X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
גם ההפקה של "מעושרות" ניסתה לעשות בפרק הסיום את מה ששאר תוכניות הריאליטי מצטיינות בו: לגרום לנו לחשוב שלא מדובר בסתם טראש, אלא שיש בזה הרבה מעבר סיכום עונה
▪  ▪  ▪
ניקול ראידמן וטלי סיני-ריקליס. מעושרות [צילום מסך-עכבר העיר]
"מעושרות" והלקח
הלקח העיקרי שאפשר לקחת ממנה הוא שעדיף להיות עשיר ובריא (ע"ע זוס) מאשר עני (ע"ע אריק סיני) וחולה (שלא נדע). מסקנה חשובה נוספת, לכל אלה שממתינים לטלפון של אראלה ממפעל הפיס, היא שיש חורים בנשמה שגם כסף לא יכול למלא

   רשימות קודמות
  אביבית מדיחה את האקס
  פרחים בקנה: המורשת האופנתית של יפה ירקוני
  אז למה לי פוליטיקה עכשיו?
  איך להיות מאושרים עם תפרחת?
  "שרלוק הולמס 2": המרחק בין אנגליה להוליווד

כל הדיורים שבעולם לא שווים חיבוק אחד של אימא. זה מוסר ההשכל ש"מעושרות" רוצה שיישאר איתכם בסיום עונתה הראשונה. כשניקול, ששוב לא מקשיבה לענבר וממרכזת את עצמה, פולטת את המסקנה הזאת אף אחת מחברותיה לא מערערת על הקביעה. אף אחת לא שואלת מי האימא? איך היא מחבקת? ואיזה פריטים של דיור מועמדים להמרה? דפנה, למשל, לא הכי מתלהבת מאימא שלה, אולי היא דווקא מעדיפה דיור? גם את אימא של ענבר לא ראינו בכלל כל העונה וענבר רק עכשיו למדה לאהוב מותגים. אולי היא כן בעניין של לעשות החלפות? למה תמיד ניקול חייבת לכפות את דעתה באגרסיביות, להכליל ולקבוע בשביל כולן? ובכל זאת, שלא תגידו שאין לה עקומת למידה.
ניקול בהחלט למדה לקח מהעבר. הפעם היא רק הסתפקה במשפט הזה. היא לא רצה להקים חברה בע"מ למוסרי השכל, היא לא הביאה איתה צוות של פילוסופים והוגי דעות שיגיש למעושרות פתגמים ומכתמים מעשה ידיה, ובעיקר לא השאירה ללאה ערימה של כלים מלוכלכים לשטוף כל הלילה. בין אם ניקול עבדה על המשפט הזה לגמרי לבד ובין אם ידה הנעלמה של ההפקה בחשה לה במחשבות, המסקנה היא אחת: גם היוצרים של "מעושרות" מנסים לשכנע אותנו שהם לא נכנסו אלינו הביתה, רוקנו פח של זבל בסלון והשאירו אותנו להתמודד עם הריח. גם הם רוצים שנחשוב של-22 הפרקים שחלפו לנגד עינינו יש ערך נוסף מעבר להיותם טראש טהור. זה בסדר, הם לא לבד. הפריים טיים הישראלי מוצף בתוכניות ריאליטי, שהולכות ומתלהקות, וגורמות ל"מעושרות" להיראות כמו תיאטרון הכורסא ולטקסים שיוצאים מפיהן של המשתתפות להישמע כמו שירה צעירה. מכיוון שהאחראים על התוצרת הטלוויזיונית הזאת מבינים משהו בתחושת אשמה, הם מנסים לקחת את הריק הארוז בוואקום הזה ולעטוף אותו בפסיכולוגיה בגרוש.
ואולי לא היו הדברים לחינם.
המרוויחות הגדולות: דפנה וענבר

