X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בכל העולם מעודדים את השימוש בגז כמקור אנרגיה יעיל וחסכוני הקפידו לשמור על מערכות הגז, לאבטח את בלוני הגז כך שלא יהיו נגישים לגנבי נחושת מומלץ לסגור את בלוני הגז בחדר מיוחד ובמנעול מיוחד, להקפיד שהבלונים יהיו רחוקים ממכוניות ולא נגישים לילדים קטנים
▪  ▪  ▪
בלוני גז - פצצה מתקתקת [צילום: Nfc]

הגז הביתי המשמש את כולנו לבישול, הוא מקור אנרגיה זמין, זול ובדרך-כלל בטוח אם מקפידים לשמור על כללי הבטיחות. לעומת זאת, בלוני הגז עלולים להוות פצצה מתקתקת במידה ולא שומרים עליהם ולא מקפידים על תחזוקה נכונה ועל שמירה על הוראות הבטיחות.

איך אפשר לזהות דליפת גז?

לגז הבישול אין ריח. הריח המוכר, שכולנו למדנו להכיר, התווסף לגז באופן מלאכותי.
בזמן הבישול - במידה ומרגישים שמתפשט ריח גז בסביבה, יש לכבות מייד את הכיריים ולסגור את ברז הגז. לאחר-מכן, חשוב מאוד להתקשר באופן מיידי לחברת הגז כדי שזו תשלח טכנאי לבדיקה ללא תשלום.
ריח מחשמל - אם חזרתם מחופשה או משהות ממושכת מחוץ לבית וגיליתם שבבית ריח חזק של גז, מה שצריך לעשות הוא לכבות את החשמל דרך המתג הראשי שמחוץ לדירה ולהזעיק טכנאי הגז. אחר-כך יש לפתוח את החלונות ולאוורר את הדירה ככל האפשר. חשוב מאוד לא להדליק אש בבית במידה וחשים בריח גז. חשוב מאוד לבדוק את מיכלי הגז בבניין ולבדוק האם צינורות הנחושת שבקרבתם חתוכים. אם זה המצב, עדכנו בדחיפות את חברת הגז ואת מכבי האש.
גלאים מיוחדים - ישנן דרכים נוספות לזהות דליפה של גז. לדוגמה, ניתן לזהות דליפת גז בבית באמצעות גלאים מיוחדים המונחים על הרצפה ומזהים באם הגז בחדר מגיע ל-2% עד 10% מהאוויר. חשוב להדגיש, כי הגז עצמו אינו רעיל, אך באחוזים הללו ישנה סכנת התלקחות ופיצוץ, אפילו במקרה של ניצוץ קטן.

מה מומלץ לעשות בכל הקשור לטיפול בגז?

מומלץ לבצע בדיקות גז תקופתיות וגם לתכנן את מערכות הגז לבית כדי למנוע דליפות גז תוך שילוב מוצרים חסכוניים צורכי גז. נציין, כי חברת הגז עורכת בדיקה מקיפה, ללא תשלום, מדי חמש שנים. הבדיקה כוללת את החלפת צינור הגומי, המכונה צינור אלסטומרי ובדיקות שגרתיות של הציוד והמיכלים.
לאחר חמש שנים, אמורה חברת הגז ליצור אתכם קשר לתיאום בדיקה. עם זאת, על הדיירים מוטלת חובת הזמינות לבדיקה. מומלץ לא לבטל או לדחות את בדיקת הגז יותר משלוש פעמים, כי במקרה שכזה חברת הגז תנתק הגז מביתכם.
המלצה חשובה נוספת: על כל דייר ודייר להתקשר לחברת הגז ולברר מתי נערכה בדיקה אחרונה.
חשוב לזכור
אין סכנה בשימוש בגז, להפך - בכל העולם מעודדים את השימוש בגז כמקור אנרגיה יעיל וחסכוני. הקפידו לשמור על מערכות הגז, לאבטח את בלוני הגז כך שלא יהיו נגישים לגנבי נחושת. מומלץ לסגור את בלוני הגז בחדר מיוחד ובמנעול מיוחד, להקפיד שהבלונים יהיו רחוקים ממכוניות ולא נגישים לילדים קטנים. הזמינו רק בעלי מקצוע מורשים לטיפול במערכות גז.
במקרה של בניין משותף, חובה לבדוק את המודעה שבחדר בלוני הגז ולעקוב אחרי מועדי הבדיקה של חברת הגז. כיום, רוב מוצרי הגז והכיריים מגיעים עם שסתומי בטיחות. כך, גם אם במקרה התבשיל גולש ומכבה את האש בזמן הבישול, הגז לא ימשיך להתפשט בחדר. עם זאת, לעיתים מתרחשות דליפות כשמדובר במכשירים ישנים וזולים.
בבתים רבים החלו לשלב צינורות נירוסטה גמישים שמחליפים את צינורות הגומי הישנים. צינורות הנירוסטה לא מתבלים ואין צורך להחליפם, כך שמדובר בפתרון חסכוני ויעיל.

הכותב הוא מנכ"ל פורטל adira.co.il
תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך למנוע דליפת גז ולשמור על מערכת גז תקינה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סרטון בטיחות הגז דוד רביבו
דוד רביבו  |  28/06/11 00:55
2
מניעת דליפות והצתברות גז!
דוד רביבו  |  29/06/11 02:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
הגזענות במפלגת העבודה היא דבר בלתי נסבל שהורס כל סיכוי של המפלגה להשתקם    המפלגה שמצהירה על עצמה כמפלגה חברתית, מתנהלת בצורה הכי לא חברתית, כאשר מנהיגיה פולטים החוצה רפש גזעני ואינם שוקלים את דבריהם    המתמודדים במפלגת העבודה עושים הכל ממניעים אינטרסנטיים של רצון להיבחר, ובמו ידיהם הורסים כל סיכוי של המפלגה לחזור ולהנהיג את המדינה
מנדי קוגוסובסקי
המטרה המוצהרת של הסדרה היא לעזור לזמרים לפרוץ את הדרך לקריירה בינלאומית    אבל נראה שהרצון להשפיל את המשתתפים ולהצחיק את הצופים, מנצח את המוזיקה ומשאיר מקום רק למשפטים עלגים
מכון ויצמן למדע
מדוע אנו מגיעים למצב של השמנת יתר?    מדעני מכון ויצמן גילו סיבה נוספת הקשורה במרכיב מרכזי הפועל במוח ומשפיע על השמנת יתר. מחקרם מסביר כיצד חלבון מסוים אשר פועל באזור קטן במוח, תורם לעלייה במשקל
איריס דגן
כיצד תבנו סדר יום נכון ומגוון, המשלב את רצונותיו של הילד ושל ההורה, מה וכמה על הילד לאכול, שעות ערות ושינה, איך לבחור קייטנה ואיך להכין אותו לקראת החוויה החדשה עבורו, כיצד להגן מפני חשיפה מרובה לשמש, טיול בטוח עם הילדים ועוד
אביה שנער
כל סוגי שמן הזית מכילים חומצות שומן חד בלתי רוויות    עם זאת, מומלץ שימוש בשמן זית מסוג כתית וכתית מעולה שהינם הסוגים הטבעיים והכי פחות מעובדים, העשירים בפוליפנולים - אנטיאוקסידנטים חזקים שעשויים גם הם לקדם את בריאות הלב והגוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il