X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בורובסקי. לינדנשטראוס מקבל ממנו ציון 8 מתוך 10 [צילום: פלאש 90]
"המדינה שגתה כשהגדירה
את המסתננים פליטים"
ניצב בדימוס יעקב בורובסקי חושש להסתובב בדרום תל אביב, מגבה את קריאת אלי ישי להקמת מחנות מעצר למסתננים, ונותן ציון 8 למבקר היוצא לינדנשטראוס למרות הבדלי הסגנון ביניהם. ראיון
מישהו למעלה רצה זרים
"אומר לך משהו מסוכן: אני חושב שכמות הזרים שהגענו אליה נובעת מכך שמישהו למעלה, בממשלה, רצה בזה. אתה יודע איך זה עובד. חסרות ידיים עובדות, במיוחד בעבודות שלא כל ישראלי מוכן לעשות. כאשר אזור יהודה ושומרון נסגר הרמטית למעבר עובדים פלשתינים, מישהו רצה בכמויות האלה!"

לפני ארבעה חודשים וחצי החליט ניצב משנה יעקב בורובסקי לנצל שעה פנויה בין פגישות בתל אביב ולצעוד ברגל מדרום העיר למרכזה. מסלול הליכתו החל ברחוב ההגנה והסתיים בשכונת מונטיפיורי. מרחק לא גדול, שניים שלושה קילומטרים. בורובסקי אינו נראה קוטל קנים. סוף סוף מדובר במ"פ בגולני, ניצב במשטרה שהיה מועמד למפכ"לות ובעל מבנה גוף מוצק למדי. את הדרך הוא מתקשה לשכוח. כשביקשתי ממנו לתאר מה ראה שם הוא חיפש במשך דקות ארוכות את ההגדרה הנכונה.
"אתה מכיר את צ'יינה טאון בניו-יורק? את Little Italy? הרגשתי שאני בהארלם שלפני ג'וליאני. אבל במקום להיות בניו-יורק הגעתי לליטל אריתריאה או לסודן-טאון. בלב העיר קמה לה התנחלות זרה, מעין מובלעת. הרחוב שינה פניו. זה לא היה רחוב ישראלי אלא משהו אחר. בהארלם היום אתה יכול להרגיש בטוח יותר מאשר בתל אביב".
פחדת? חשת באווירה אלימה?
"בפעם הראשונה שהסתובבתי שם לא הרגשתי באלימות אבל זה היה מחוסר ידיעה. שאל אותי עכשיו אם אלך שוב את המסלול הזה. כל האזור הפך אקס-טריטוריה. אין בו נוכחות משטרתית, אתה לא רואה שם סמלי שלטון. אתה מבין שהשטחים האלה אולי לא הופקרו אבל בהחלט נזנחו.
"הבעיה מתחילה בהגדרה", אומר בורובסקי. "המדינה שגתה כבר בתחילה כאשר התייחסה אליהם כאל פליטים. כך היא כבר הזמינה את המציאות הנוכחית. פליט הרי זוכה ליחס הומני, דואגים לו למקום עבודה. אבל מבקשי העבודה הללו הם בעצם מסתננים.
"כל 'פליט' כזה מדווח למשפחתו ולחבריו שנשארו באפריקה על תנאי עבודתו, ובמקרים רבים הוא גם מצליח לשלוח להם כסף. כל אחד מהם בעצם מזמין עשרה נוספים. ה-60 אלף של היום יהפכו ל-600 אלף של מחר. רק בזמן האחרון נפל לממשלה האסימון והיום כבר מתחילים לשנות את מושג הפליטות ולהגדירו מחדש".

אין עבודה – יש פשע

טעות בסגנון
"אלי ישי אולי טועה בסגנון, בחוסר הפוליטיקלי-קורקטיות שלו. לו הייתי יועץ התקשורת שלו הייתי מונע ממנו אמירת משפטים כאלה. אבל הוא הותקף משום שהוא חרדי, ספרדי ואינו שייך ל'מיליה'. אם חיים רמון, למשל, היה אומר זאת, האמירה הייתה מתקבלת באופן אחר לגמרי. כך זה אצלנו. אין דיון עומק, הכול כותרות"

התקשורת ככלי עבודה

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  15/06/2012   |   עודכן:  15/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המדינה שגתה כשהגדירה את המסתננים פליטים"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הממשלות שוגות בנושא לכל הדרך
מיכל מירושלים  |  15/06/12 23:39
2
המדינה לא הגדירה אותם פליטים
איש_רוח  |  16/06/12 15:54
 
- זה יותר ביזנס משמאל-אולם:-
מיכל מירושלים  |  17/06/12 09:05
3
המהרסים והמחריבים מ0מול הגדירו
קורןנאוה טבריה  |  17/06/12 10:38
4
כך הפכו הערבים ל"פלשתינאים" ול
קורןנאוה טבריה  |  19/06/12 06:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
על הסולחה בין השופט (בדימ.) חשין לבין שר המשפטים לשעבר פרופ' דניאל פרידמן    ועל מנהל-בעלים בחברה ציבורית שמשתמש בעובדת כב"שפחת מין"
אלעזר לוין
שלושה יהודים חרדים התיישבו במטוס לת"א, שלפו גמרות ולמדו כל הדרך, כדי לא לבזבז אף רגע    הם יזמי מגדל המגורים היוקרתי ליד נוה צדק בת"א, ועתה יזמו גם בניית 4 מגדלים בני 40 קומות בפ"ת    האם תביעתה המשפטית של האחות רות יכולה להשפיע על הפרויקט החדש?
טובה ספרא
המציאות החברתית, הפוליטית והכלכלית הישנה עוברות משבר והשינוי יגיע בדרכו ויחלחל לתוך חיינו לאט-לאט. היקום יתקן את עצמו. בעוד ארבע-חמש שנים נחיה בעולם שייראה אחרת, השגשוג יחזור בהדרגה, החברה תמשיך ותשתנה גם היא ותיתן הרבה מקום לאחר ולשונה, כששוויון הזכויות ימשיך להתחזק    תחזית אסטרולוגית לשבוע 22.6.12-15.6.12
ראובן לייב
לכת ההודית התימהונית, "בהגואן", העושה נפשות ברחבי העולם, יש גם מהלכים בארץ. היא מונה כ-5,000 חברים ישראלים, המאמינים בכל ליבם שצריך למצות את החיים רק "כאן ועכשיו" ולהשתלב עם "האנרגיה הקוסמית"
אריה אבנרי
שולה זקן, שהחלה לעבוד במחיצת אהוד אולמרט בהיותה בת 16 בלבד, לא הייתה "רק מזכירה" - ידה הייתה בכל והיא השתלבה היטב בפרשות השחיתות של אולמרט, שרק חלק מהן נחשפו, והפכה למושחתת בזכות עצמה    הכל על המושכת הגדולה בחוטים שידעה היטב כיצד עובד הראש הקרימינלי של המגה-מושחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il