כולם היום בטלוויזיה עוברים "תהליך", בין אם זה התמודדות עם שדים אמיתיים ועמוקים ובין אם זה התמודדות עם קילוף קלמנטינה בחתיכה אחת. אולי ככה הצופה ירגיש קצת פחות אשם, אולי אפשר יהיה למצוא אצלו כמה נקודות לחיצות ליצירת הזדהות. ב"האח הגדול" המניפולציה הזאת עובדת כמו שעון, ומכונת השיווק האגרסיבית של "קשת" כבר הצליחה להטמיע היטב את המסר שלא מדובר במוצר שאינו ראוי למאכל אדם, אלא במיקרו-קוסמוס של החברה הישראלית. מיותר לציין שדיירי הווילה לא מייצגים אף אחד, אלא רק את עצמם. בעונה הנוכחית לא ברור אם גם לזה הם מסוגלים.
לזכותה של "מעושרות" ייאמר שברוב המוחלט של הזמן לא היו לה יומרות גרנדיוזיות מהסוג הזה. היא לא שיקפה את החברה הישראלית על מתחיה ושסעיה, אלא את הנוירוזות והתשוקות של המשתתפות בה. בעיקר הייתה "מעושרות" נאמנה למורשת לאה שנירר לעשות פאן, פאן, פאן וגם קצת בלגאן. הלקח העיקרי שאפשר לקחת ממנה הוא שעדיף להיות עשיר ובריא (ע"ע זוס) מאשר עני (ע"ע אריק סיני) וחולה (שלא נדע). מסקנה חשובה נוספת, לכל אלה שממתינים לטלפון של אראלה ממפעל הפיס, היא שיש חורים בנשמה שגם כסף לא יכול למלא. טלי, לאה וניקול היו בעלות המעמד הכלכלי האיתן ביותר ב"מעושרות", ובאותה מידה גם אלו שהתמסרו למצלמה בצורה הטוטלית ביותר. דפנה וענבר כנראה היו המרוויחות הגדולות ביותר מהפורמט שבסך-הכל ערבב שש נשים שלא ממש הכירו אחת את השנייה לפני כן והצליח לייצר דינמיקות וסערות בכוס מוחיטו על בסיס דו-שבועי.

חידה ושמה "אתי דודאי"

רק אתי דודאי נותרה חידה בלתי מפוענחת ובלתי ברורה. במפגש הסיכום בבית של לאה היא התחילה להזיל דמעות כי היא הרגישה מותקפת ושעשו לה אמבוש. אפשר היה לרגע לחשוב שאתי מתחרטת על החשיפה, הפרסום והזובור הציבורי, עד שנתקלים בקליפ מעלה. הקליפ הזה מבהיר שהכל צפוי והרשות נתונה, ושמאיר אריאל כבר ניסח את זה היטב לפני קרוב ל-30 שנה - מי שנדפק פעם אחת כבר לא יכול להיגמל מזה.

פורסם במקור: עכבר העיר
תאריך:  26/01/2012   |   עודכן:  26/01/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 האח הגדול
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
להיות מעושרות: כסף זה לעניים
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
הבית של אתי
כרמלי  |  26/01/12 16:50
2
אתי דודאי היא גמדה עקומה שחיה
מהעלמות מס...  |  29/01/12 03:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
"פאפאגאיו" הבריזלאית, במרינה בהרצליה, היא מסעדה אמיתית לקרניבורים, שהם גם שומרי כשרות. בארוחה העסקית, נוסח "אכול כפי יכולתך", מובטחת להם תמורה מלאה לכספם
אורי ערן
אביבית עמדה לחזור שוב על הדפוס הקבוע שלה, ולתמרן בין שלושה גברים. אבל אז הופיעה יעל ברון, שגרמה לה להתעמת עם השדים שלה, ולהוציא את האקס מהבית. כך עזב את הבית עוד דייר, בלי כל קשר להצבעות
רפי מן
הסיקור היצרי, הצעקני והחד-צדדי של "החיילים שהורדו מהרכבת" חשף השבוע שוב את הדי.אן.איי של העיתונות הצהובה
ראובן לייב
היא, אומנם, מיוחסת בזכות בעליה וגם שוקקת-חיים, אבל בסך-הכל היא עוד מסעדה מזרחית בינונית. כמוה, מן הסתם, יש לא מעט אחרות ביפו, שאינן נופלות ממנה במאום, וכמה חבל שאין היא יודעת לנצל את הפוטנציאל הגדול הגלום בה
עליס בליטנטל
העם היהודי נודע במוחות המבריקים שלו ובהתמסרות לתורה. התערוכה החדשה במוזיאון בית התפוצות מדגימה סוג אחר לגמרי של יהודים. בחורים ובחורות הגאים ביהדותם, שבהישגיהם הספורטיביים הוכיחו שיהודי - אין משמעותו להיות חלשלוש, חיוור ומסכן, אלא בהחלט גם סופר-הירואו. התערוכה מתמקדת ב-18 ספורטאים מצטיינים מכל העולם, שמשחק חייהם הביא תהילה לעמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il