X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אורית מקלרמומחית לקינסיולוגיה  |  מכללת כרכור
מגוון תרגילי איזון יעזרו לנו להתחסן ויאפשרו תנועה חלקה של האנרגיה בתוכנו, ואף יאפשרו תמיכה במערכת ניקוי הרעלים וחיזוק מערכת החיסון
▪  ▪  ▪
מספר תרגילים יכולים לשמור על האיזון [צילום: פלאש 90]

בכל יום מחדש מתמודד גופנו עם אתגרים של ניקוי רעלים. מזון מעובד, כימיקלים, מחשבות טורדניות, מערכות יחסים, רגשות שליליים, לחץ ועוד מעוררי מתח החודרים לגוף ומאיימים להחליש אותו. כדי שכל פעולה - גופנית, מחשבתית או רגשית, תתרחש במלוא עוצמתה ותשיג את מטרותיה, עלינו לעסוק בניקוי מתמיד, לסייע לגופנו ולרוחנו שלא ייחלשו, למנוע ממערכת המוח / גוף להיות מוגבלת בתנועות ופעולות.
אדם חווה כל הזמן תהליך של כניסה ויציאה מאיזון, בדרך-כלל אף אינו מודע לכך. בכל מצב של חוסר איזון, האנרגיה בגוף אינה זורמת באופן חלק. על-מנת לסייע למערכת מוח / גוף לתפקד ביעילות ולאפשר לגוף לבצע את תהליכי ניקוי הרעלים, עלינו לשמור על איזון, לאפשר לאנרגיה במרידיאנים לזרום באופן רציף ובהרמוניה.
באופן טבעי, מערכת מוח / גוף שלנו יודעת לנקות, לטהר ולאזן את הגוף. כמו כל מכונה אחרת, זקוקה המערכת לתחזוקה ונטרול מתחים על-מנת שתמשיך לפעול ביעילות מירבית. אנשים רבים נוקטים בטכניקות שונות של ניקוי רעלים על-מנת לסייע לגוף בפעולתו הטבעית. עם זאת, אורח החיים המודרני חושף אותנו לכמות רעלים גדולה והתמודדות עם מעוררי מתח רבים וכתוצאה מכך, מערכות ניקוי הרעלים שלנו צריכות לעבוד שעות נוספות ולהוציא המון אנרגיה על-מנת לאזן את הגוף. המערכת הטבעית של הגוף אינה מסוגלת להתמודד עם עומס הרעלים ועם ניקוי הרעלים ובכך מערכת מוח / גוף נחלשת.
רבים מאיתנו עברו את גבול היכולת הטבעית של הגוף לבצע את פעולת ניקוי הרעלים בצורה עצמאית ולפיכך הם נמצאים במצב קבוע של חוסר איזון, מערכת חיסון חלשה. התוצאה היא עייפות, בעיות עיכול, ריח רע מהפה, צרבת, נפיחויות, עצירות או שלשולים, גודש בסינוסים, כאבי שרירים, כאבי ראש, בעיות בריכוז, עודף משקל, נפיחויות בעיניים, פריחות, בעיות שינה, אי סדירות מחזור חודשי לנשים ואפילו מחלות קשות כגון: דלקות מעיים, מחלות לב, אלצהיימר ושכחה, דלקות פרקים, פרקינסון, בעיות במערכת החיסונית וסרטן.
להלן כמה תרגילי בסיס לשמירת האיזון

