בעבר תהליך המיתוג נעשה בעיקר באמצעות פרסומות בטלוויזיה ובמדיה המודפסת. כיום עסק שלא ממתג את עצמו באינטרנט יתקשה לגבור על מתחריו. מיתוג באינטרנט בסופו של דבר הוא אחד הגורמים המכריעים לפיהם לקוחות מגבשים דעה על עסק כלשהו ומחליטים האם להיות או לא להיות הלקוחות שלו.
תהליך המיתוג מתחיל בבניית לוגו אך ממשיך הרבה מעבר לכך. מותג אמור ליצור רגשות אצל הלקוח כלפי המוצר והעסק. המצב האידיאלי הוא כאשר הצרכנים הופכים ללקוחות נאמנים של המותג עד כדי כך שהם לעולם לא יקנו משהו מהמתחרים. המותגים החזקים כיום בעולם הם קוקה-קולה, נייקי, מקדונלד'ס ועוד. אם פעם תהליך המיתוג נעשה דרך פרסום בטלוויזיה, שלטי החוצות והמדיה המודפסת - כיום, ללא תהליך מיתוג אינטנסיבי באינטרנט, לעסק חדש כמעט שאין סיכויים להצליח.
אתר אינטרנט
פעם אתרי אינטרנט של עסקים שימשו ככרטיסי ביקור בלבד. היום הם הפנים של העסק או יותר נכון הבמה שלו. לפני שמקימים אתר אינטרנט, יש לבצע חקר שוק ולעצב את האתר לפי קהל היעד של העסק. כמו-כן, גם תוכן האתר צריך להיכתב בהתאם לגיל קהל היעד.
אחד התפקידים החשובים של אתר האינטרנט בתהליך יצירת המיתוג הוא הפרדת העסק מהמתחרים. לגרום ללקוח הפוטנציאלי להבין מדוע הוא צריך לבחור דווקא במוצרים מהעסק הזה מאשר מעסק אחר. לכן אם בעל העסק מספק שירות מיוחד ובלעדי, עליו להבליט זאת.
כמו-כן, חשוב ליצור תוכן איכותי ויעיל באתר ממנו הגולש יוכל ללמוד. כך גורמים ללקוחות לחזור לאתר שוב ושוב.
קידום אתרים
כאשר גולש מחפש מוצר כלשהו לפי מילות מפתח בגוגל, הוא מתרשם מהחברות המופיעות בדף הראשון. רוב הגולשים לא ימשיכו לדף השני. כאשר לקוח רואה אתר של עסק כלשהו באחד משלושת המקומות הראשונים, הוא מבין כי מדובר בחברה רצינית בשוק; אחת החברות היותר מצליחות והאיכותיות. לכן חשוב מאוד לבצע אופטימיזציה מלאה של האתר למנוע החיפוש.
אפשר לעשות זאת לבד, אך הדרך הטובה ביותר היא לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים. המודעות לקידום האתר הולכת וגוברת בשנים האחרונות והתחרות על המיקום בדף הראשון של גוגל הופכת להיות קשה יותר.
תהליך קידום האתר היא אחת השיטות היעילות ביותר לפרסום העסק באינטרנט. כי אם אתם לא בדף הראשון בגוגל, אתם כמעט בלתי נראים באינטרנט.
רשתות חברתיות
פייסבוק מתקרבת בצעדי ענק לעבר המשתמש המיליארד שלה. גם בטוויטר יש מאות מיליוני משתמשים, כך שמי שלא ממתג את עצמו דרך הרשתות החברתיות - מפסיד ובגדול. הרשתות החברתיות הן דרך טובה להפצת קמפיינים ויראליים והשגת לקוחות חדשים.
צריך לסנכרן את האתר עם הרשתות החברתיות כך שכל מאמר ומוצר חדש שעולה באתר יופץ דרך הרשתות החברתיות. המיתוג צריך להיות זהה בין כל הרשתות החברתיות. כן שאותו הלוגו צריך להופיע כתמונת פרופיל בכל דף עסקי. ברשתות החברתיות אפשר ליצור אינטראקציה עם הקהל ולגרום לו להרגיש שותף בהחלטות החברה.