X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האם הנשק החשמלי הסודי החדש גורם להכחדה של דבורי הדבש? מה גורם להכחדה של דבורי הדבש בארצות הברית ואירופה? מה קשר בין צפצופי 'סונאר' של צוללות להתאבדויות של לווייתנים? וכמה מדינות כבר פיתחו נשק חשמלי לא קונבנציונאלי שקט ושקוף?
▪  ▪  ▪
שליש מהדבורים נכחדו מן העולם [צילום: מכוורת אלון הגליל]

בשנים האחרונות, מדווחים כוורנים בכל רחבי ארצות הברית ואירופה, על תופעה מדאיגה ביותר - דבורי הדבש כך מסתבר, הולכות ונכחדות. שוב ושוב מוצאים הכוורנים כוורות נטושות, שאך אתמול היו מלאות בדבורים. ב-25 השנים האחרונות, נכחדו בערך שליש מן הדבורים בעולם, וקצב ההכחדה הולך וגובר משנה לשנה. היכחדות הדבורים פוגעת קשות כמובן בפרנסתם של הכוורנים, אבל יש כאן עוד בעיה - הרבה יותר גדולה.
דבורת הדבש כזכור, מאביקה ומפרה את רוב הצמחים שאנו תלויים בהם למחייתנו. בלי דבורים, עולם החי והצומח בכלל והמשק החקלאי בפרט, יתקשה מאוד להמשיך להתקיים. איינשטיין חישב ומצא, כי ללא האבקה והפריה של צמחים על-ידי דבורים, ענף החקלאות יקרוס לחלוטין תוך 4 שנים לכל היותר. אבל למה זה קורה? מה מכחיד את הדבורים?
בשנים האחרונות פיתחו 3 מדינות לפחות, ארה"ב, רוסיה וסין, נשק חשמלי (אלקטרומגנטי) רב עוצמה, שיש לו כמה שימושים שונים, כמו למשל ירי של אלומות חשמליות הרסניות, שמגיעות לטווח של אלפי קילומטרים. הבסיסים מהם משגרים את האלומות החשמליות, הם למעשה חוות של אנטנות. שטחים רחבי ידיים אי שם, שיש בהם המון אנטנות ענקיות.
האנטנות האלה לא קולטות כלום - רק משדרות. וכאשר מפעילים את כולן ביחד באותו הזמן, הן מסוגלות לשלח אלומה חשמלית ממוקדת ורבת עוצמה, השקולה בעוצמת הנפץ שלה לפצצת אטום. (הסבר מפורט בנושא אפשר למצוא בספר 'המלחמה השקטה והאויב הבלתי נראה' פרק 2) כדי להבין מה הקשר בין נשק חשמלי להכחדה של דבורים, נתרשם מתופעה דומה - התאבדויות של לווייתנים.
התאבדויות של לווייתנים וסונאר של צוללות
היכחדות הדבורים מזכירה תופעה מדאיגה אחרת - התאבדויות של לווייתנים. בשנים האחרונות, תועדו כמה פעמים, לווייתנים בודדים ולפעמים גם להקות שלמות, עולים אל החוף, ומתייבשים לאיטם למוות על החול. תופעה מוזרה ועצובה זו, עדיין מתרחשת מידיי פעם ברחבי העולם. למה זה קורה?
מסתבר שהתאבדויות של לווייתנים, מתרחשות כמעט תמיד אחרי תמרונים צבאיים, שבהם משתתפות גם צוללות. צפצופי הסונאר של הצוללת, הנשמעים מתחת למים ממרחק גדול, מפריעים כנראה ללווייתנים. ידוע שהלווייתנים בעצמם מתקשרים באמצעות קולות תת ימיים מיוחדים, הנשמעים ממרחק גדול מאוד. יתכן כי הרגישות המיוחדת שלהם לצלילים תת ימיים, מגבירה את הנזק שנגרם ללווייתנים מצפצופי הסונאר של הצוללות.
הקשר בין צפצופי סונאר של צוללות להתאבדויות של לווייתנים, מוביל אותנו לשאלה המתבקשת: האם יתכן כי טכנולוגיה חדשה וסודית, המוסתרת מן הציבור, היא זו שגורמת להיכחדות הדבורים?
אבל למה אלומות חשמל מפריעות לדבורים ? המדענית הישראלית דוקטור נורית קינן, גילתה כי פעולת ההאבקה של הצמחים, היא תוצאה של ניגוד או קיטוב, בין המטען חשמלי של גוף הדבורה, ובין המטען החשמלי של הפרח.
לפי ד"ר קינן: "בעת מעופה, גופה של דבורת הדבש נטען במטען חשמלי ... שדה חשמלי מושרה סביב הפרח, ובפרח מצטבר מטען חשמלי הפוך לזה של הדבורה ... המטענים החשמליים המנוגדים, גורמים לגרגרי אבקה, שנדבקו לגוף דבורה בביקורה בפרח הקודם, "לדלג" מגופה אל צלקות הפרחים."
תגליתה של ד"ר קינן הובילה לפיתוח טכנולוגיית האבקה מלאכותית, שאינה תלויה בדבורים, הנקראת 'האבקה אלקטרו-סטאטית.
פעולת ההאבקה של הצמח אם כן, תלויה במטען או שדה חשמלי המקיף את גוף הדבורה, שדה המקיים יחסי גומלין עם שדות חשמליים של פרחים. מכאן שיש לחשוד ולחשוש, שמא תופעות חשמליות קיצוניות ולא שגרתיות, כמו נשק חשמלי למשל, מפריעות לדבורים, כמו שצפצופי הסונאר מפריעים ללווייתנים, דווקא בגלל הרגישות המיוחדת שלהם לצלילים תת ימיים.
ניסויים ותמרונים צבאיים הכוללים שימוש בנשק חשמלי לא קונבנציונאלי, סודי, שקט ושקוף, ארוך טווח ורב עוצמה, עלולים בהחלט להיות הסיבה להיכחדות הדבורים בארצות הברית ואירופה. ונכון שאין פה הוכחות חד-משמעיות, אבל מצד שני, אם נשב ונחכה להוכחות, יכול להיות שעד שהן יגיעו - כבר לא יהיה למי להראות אותן.

