X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קומדיה - אמורה להיות קלילה ולא מעייפת. בימויו של אלכסנדר מורפוב הבולגרי, מכביד על החן והקלילות של מולייר. סשה דמידוב, הכוכב הבולט, התמיר והיפה של תאטרון גשר, גם הוא מחצין אדישות משהו, בעת גיפופי הנשים והניסיון לפתותן. הרבה קומדיה אין כאן. יש מקום למיקצה שיפורים
▪  ▪  ▪
קומדיה עייפה [צילום: יח"צ]

דון ז'ואן מאת מולייר בהפקת תיאטרון גשר, הוא כמו כל הגברים בגיל המעבר - עייף. כמה יכול גבר לחזר אחרי נשים צעירות, כי להוכיח את גבריותו, והיותו סמל מין מפואר? גם המחזר המוצלח ביותר - מתעייף. וכך גם הפקת תאטרון גשר, ארוכה ומעייפת את הקהל.
גדול כותבי הקומדיות הצרפתיות, ז'אן בטיסט פוקלן, הידוע בשם הבמה שלו - מולייר (1622-1673), מגלגל אותנו מצחוק בקומדיות הנפלאות שלו - החולה המדומה, הקמצן, תעלולי סקפן, טרטיף ועוד. בדון ז'ואן, שנכתב בשנה בה לקה בשחפת, ממנה נפטר ב1673, גם מולייר כבר התעייף מלהעביר ביקורת מושחזת על הכנסיה, תאוות הבצע והמין של האנשים והצביעות. הרבה קש הוא אכל בשל כך, ועבר תקופות לא קלות, חרף היותו מחזאי החצר של המלך לואי ה-14.
קומדיה - אמורה להיות קלילה ולא מעייפת. בימויו של אלכסנדר מורפוב הבולגרי, מכביד על החן והקלילות של מולייר. סשה דמידוב, הכוכב הבולט, התמיר והיפה של תאטרון גשר, גם הוא מחצין אדישות משהו, בעת גיפופי הנשים והניסיון לפתותן. הסצינה הראשונה שלו, בה הוא ממזמז את ארוסתו דונה אלווירה (נטע שפיגלמן) כשהוא מצוי מאחוריה, ותוך-כדי, מעביר את מלאכת המיזמוז לשני משרתיו הצעירים, תוך ניצול העלטה והיותם בגבה - ממחיש היטב את הלך רוחו של דון ז'ואן.
זלזולו המופגן בה בהמשך, והתמשכות עיסוקו בפיתוי נשים בנון שלנטיות עד אדישות, מקהים את העוקץ מהדמות שנחרטה בזכרון הקולקטיבי כמאהב האולטימטיבי. המסר של מולייר על חוסר הטעם בהתנהלות זו מובן. אך מדוע למשוך את המחזה, שכאן מוגש כקטעים-קטעים שאין להם חיבור של ממש, ולעייף את הצופים? עד כדי כך שהרבה קומדיה אין כאן.
השחקן שכובש את הבמה במשחקו המצוין, בהיגוי הברור שלו ובקסם שעובד על הקהל - הוא דביר בנדק, כסגארנל, משרתו האישי, שמנסה לשווא להחזיר לאדונו את ההגיון והנורמטיביות. לבנדק יש משהו טבעי ובלתי אמצעי במשחקו, שמשכנע את צופים בכל תפקיד שהוא משחק. כך גם כובשת את הלב לוסי דובינצ'יק כאיזבלה, המשרתת של דונה אלווירה, שהבימאי בחר לכער אותה עם משקפיים שחורים, אך משחקה תמיד מעולה, וגם כאן.
שלושת הצעירים, אנשי הפמליה של דון ז'ואן - ציון אשכנזי, (שהתבלט במשחקו בסרט "גיא אוני" שביים דן וולמן), גם אם לא קיבל נתח הולם דיו של טקסט, וכן אורי יניב ויובל ינאי המוכשרים. גם יתר השחקנים הצעירים בתפקידים הזעירים היו משובחים - הנרי דוד, יעל טוקר, רונית בקרמן, גור קורן ואלונה איב. עם צוות שחקנים כאלה, יש מקום למיקצה שיפורים.

תאריך:  21/04/2011   |   עודכן:  21/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל טוכפלד
על המלחמות בצמרת: "הצבא הרבה יותר חזק מהתהליכים סביבו, והציבור מבין מה עיקר ומה טפל"    על ברק: "אני עדיין במדים, נותר לי עדיין סוג של כבוד והערכה כלפיו"    על גלנט: "לקראת השלב הסופי של מינוי הרמטכ"ל הוא חידד את העימות איתי"    על אשכנזי: "לא רמו עיניו ולא גבה לבו כל ארבע השנים"    על המרמרה: "אם דבר כזה יקרה שוב, אנחנו ערוכים הרבה יותר טוב להעביר תמונות באופן מיידי"    על בעיית ההסברה: "היא תמשיך ותרוץ איתנו כל עוד אנחנו יהודים וישראלים"
אבינדב ויתקון, ערן בר-טל
לא רק תוספת שכר דורשים הרופאים השובתים, אלא התאמה של הרפואה הציבורית למציאות המשתנה. יותר ויותר קשישים גודשים את המחלקות הפנימיות - אך התקינה לא השתנתה מאז שנות ה-70. המתמחה י': "גם לחולים קשים, חולי לב או מדממים, אי-אפשר להקדיש את הדקות הראויות כי אנחנו רצים כמו עכברים מסוממים"
רפי מן
אירן נמצאת בתחתית מדד חופש האינטרנט של "פרידום האוס", שפרסם השבוע דוח מקיף על מצב החרויות הוירטואליות ב-37 מדינות. אסטוניה הגיעה למקום הראשון. ירדן ורוסיה רחוקות ממנו
עליס בליטנטל
אילת כבר לא רק נחשבת למקום נופש הטוב יותר בארץ בגלל הים ומזג האוויר המרנין. המסעדות באילת מהוות מתחרות רציניות לכל מסעדת יוקרה במרכז ובצפון הארץ. כך השתדרגה חופשתנו האחרונה באילת הודות למלון בו בילינו כמה ימים
אריאל כהנא
בדרכו הזהירה אך המקורית מנהל ניר ברקת את המערכה על ירושלים. נורמות עסקיות מיושמות בעירייה הגדולה בישראל; סטודנטים נשלחים לאייש את 9,000 דירות הרפאים; מגדלי משרדים עומדים להופיע בכניסה לעיר ומהפכה תרבותית מורגשת באוויר. נותרה רק הבעיה ההיא, הגדולה, נו, זו של חלוקת ירושלים. רק בעניין הזה ברקת מסיר את מסיכת הפוליטיקלי קורקט. ראיון חג לרגל מחצית הקדנציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il