החג הקרב ובא מציג לפנינו, הצרכנים, שפע של פירות יבשים - הנתפסים כמאכלי בריאות, טובים ומזינים.
רוב הפירות המיובשים מיובאים לישראל בעיקר מטורקיה, אולם לאחרונה גדל היבוא של הפירות האקזוטיים בעיקר מתאילנד. התערובות יבשות, כמו מנצ'יס ,אפונה, סויה וכולי, מגיעות מסין.
הפירות המיובשים מכילים הרבה סוכר (חלקם מושרים במי סוכר על-מנת "לתפוס נפח"). בנוסף, מכילים הפירות היבשים חומרים משמרים, אשר חלקם "לא בדיוק טובים" כמו גופרית. תערובות הפיצוחים עשירות במלח ושאר משפרי טעם, ולכן יש לאוכלן במידה.
מה הסוד הקמעונאי בקטגוריה רווחית זו?
למעשה הטריק מחולק בגדול לשניים:
- ראשית מוצעים מבצעי כמות - כגון קנה שניים השלישי חינם
(זוהי הנחה של 33% - אולם גם אחריה הרווח על קטגוריה זו הינו הרבה מעבר לממוצע, כלומר גם אחרי ההנחה הרווח הוא סביב 35%).
- חלקו השני של הטריק הינו הפריסה, כלומר התצוגה של המוצרים ברשתות. חדי העין ישימו לב שהמוצרים מוצגים כחודש לפני החג, שזה לא מעט זמן - מדוע?
הרעיון שמסתתר מאחורי הפריסה המוקדמת הוא, שהרשת רוצה שאנו הצרכנים נבצע למעשה יותר ממחזור קניות אחד.
הרשת מציעה לנו את הפירות היבשים לחגיגות ט"ו בשבט, אולם בפועל מה שקורה הוא, שאנו אוכלים חלק מהמוצרים לפני החג - דבר שמחייב אותנו לפקוד את הרשת ולקנות שוב.
תרגיל למתקדמים - חפשו את אוזני ההמן ברשתות המזון עם סיום חגיגות ט"ו בשבט.
בתאבון!