X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רמזורים חשופים לשמש מטעים את הנהגים, והכותב פונה לחברה הלאומית בדרכים לבדוק את עצמה, כדי למנוע תאונות. הרצל חקק מעלה כאן מקרים של פיקוח נפש, שמחייבים בדיקה מחודשת של החברה הלאומית בדרכים. עצור- סכנה!
▪  ▪  ▪
רכב עובר והסנוור מסוכן [צילום: הרצל חקק]
רגעים לפני שהסנוור יכסה את הרמזור [צילום: הרצל חקק]

רמזור ושמש מסנוורת [צילום: הרצל חקק]

סופרים אוהבים ליצור בתוך מגדל השן שלהם, אבל לעתים קשה לשבת ולהביט מן הצד. כאזרחים אנו עדים לא פעם לתופעות, שאנו רוצים להתריע עליהן. בעיקר, כשמדובר בתופעה, שיש בה סכנת נפשות.
זה זמן מטרידה אותי תופעה, שנראית לי עניין של פיקוח נפש, והייתי בטוח שפנייה לרשויות תפתור את הבעיה. לצערי התבדיתי. במה מדובר?
לכולנו מוכרת התופעה של שמש מסנוורת המכסה את הרמזור, שמש שאינה מאפשרת לנהגים לראות את הצבע והאות שמעבר לסנוור, האם זה אור אדום שמחייב עצירה, או אולי אור ירוק שמאפשר יציאה לדרך. יש לכך דוגמאות במקומות רבים בארץ, והחלטתי באחד הבקרים לצלם את המפגע ברמזור קרוב למקום מגוריי, במבשרת ציון. הגעתי לשם מצויד במצלמה, כדי לצלם את המפגע, מתוך כוונה לפרסם זאת, מתוך מטרה לשנות את המצב, ואולי להציל נפשות.
רמזור כזה, חשוף לשמש, מצאתי בצומת קסטל-מבשרת. כאשר מגיעים מכביש מספר 1, פונים ימינה לכיוון מבשרת ציון , מגלים כעבור מאתיים מטרים צומת ובו רמזור - וכאן מ דובר בפרשת דרכים שכולה סכנה.
אתה עולה במעלה הדרך, יש לך אפשרות לפנות ימינה לקסטל ולמעוז ציון, ואם חפצה נפשך להגיע ימינה - אתה בדרכך לרחוב הראל ולקניון הראל. כאן ברמזור זה אתה צפוי בשעות הבוקר למכת סנוורים. לפניך רמזור החשוף לשמש. הרמזור ניצב ללא כל מסתור, אין מאחוריו כל בניין, אין מחסה שיסתיר את השמש.
פניתי כמה פעמים למע"ץ בנושא זה, ובשלב מאוחר פניתי לחברה לאומית בדרכים שהחליפה את מע"ץ. כתבתי למנכ"ל החברה, למשרדיה ברחוב יהדות קנדה 29 אור יהודה. התרעתי בפניהם, שכאשר השמש מאחורי הרמזור החשוף מדובר בסכנת נפשות.
הסכנה ברורה: נהגים מגיעים לצמתים מסוכנים, שבהם השמש עלולה להסתיר את אותות הרמזור בפנסים. עוצמת האור של פנסי הרמזור נבלעת בכדור האש של השמש. נהגים המגיעים לצמתים אלה נקלעים ל'מלכודת אש', למלכודת של אור עז
המכה בפניהם. במצב כזה נהגים אינם יודעים כיצד לנהוג, האם לעצור או לנסוע.
התשובות של החברה הלאומית בדרכים ושל משרד התחבורה לא הניחו את דעתי, אין בהן כדי לפתור את הבעיה. ביקשתי מן החברה שיציבו לוח שחור, לוח רחב מאחורי פנסי הרמזור, כך שהשמש תסתתר ברובה מאחורי הלוח, ותאפשר לנהגים לראות שמץ מן הפנסים, לקלוט במידת האפשר את אותות הרמזור.
