X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בעוד שהמסעדה התל אביבית מצטיינת בקולינריה שלה, היא כושלת, משום מה, בשירות הניתן על-ידי המלצריות האיטיות ואובדות העצות שלה, שמתקשות, משום מה, במילוי משימתן
▪  ▪  ▪
"מרתה". איכזבה ופיצתה

מאז שפקדנו לאחרונה את "מרתה" התל אביבית (רחוב אבן גבירול 26), חלפו, אומנם, כבר שלוש שנים תמימות, אבל זו הותירה בנו זיכרונות נעימים מהאירוח בה, ועל כן החלטנו לשוב ולתהות על קנקנה.
המסעדה ממוקמת בקומת הקרקע של בית ציוני אמריקה וכוללת אולם פנימי ומרפסת. היא מרוהטת בצניעות רבה ועל סועדיה הסולידיים היא משרה אווירה נינוחה ורגועה. כשהגענו אליה, לעת צהריים, גילינו תפריט שונה, בעיקרו, מזה שהיה נהוג בה בעבר.
מאחר שהיה זה יום-חורף מקפיא עצמות, החלטנו לפתוח במרק היום - עדשים עם ירקות, על-אף שיום קודם לכן נחלנו ממנו אכזבה במסעדה אחרת שבה ביקרנו. מסתבר שגם "מרתה" לא היטיבה עימנו, והכל בשל השעטנז המוזר של מין בשאינו מינו, הנוטל מן המרק את טעם העדשים הדומיננטי שאליו נכספנו. לשווא הפצרנו במלצרית שלנו לעשות "משפט שלמה" ולהפריד בין העדשים לשאר ירקות, ובהעדרו של מרק אלטרנטיבי לחימום חדרי הבטן שלנו, נאלצנו להסתפק במה שהוגש בצלחת.
פיצוי
לעומת זאת הפתיעו לטובה המנות העיקריות. סטייק האנטרקוט (300 גרם) של בת הזוג היה ממש לעילא ולעילא, נימוח ועשוי כראוי, וגם מנת הרביולי-ריקוטה שלי, ברוטב רוזה, התגלתה בשיא-תפארתה.
עכשיו הגיע תורו של הקינוח, וגם הוא, מסתבר, לא הכזיב. היה זה קרמבל-תפוחים, שיצא היישר מן התנור החם. המנה ממש התעלתה על עצמה, הוגשה ביד נדיבה, והצטיינה בטעם דומיננטי של תפוחים אפויים. אלה נחו על מצע רך של שטרויזל-פירורים, ללא בצק, ובליווי כדור של גלידת וניל. במלאכת העיכול סייעו לנו, כהוגן, אספרסו כפול ומהביל, ביחד עם סודה צוננת.
אלא שחדוות הקולינריה שלנו נפגמה לא במעט בעטיו של שירות לקוי, כשבין מנה למנה חלף זמן רב מדי. אבל גם משהגיעו, בסופו של דבר, המנות לשולחננו, נאלצנו להחזירן אחר כבוד למטבח, רק משום שהמלצריות התבלבלו בהזמנות, שהיו מיועדות, בעצם, לשולחן אחר.
על הארוחה לשניים שילמנו 250 שקל, כולל תשר של 10%, שאולי היה פשוט מיותר, ושאותו שילמנו רק מכוחו של הרגל. ובכל זאת, לזכותה של "מרתה" ראוי לציין, שכפיצוי על עוגמת הנפש שלנו, היא ציידה אותנו בשובר הנחה של 15% לארוחה שאנו אמורים לסעוד בה באחד מן הימים הבאים.

תאריך:  09/01/2012   |   עודכן:  09/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכון ויצמן למדע
מלבד השאיפה להבין מנגנונים בסיסיים של התמיינות ותהליכי התפתחות, וההבטחה שהם נושאים בתחום הרפואה השיקומית, מחקר תאי הגזע יוכל לספק כלי יעיל לחקר מחלות גנטיות בבני אדם. על תאים אלה אפשר יהיה להפעיל את מיגוון שיטות המחקר של ההנדסה הגנטית. באופן זה יתקבל מודל יעיל לחקר מחלות גנטיות - שיאפשר לחפש שיטות ריפוי למחלות קשות אלה
מכון ויצמן למדע
אצל החולים במחלת באטן מצטבר בתאי העצב במוח פיגמנט צהוב בלתי- מסיס אשר גורם להתנוונותם של תאים אלה, ובהמשך למותם. זה זמן רב ידוע, כי המחלה נגרמת על-ידי מוטציה בגן הקרוי CLN3, אך תפקידו של גן זה בתא לא היה ידוע עד כה. במחקר החדש גילו מדעני מכון ויצמן את תפקידו של הגן בתא, וכך סיפקו הסבר למהלך המולקולרי של מחלת באטן
שושנה ויג
סיקרן אותי לשמוע מה בפיו של הצורר הגדול שהיה לאנושות כולה ולעם היהודי בפרט. סיקרן אותי לשמוע טקסטים שנכתבו בהשראתה של דמות כל כך שנואה בחברתנו. כשישבתי בהצגה יכולתי ללמוד עד כמה הפסיכולוגיסטיקה של השיגעון נורמאלית. ישבתי והפליא אותי שאני מצליחה להתרשם מדמותו של מטורף ועוד לחשוב לעצמי שהוא "נשמע משכנע"
אורן פרסיקו
יאיר לפיד מכחיש, יאיר לפיד מתלבט, יאיר לפיד מתחנחן, יאיר לפיד מבטל בגיחוך. לכבוד הכרזתו של יאיר לפיד כי כן, הוא דווקא כן הולך לפוליטיקה
שולמית קיסרי
סוג של פילם נואר, המתאר את אמריקה האפלה, האכזרית, החשוכה והנקמנית המכוערת עד אין קץ, בתקופה שבין בין כהונות הנשיאים רוזוולט - וניקסון, סך הכול שמונה נשיאי ארצות הברית. דקפריו, הסרט, והבמאי קלינט איסטווד יככבו בודאי בטקס האוסקר הקרוב כמועמדים בקטגוריות רבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il