X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחזה דרמטי, קולח ומרגש [צילום: אייל לנדסמן]
"כובע מלא גשם" - מרגש ומטלטל
"כובע מלא גשם" המועלה בבית צבי ברמת גן הוא פנינה תיאטרלית מרגשת ומטלטלת, המעניקה לצופה חוויית משחק משובח
דרמה משפחתית [צילום: אייל לנדסמן]

מייקל וינסנט גאזו היה מחזאי ושחקן אמריקני שכתב את המחזה בשנות החמישים המאוחרות. המחזה הועלה בהצלחה בברודווי עם בן גאזארה ואחר כך הופק לסרט עם אווה מרי סנט. גאזו מת ב-1995 בגיל 71 בלוס אנג'לס.
העלילה עוסקת בהתמכרות לסמים. זוהי דרמה משפחתית נוקבת המספרת על ג'וני שנפצע במלחמה והפך למכור למורפיום. בני המשפחה ידעו את סודו, אך לא אשתו סיליה המתמודדת עם מצוקת חיי המשפחה. בהצגה אנו צופים במערכת יחסיו לא רק עם אשתו, אלא גם עם אחיו, המתגורר בביתם, אביו וסוחרי הסמים הרודפים אחריו, כדי שישלם להם את חובו התופח והולך. העלילה מסתבכת ובמהלכה אנו עדים לניכור והזרות בקרב בני המשפחה, המרחק הרגשי עם אביו של הגיבור ואפילו אהבתו של האח לאשתו של ג'וני.
אלימות והומור
הבמאי גיל וינברג הצליח להפיק מחזה דרמטי קולח, מרגש, סוער , שוצף וקוצף וללהטט עם חבורת השחקנים המדהימה, המביאה את המחזה הצנוע הזה לכלל חוויה תיאטרלית קסומה ובועטת. גם האתנחתאות הקומיות - פה ושם - הארוגות בסבך האלימות הבוקעת לפרקים, הן יפות ומוצלחות.
אורי שילה מתמודד בהצלחה עם תפקידו של ג'וני ומגלם אותו בצורה יוצאת מן הכלל. הוא מתמזג עם התפקיד ומביא אותו לכדי משחק תיאטרלי מרשים.
נופר בוקר כסיליה היא מעולה ומצוינת. נופר מצליחה להגיש משחק משובח ומהפנט ואנו קרועים מול ניסיונותיה להיאחז במשפחתה ובהריונה, עד שהיא מרימה ידיים. נופר היא בעלת פוטנציאל נפלא ובעלת נוכחות בימתית קסומה.
אלירן מועלם בדמות האב מגיש משחק יוצא דופן ברמתו המשובחת. הוא מצליח להזדהות עם התפקיד ומשחקו הוא נהדר ועוצמתי. עידן סמדג'ה כ"אימא" סוחר הסמים גונב לפעמים את ההצגה. עידן מגלם דמות יוצאת דופן, מעין טרנסג'נדר על עקבים ובעל מכנסי עור הדוקים. נוכחותו על הבמה היא פשוט חוויה לעיניים ומשחקו הוא פנינה תיאטרלית. קטעי האלימות שבהם הוא מעורב הם קשים, אך קטעי ההומור הדק שעליו לבצע - הם נפלאים.
נטלי ליסר המעולה כחברת כנופיית הסמים משחקת להפליא ובחלק האחרון של ההצגה היא מפליאה בביצועי משחק. מתן מישורי כאחיו של ג'וני מגיש משחק מעולה ומצוין. יש לו נוכחות בימתית חזקה ודרמטית. נדב כהן כאיש הביצוע של הכנופיה מגיש משחק מצוין וכובש ויש לו יכולת טובה ביותר של משחק.
דניאל ברקאי כפוצקי הזנזונת היא נהדרת. תפקידה האפיזודי הוא מרשים ובמיוחד בחלק האחרון בו היא מדהימה במשחק משובח ואפילו סצנת היציאה שלה מהבמה היא חגיגה של משחק. (משום מה נהניתי מאוד אפילו מהקטע שהיא נגררת בשערותיה וצווחת).
נוסח עברי נהדר
הנוסח העברי של עידו ריקלין הוא נהדר. התפאורה של אבי שכוי היא פרקטית וטובה מאוד. יעקב סליב עיצב את התאורה שיש לה מקום חשוב בהתרחשויות על הבמה. דנה ברלינר עיצבה את התלבושות הראויות ובמיוחד של "אימא" ופוצקי. אלדר ושרון ברנטמן אחראים למוזיקה ההולמת האופפת את המחזה.
המחזה כבר הועלה לפני כשש עשרה שנה בבית צבי ובתיאטרון הספרייה. הבימוי והעיבוד העכשווי של גיל וינברג הוא מצויין. אין ספק כי מדובר בהצגה מיוחדת, לפעמים ספוגה בקטעים קשים - אך המעניקה מבט אחר על נושא ההתמכרויות ומהווה פנינה תיאטרלית מרשימה שתלווה את הצופים עוד זמן ממושך.

שחקנים מצויינים [צילום: אייל לנדסמן]
תאריך:  06/11/2012   |   עודכן:  06/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר אינדור
מי שהיה לו ספק מה עדיף למפלגה ציונית דתית, פריימריז או ועדת מינויים, ימצא את התשובה ביממה הקרובה    משקעיה ומשקעי הפריימריז יישארו עוד זמן רב בתוך הציונות הדתית
ד"ר דליה הקר-אוריון
המאפיין את פועלו האמנותי של הפסל הנרי בצלאל צפיר הוא היכולת יוצאת הדופן להגות, לארגן וליצור פרויקטים חשובים    יכולת העשייה שלו המתאפיינת בשליטה בטכניקות שונות הנעות בין הנטורליסטי לבין האבסטרקטי עם וריאנטים שונים ביניהם, משתלבת עם מרץ בלתי נדלה, יכולת פתרון בעיות טכניות ויצירת קשרי עבודה קורקטיים ונעימים
הרדיו הבינלאומי של סין
בין אם אתה המארח ובין אם אתה אחד האורחים בסעודה, חשוב שתכיר את נימוסי השולחן הסיניים: אל תצביע בעזרת המקלות על אנשים אחרים; אל תחצוץ במקלות בשיניך כבקיסם שיניים ואל תעמיד מקלות בקערת האורז כי יש בכך מן העין הרעה
אורן פרסיקו
ספרה המקיף והחדשני של עדי מרקוזה-הס על ידיעות אחרונות ומשפחת מוזס משלב בין אפוס תככים משפחתי רחב היקף, המתפרס על פני כמה דורות, לבין טרגדיה קלאסית של חלוקת שלל
צביקה קליין
פקידי שלטון, סנאטור ויו"ר הסגל של הבית הלבן מתפללים בקהילות בבירה, ואולי יעזבו את העיר אם הנשיא יפסיד    בקהילה היהודית בבוקה-רטון, העיר שבה התקיים העימות השלישי והאחרון בין המתמודדים לנשיאות, עובדים שעות נוספות כדי שמועמד הרפובליקני יעלה לשלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il