לצערי, הצעותיי לא נתקבלו. קיבלתי בעבר תשובות מחיים פלבניק ממונה רמזורים של החברה וכן מרונן ישעיהו מנהל אגף בכיר לתכנון תחבורתי במשרד התחבורה ברחוב בנק ישראל בירושלים.
מהחברה הלאומית כתבו לי שוב ושוב, שעשו הכול כדי להתגבר על הבעיה, אבל התמונות שצילמתי במשך השנים מוכיחות - ש'מה שהיה הוא שיהיה'. כשיש כדור אש כה גדול מאחורי הרמזור, כל התשובות של החברה הלאומית ושל משרד התחבורה הן כוסות רוח, ואולי כוסות אש...
בתשובת רונן ישעיהו ממשרד התחבורה נכתב: "השמש ועוצמת האור שלה בישראל חזקים במיוחד בכל קנה מידה עולמי, ידוע לי כי עוצמת האש באוסטרליה עולה אף על זו שלנו"....נו, באמת, מה זה עוזר כשאינך רואה את האותות ברמזור??
ואין המדובר רק בצומת הקסטל-מבשרת, לכו לרמזור של גינות סחרוב, כשאתם מגיעים בסביבות שעה 7 לכיוון ירושלים, וכך במקומות שונים בארץ, שבהם הרמזור ניצב ללא מבנה שיגן עליו מאחור. האם מישהו בדק כמה תאונות קרו בשל כך? האם אין חשש כמה תאונות עוד תקרינה??
לדברי נציג משרד התחבורה, "עוצמת האור של פנסי הרמזור אצלנו חזקה במיוחד...מעל כל עדשה מותקנת מצחייה להגנה מפני הקרינה מלמעלה...סביב כל הפנס יש לוח רקע מותאם בצבע שחור...לכל מופע מותקנים 2 פנסים, אחד ליד קו העצירה והשני מעבר לצומת".
האם ההסברים האלה עוזרים לנהגים, כאשר הם נמצאים מול רמזור, שכדור האש של השמש מסתיר את לוחיות הרמזור? מה נותר לעשות כשכדור האש מסנוור עד לאי יכולת לפקוח את העיניים?? איזו מצחייה עוזרת ? האם בתצלום שאני מציג כאן, מישהו שם לב שמצחיה מסתירה את אותות הרמזור? האם ניתן לראות לוח רקע כלשהו שמנצח את האור של השמש?
רונן ישעיהו ממשרד התחבורה יודע, שתשובותיו אינן מספקות: "ברוב רובם של המקרים, אמצעים אלה מספיקים. במקום מסוים, יש עדיין קושי באבחנה לגבי האות-הצבע הפועל, ניתן אף לבדוק אפשרות לשינוי מסוים בזווית ההתקרבות של הנהג ו/או זווית ההתקנה של פנס הרמזור". בתצלומים אכן רואים, שתוך התקרבות לרמזור, יש זוויות שאולי ניתן לראות את האות הירוק. האם על הנהג לצאת לדרך ולהסתכן, כאילו מדובר ברולטה רוסית??
השאלה היא - מה הלאה? האם נמשיך לחכות לתאונה הבאה, לסנוור הבא? מדוע אי-אפשר להתקין במקומות פתוחים שהרמזור חשוף וניצב בלב כדור האש של השמש, מדוע לא נעטוף את הרמזור בלוח עץ שחור שיכסה ויגן אליו מן השמש?
אני מקווה שמשרד התחבורה ייכנס באמת לעובי הקורה - והגיע הזמן שידרוש מהחברה הלאומית בדרכים לרענן את תפיסתה לגבי נושאים שונים הקשורים לרמזורים, וכן לשילוט שלה ברחבי הארץ.
