בלונדון. אבל הבימאי מתעקש להכריח אותה להמחיש את "הסבל" מהכיבוש, ואת כל מה שהיא כביכול מרגישה בתוככי נפשה, ולא היא.
מה שמזכיר את פעילות השמאל המלבה מהומות בשכונות המעורבות בירושלים, כמו בסילואן לאחרונה, כביכול בגלל סבלם של הערבים שם. הרצון לשלום המפעם בלב שני העמים, המעוניינים לחיות זה לצד זה בשלווה - אינו יכול להתרחש בגלל קיצונים כאלה, מחרחרי מלחמה המתנהלים כמו היו גדולי שונאינו.
רעית הבימאי קובלת על כך שהוא בחר בערביה לשחק את דמותה במחזהו. כמחאה לכך, היא מתחילה לעכס ולרקוד ריקודי בטן, לעטות את כל הביגוד הערבי כולל כיסוי ראש, אך דבר לא עוזר לה. הוא, בנוסף, מנסה גם לגפף את הערביה, וזו - מתנגדת בתוקף. את תסכוליו המינייים הוא מפרק בפגישה עם נכה בכסא גלגלים, ומכריח אותה לאונן לו עד שהוא גומר. דריה אברהם מבצעת יפה את תפקיד הנכה. רק דמות אחת נותרה בהצגה מעורפלת וללא קשר לשאר הדמויות, והיא הפסיכולוגית (אביטל אדר). ולשם מה צילומו של היטלר תלוי על הקיר, כדי לעורר בה רגשות מהעבר שלא היה לה בשואה? אולי כדי להדגיש את הזיוף שבהתנהלותה, כמו יתר הדמויות...
הכל בהצגה בנוי על הכחשה וזהות מזויפת. אף אחד אינו חי את ה"אני" האמיתי שלו. בין אם בגלל תסכולים ובין אם בגלל אילוצים אובייקטיביים. כמו למשל הנכה, שבשתי פגישות "עיוורות" הבחור נמלט בתירוץ כלשהוא כשהוא נוכח שהיא נכה. את שני הדייטים וכן את הברמן מבצע יפה יונתן בר אור.
לו רק היו החבר'ה צועקים פחות, היה אפשר לקלוט את מלוא הטקסט. אך גם כך, הרעיון המורכב נקלט, ומוערך כניסיון יפה של שחקנים ובימאי צעירים, שאינם חוששים לצאת תיגר כנגד הצביעות של יפי הנפש שבתוכינו.

תאריך:  29/10/2010   |   עודכן:  04/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוקי פוקי בתיאטרון תמונע
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עדיף על הצגות ממסדיות
גענה  |  30/10/10 10:29
2
הבהרה לעליס
וייזר  |  30/10/10 10:49
 
- בקשר להבנת הנקרא
עליס  |  30/10/10 15:02
 
- הרבה בריאות ושלוות נפש
וייזר  |  30/10/10 16:58
3
מדינה עדיין אין להם, נוכחות יש
עליס  |  3/11/10 11:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילה פנייבסקי
מהדורות החדשות מלאות במגישות אינטלגנטיות, מוכשרות ובעלות דעה. אז למה, כשמגיעים לנושאים "החשובים", הופכים אותן מיד לפרצוף יפה שנותן את רשות הדיבור לרוני דניאל?
טובה ספרא
גם בגרמניה יש ניצנים של חיזוק הלאומניות    מתחים חדשים (?) במזרח התיכון    משוב חיובי לסרקוזי    המפלגה הדמוקרטית בארה"ב תיפול?    תמונת הכוכבים לשבוע 5.11.10-29.10.10
חגי סגל
הוויכוח הנצחי על הגינות התקשורת בישראל תקוע כבר עשרות שנים באותה נקודה    הקבוצה השלטת שם אטומה למצוקות ההמון כמו מרי אנטואנט    היא לופתת את המיקרופון ומשאירה לימין את הפובליציסטיקה
עו"ד גלית צור
יותר ויותר זוגות צעירים מבקשים בימים אלו ייעוץ לחתימה על הסכם ממון לקראת נישואיהם    רבים מהם עושים זאת, אף שאין ברשותם נכסים רבים בשלב הראשון של חייהם המשותפים    התופעה צוברת תאוצה, לנוכח הידיעה על שיעורי הגירושין הגבוהים בקרב כלל הזוגות הנשואים ועל-רקע הירידה בגיל הממוצע בו מתגרשים    בחלק מהמקרים, הלוחצים על הסכם ממון הם ההורים, המממנים את בני הזוג
הודיה כריש-חזוני
"שאל אותי כתב ה'לה-מונד' מהו העתיד של אריאל. שאלתי אותו בתגובה מהו העתיד של פאריס"    רון נחמן, ראש העירייה המיתולוגי של אריאל, נאבק על דעת הקהל העולמית, במקביל למאבק על בריאותו. החזון שלו: "ליצור בשומרון מסה קריטית של אנשים - מפתח תקוה ועד הבקעה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il