X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שחקנים מוכשרים [צילום: יח"צ]
ביקורת: העלמה יוליה - הצגה מוקפדת ומוצלחת
העלמה יוליה בבימויו הנאה של יונתן אסתרקין היא הצגה מוקפדת ומוצלחת בזכות השחקנים המוכשרים שהעמידו הפקה חדשה ורלוונטית לתקופתנו, עולם של בוטות מינית ומעמד על לכסף

מדמואזל ג'ולי או העלמה יוליה הוא אחד מהמחזות הידועים ביותר של המחזאי השוודי אוגוסט סטרינדברג שעולה תכופות ברוב בימות התיאטרון ואפילו במקביל במספר תיאטראות או בתי ספר לדרמה.
ההפקה של תיאטרון הספרייה ברמת גן היא עיבוד מודרני שרקח הבמאי יונתן אסתרקין ובה ניתנת הזכות למספר שחקנים צעירים להפגין את יכולתם הדרמטית. בהפקה הנוכחית שעלתה בבכורה בימים אלה הם מציגים כישורי משחק מצוינים ומרגשים.
יוהאן אוגוסט סטרינדברג היה סופר, מחזאי וצייר שוודי ונחשב לאחד מאבות התיאטרון המודרני.
מדמואזל ז'ולי, מפגיש בין ז'ולי בת הרוזן לבין ז'אן רב המשרתים במהלך ליל קיץ חם ועז יצרים באחוזה, שם מתקיים נשף של המשרתים. ההצגה מועלית בתמונה אחת של מטבח האחוזה ושם טורחת הטבחית כריסטין על התבשילים. המשרת ז'אן נמצא בחברתה ובדיעבד מתברר, כי השניים מאורסים זה לזו. ז'ולי מגיעה למטבח וחרף נוכחותה של כריסטין היא עוגבת על ז'אן וכאשר הטבחית פורשת למנוחה היא מפתה אותו. בבלילת העלילה ישנם מאבקי שליטה וכוח, מלחמת מעמדות, תשוקה ויחסי כוחות. הסוף הוא טרגי ומהווה כביכול פתרון לתסבוכת שנוצרה.
סטרינדברג כתב את המחזה על-רקע מלחמת המעמדות, כשהדגש הוא על המאבק בין המינים. זוהי דרמה של משיכה ודחייה בין בת הרוזן לבין המשרת הנחות. המחזאי השלים את יצירתו בינואר 1888 ושיגר אותו למו"ל שלו בצרוף הערות והארות מטעמו על התוכן. הוא גם כינה את המחזה "הטרגדיה הנטורליסטית הראשונה בשוודית".
אסתרקין העתיק את העלילה למחוזותינו אנו ושיבץ בה אביזרים טכנולוגיים חדשים ואפילו ביגוד מתקופתנו. יחד עם זאת עדיין נותרו האחוזה וגינוניה וצוות המשרתים והרוזן שאיננו רואים.
ההצגה מתנהלת בתחילה על מי מנוחות ואולי הקצב שלה מעט איטי ולכן גם הדיאלוגים אינם קולחים ומאפשרים לחלחל לתודעה באיטיות. במהלך ההצגה משתנים הטונים והקצב ואנו חווים את השינויים והטלטלה העוברים על גיבורי המחזה.
העלמה יוליה בבכורה הייתה בעצם העלמה יעל, השחקנית יעל נחום שהצליחה לרגש ולהגיש משחק דרמטי מעולה. יעל שולטת בכל נימת דיבורה, תנועותיה החושניות והופכת מבת הרוזן האריסטוקרטית לנערת פיתוי העוגבת על ז'אן בצורה מדודה ואובססיבית. יעל היא מוכשרת ביותר ומשחקה שידר אמינות ודמות ברורה והחלטית. יעל היא שחקנית מצטיינת.
בהצגה מופעים גם נועה כרמל ומורן רוזן כשחקניות מחליפות בתפקיד. אבי גבריאלוב כרב המשרתים ז'אן הגיש משחק יפה מאוד, מדוד וידע לנווט עצמו בהצלחה על פני כל מהמורות התפקיד. הקטע ללא מילים מצידו שבו הוא משחיז את התער היה מוצלח.