תאריך:  24/07/2012   |   עודכן:  24/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דבורים ואלומות חשמליות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
"מאמר" לא מבוסס - טפשי למדי
צבי גלברד  |  24/07/12 18:12
2
זה לא המדור למדע בדיוני
צפנת  |  24/07/12 20:44
3
HAARP
ג'ורג' W אובאמה  |  25/07/12 12:09
 
- אין קשר לHAARP ולמדע בדיוני
צבי גלברד  |  25/07/12 12:59
4
לא הכל דבש
י.ב.  |  25/07/12 21:23
5
תיאורית הקשר המופרכת במיוחד
בדיחה  |  27/07/12 02:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
באמצעות מדיניות נכונה ניתן לנצל את המוניטין העולמי שיש לישראל בתחום הרפואה, ולהפוך את ישראל למעצמה בתחום. הישג זה יתרום באופן ניכר לא רק לרפואה הציבורית, אלא גם לעצמאות בתי החולים ומערכת הבריאות. כרווח נלווה לכך יסייע הדבר במתן רפואה שוויונית יותר לאזרחי ישראל
רחל אלג'ים
מחפשים פעילויות לילדים לחופש הגדול? - "עכבר העיר" מציע לכם מדי יום הצעה לפעילות חינמית או במחיר סמלי לכל המשפחה    הפעם - אמנות, מוזיקה והיסטוריה בבניין אחד בלב תל אביב שפתוח בכל יום לקהל ולא יעלה לכם יותר מדי
ד"ר נפתלי ברזניאק
הינה כמה דברים שלא ידעתם על יישור שיניים: אפשר להתחיל וליישר שיניים בעת הצורך גם בגילאים צעירים מאוד    שיתוף הפעולה של הילד חשוב מאין כמוהו וכך גם הסבלנות    היישור פותר בעיות רפואיות ולא רק אסתטיות כמו הגנה על השיניים וגם בעיות נשימה ואכילה
יאיר בן-חור
כתב העת עבריתון נמצא בשלבי לידה מתקדמים, הוא מגשש את דרכו בכרך כתבי העת, מנסה לגבש לעצמו מטרות ברורות ולמצוא את הנתיב המתאים בעבורו שיבדיל אותו מנתיבם של כתבי העת האחרים. תנו לו הזדמנות, אולי תופתעו. לטובה
קרן אלמוג
כאשר חל שינוי מהותי בחיינו, יש צורך לעדכן ולשנות את הזיכרון הרגשי הלא מודע שמוטמע בנו וכך לשנות את תפקודינו, את הדרך בה אנו תופסים מידע ואת הניתוב ובסיס קבלת ההחלטות שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il