תרגיל 1:
  • עמידת מוצא: פיסוק ברוחב האגן, שתי ידיים (אצבעות משולבות) מונחות מתחת לטבור. מבט קדימה, כתפיים וצוואר משוחררים.
  • נשימה: שלוש נשימות עמוקות, הכנסת אוויר דרך האף, הוצאתו דרך הפה. מיקוד הנשימה אל הבטן התחתונה - נקודת מוקד האנרגיה, ממנה יוצאת ואליה זורמת האנרגיה בשאיפה ובנשיפה.
  • שלב א': להניח את כפות הידיים על הירכיים, לכיוון האדמה, להישען אחורה כשהראש נוטה לאחור עם עמ"ש, כמה שניתן, ללא מאמץ, מתיחת החלק הקדמי של הגוף.
  • שלב ב': כפות ידיים מונחות על הירכיים בתנועת חיבוק פנימה, הגוף מכופף קדימה כשהראש 'רוצה' להיכנס בין הרגליים מתיחת החלק האחורי של הגוף.
תרגיל 2 - איזון וויטאליות הגוף והנפש:
  • ישיבה מזרחית: נשימה רגועה, יד ימין למעלה כשכף היד כלפי השמים, יד שמאל למטה כשכף היד כלפי האדמה. החלפת כיווני הידיים - למעלה / למטה, שמיים / אדמה ובמקביל הרמת האגן הנגדי (תנועת נדנדה מצד לצד).
תרגיל 3 - איזון זרימת האנרגיה:
  • לשכב על הבטן, תמיכה עם הידיים - אמות ומרפקים. סיבוב הראש במעגלים (שלוש לכל כיוון), שילוב כיפוף רגליים אחת אחת אל הישבן (תנועות שאיבה).
תרגיל 4 - איזון אנרגיית העשייה והנחישות:
  • לשכב על הגב עם ברכיים כפופות. הידיים מציירות שמונה עצל גדול באוויר. כשהידיים בצד שמאל - הברכיים מופנות לכיוון הנגדי וההיפך.
תרגיל 5 - נטרול מתח מחשיבה מאומצת:
  • לשכב על הבטן, ראש נינוח, נשימה קלה. לנשום עמוק תוך ששרירי הבטן לוחצים ברכות את הרצפה. נשיפה דרך שפתיים פתוחות למחצה, כך שתשמעו את רחש הנשימה. להתרכז בנשימה.
תרגיל 6 - חיזוק מערכת החיסון:
טפיחה על עצם החזה עם האצבעות.
תרגיל 7:
אחד מתרגילי המוח הטובים ביותר להפעלת משאבת נוזל עמוד השדרה ולאיזון הגוף:
  • הנדנדה: התנדנדות עדינה קדימה ואחורה על-גבי עצם הזנב, יכולה לחולל פלאים עבור המוח והגוף. התרגיל מגביר את האנרגיה, מפחית עייפות ומאפשר לגוף לאזן את עצמו: ישיבה בברכיים מכופפות אל הבטן, הידיים או הזרועות מהוות תמיכה, הנעת הירכיים בתנועות קלות קדימה ואחורה, תנועות סיבוביות ותנועה בצורת שמונה. ניתן לבצע את התרגיל בישיבה על כיסא, תוך אחיזה בצדי המושב, לתמיכה.

הכותבת היא מומחית לקינסיולוגיה ומרצה במכללת כרכור
תאריך:  28/11/2011   |   עודכן:  28/11/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
שמירת האיזון לחיזוק מערכת החיסון
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
תרגיל מספר חמש
אורי רעננה  |  29/11/11 11:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי אור
רצוי שאריח על קירות ימשיך עם הקווים של הקרמיקה ברצפה    בידקו שרמת העמידות בשחיקה גבוהה מ-4, במיוחד בחיפוי הריצפה    ציירו עם טוש על האריח, וודאו שנמחק בקלות
סער גמזו
אסי ישראלוף, אלי יצפאן ועוד כוכבים מתארחים בתוכנית שבה חלק מהבדיחות לא מתעלה מעל רף הקקי-פיפי והחיקויים הזולים    אבל בכל תוכנית אפשר למצוא כמה רגעי זהב שמתחילים בכתיבה מושחזת ומסתיימים בהנאה צרופה
עליס בליטנטל
את השאלה הזו שואל איש עם אותו שם משפחתה של גיבורת המחזה החדש בתיאטרון באר שבע, שהגיעה לכאן אחרי השואה, מחנות ריכוז, ואובדן כל משפחתה    לאיש, הגיעה הודות למדור לחיפוש קרובים    בשאלה נוראה זו מתמצית כל הטרגדיה של היהדות במאה ה-20. ובמחזה שכתבה עינת ברנובסקי על-פי ספרה האוטוביוגרפי של ליזי דורון, מתואר הכל דרך עיני ילדה, בת לניצולת שואה
טל ישראל
ישנה חשיבות רבה לניצול כוח הכבידה באמצעות התנוחה האנכית: עמידה, הליכה וישיבה בשלבי הלידה הראשונים    הגעה ללידה עם מוכנות נפשית ופיזית, מסייעת ליולדת להיות רגועה ולשמור על רמת אדרנלין נמוכה בגוף
ד"ר אשר פרדו
פורמאלדהיד הוא חומר מגרה ריריות, עיניים ועור, עלול לגרום לרגישות יתר ואלרגיה ופגמים גנטיים, חודר דרך העור והוכר כחומר מסרטן לאדם על-ידי הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il