אסף בן לולו משחק את התפקיד במקביל בהצגות הנוספות. השחקנית נלי צ'רנוברוב כטבחית וסוכנת הבית היא שחקנית ברוכת כישרון שהצליחה להעביר תפקיד בצורה מדויקת ומוקפדת. לנלי יכולת משחק דרמטי מצוין, התמונה שבה היא אמורה לצאת לתפילה היא מעולה. החלפת התלבושת ועימה גם שינוי התסרוקת מבטאים את ההתפתחות בעלילה הנוגעת לה ונלי צלחה את התפקיד בצורה מעוררת הערצה.
ההפקה התריעה בפני הקהל כי במהלך ההצגה יהיה קטע ובו עישון. לשמחתי הרבה ולשמחת הצופים, המצת משום מה לא עבד וחרף מספר ניסיונות להבעיר את הסיגריה של הטבחית - היא נאלצה לסלק את הסיגריה מפיה ולהשליך את המצת הסורר.
עם זאת לגמה יעל גם לגמה מבקבוק הבירה שהוגש לה על-ידי ז'אן (הוא שתה רק לגימונת) וייתכן שהדבר תרם לעסיסיות התמונות בעלילה. מאיה פלג אחראית לתפאורה ולתלבושות. התפאורה הורכבה ממטבח משוכלל והתלבושות הן נאות ומוצלחות. הכנרית שבכלוב היא בעצם פוחלץ וכבר הצעתי להחליפה בחיית מחמד אחרת ואטרקטיבית, כמו עכבר, למשל. (מבית גידול של אחת השחקניות).
זיו וולושין אחראי לתאורה היעילה. שרון שטרק עיצב את התנועה והכוריאוגרפיה המרגשת והנאה.
העלמה יוליה בבימויו הנאה של יונתן אסתרקין היא הצגה מוקפדת ומוצלחת בזכות השחקנים המוכשרים שהעמידו הפקה חדשה ורלוונטית לתקופתנו, עולם של בוטות מינית ומעמד על לכסף.

תאריך:  29/08/2011   |   עודכן:  30/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת: העלמה יוליה - הצגה מוקפדת ומוצלחת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקץ לעישון בהצגות
עינבא  |  30/08/11 13:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
השב"ס הזדעזע מהדלפת התצלום של מרגלית צנעני. בעבר הפיץ ביוזמתו תצלום של אסיר שנחשף בקלונו. מדוע מזדעזעים כעת בשירות בתי-הסוהר מהדלפת התצלום אם בעבר הדליפו תצלום של אסיר ביוזמתם?
עליס בליטנטל
כל מראה החלל הפנימי של ביתן הלנה רובינשטיין קיבל פנים חדשות וצורה מאתגרת, עם תערוכת "אמנות רחוב בישראל". הכניסה לביתן נותנת תחושה דומה לביקור בגלריה סאצ'צ'י בלונדון בקיץ זה, או ב"גלריה הפתוחה" של חומת ברלין המעוטרת בידי ציירים שאינם חותמים בשמם האמיתי (עליהם כתבתי כאן לפני זמן מה). מין מהפכה בעולם האמנות, חופש בשימוש בכלים שונים, בסגנון פרוע וללא חשבון
חגית ששר
המחנכים לא שואלים, ההורים מעדיפים לעצום עיניים, ובני הנוער מהמגזר הדתי-לאומי נוהרים במאותיהם אל המזרח הפרוע של חופי הכנרת. כאן האלכוהול זורם, פיית הנרגילה עוברת מיד ליד, הסמים קלים להשגה והבילוי המשותף של בנים ובנות מסתיים לא פעם בהריון לא מתוכנן. קומץ המתנדבים ששוהים במאהל בחוף לַבנוּן מנסים בעיקר למנוע אסונות, ומקווים שמסגרות החינוך יבינו שאיש לא חסין
ראובן לייב
במסעדת "לחם ויין", הממוקמת בקריית הסביונים שביהוד, יש הכל בכל מכל כל. היא מצטיינת באיכות מאכליה, בנינוחות המרווחת שלה ובשרות המעולה שהיא מציעה לסועדיה. לא בכדי טורחים לפקוד אותה אישי צמרת כנשיא המדינה, שרי ממשלה וחברי כנסת, כמו גם סלבריטאים, התרים כולם אחר פינה סולידית כדי להתרווח בה הרחק מן ההמון הסואן
יורם דורי
בחירה בכיבוד האחר הביאה גם השנה שגרירים, אימאמים, ראשי רשויות ובכירים מוסלמים רבים לסעודת ה"איפטר" בבית הנשיא    במרכז הדברים בסעודה עמד הצורך בשוויון לאזרחי ישראל הערבים    הנשיא גם יצא בקריאה משותפת לרגיעה, לשלום וליציבות באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il