הנה לדוגמה כמה הערות לבדיקה, על קצה המזלג:
יש רמזורים שונים ברחבי הארץ, שבהם ניתן אור ירוק לנהגים, ובו בזמן גם להולכי רגל החוצים את הרמזור. לנהגים רבים אין סימן, שהאור הירוק שלהם מחייב אותם לשים לב, שכן בו-זמנית מותר להולכי רגל לחצות את הכביש. אני מניח, שרבים התנסו בכך, ויש נהגים שמיד כשהם רואים אור ירוק הם חוצים את הכביש בדהרה. נוצרים מצבים מביכים מאד, ובוודאי היו גם תאונות במקרים אלה. מדוע אין החברה הלאומית בדרכים מחפשת פתרון יצירתי לכך? אולי ניתן להצמיד לרמזור כזה, לצד האור הירוק - סימן של הולכי רגל הצמוד לאות של הרמזור, או אולי להחליף את האור הירוק במקרים אלה באור בצבע אחר. חייבים לחשוב על פתרון יצירתי כלשהוא.
כדאי גם לבדוק את כל השילוט בדרכים. כך, לדוגמה, כשכתוב 'איילון דרום' לא תמיד ברור לנהגים, אם הכוונה לדרך שמובילה לבאר שבע ולדרום או שמא לירושלים. רבים נסעו מיפו, ראו בדרך שלט 'איילון דרום' והיו בטוחים שזו הדרך לירושלים. בהמשך הופתעו לראות שהם נוסעים לבאר שבע...ויש עוד דוגמאות. אולי הגיע הזמן לרענן את כל השלטים ולבדוק היכן ניתן להוסיף כיתוב נוסף? שילוט מדויק יותר?
איני מומחה לתחבורה, אבל הרגשתי מחויב להעלות את הדברים, שכן נוכחתי שבמקרים רבים יש בכך סכנה של פיקוח נפש. אם יועיל המאמר הזה לשינוי המצב, אולי נוכל לומר לעצמנו שידענו ליישם את המדרש של חז"ל, שכל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו.

תאריך:  23/12/2012   |   עודכן:  23/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמזורים ושמש מסנוורת - סכנת נפשות!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אורות קסנון בפנסי רכב הבא ממול ל"ת
עוד יותר מסוכנים  |  24/12/12 11:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ערן חדד
בתקופה המודרנית, גברים הבחינו כי מראה אסתטי, מסייע גם להצלחה הן חברתית והן מקצועית    נראה כי לאור התמקדות הרפואה המודרנית בשיפור איכות החיים ולא רק באורכם, נפח הטיפולים והניתוחים האסתטיים בקרב גברים ילך ויגדל
פרופ' אייל שיינר
זיהום בדרכי השתן מהווה את אחת הבעיות השכיחות בהריון    זיהום מי שפיר הוא תופעה נדירה ביותר, אך מסוכנת מאוד    זיהום נרתיקי הוא שכיח בהריון, כאשר הגורם יכול להיות פטריה או חיידק    זיהום ממזון הוא בעיה שעלולה לגרום לכאבי בטן, שלשולים והקאות עם או בלי עליית חום
ראובן לייב
שיבושי הלשון חוזרים ונשנים מדי יום ביומו באמצעי התקשורת, ביניהם שיבושי-כתיב, שיבושי-ניקוד ושיבושי-מלים. עד אנה אנו באים?
ד"ר ליאורה אברמוב
לפני הכנסת הגלולה לשימוש - החרדה מהריון לא רצוי גרמה לכך שהאישה הייתה טרודה ומתוחה בזמן יחסי-מין, פחות מרוכזת מינית ולכן כל הפרמטרים של תפקוד מיני תקין נפגעו
יפה לורנצי
זו הפעם הראשונה בחיי שאני פונה אלייך בכלל ובכתב בפרט, אך מבחינתי מדברת אלייך ישירות    אני מלאת התרגשות בפנייתי זו, אך גם מלאת סיפוק על ההזדמנות שנקרתה לידי, ליצור אתך קשר בלתי אמצעי    פיזית אינך כאן, אך רוחך ונשמתך ממשיכות ומלוות אותנו. שהרי הגוף הוא רק כסות, ומתכלה ביום מן הימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il