X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יואל שר עם עדנה גורן [צילום: ראובן לייב]
רקוויאם לווירטואוז שנדם
מותו של הבדרן המיתולוגי יואל שר, שעיצב את הווי מועדוני הלילה של ישראל, הוא גם מותה של תקופה מופלאה שהייתה וחלפה. קינה על אמן דגול שאיננו

במשך עשרות בשנים היה יואל שר וירטואוז מוסיקלי. שמו יצא לפניו כמלכם הבלתי-מוכתר של מועדוני הלילה היפואים, ובראשם מועדון "עומר כיאם", אותו ניהל ביד אמונה ושבו הפליא להופיע כזמר, כפסנתרן, כחקיין וכקומיקאי מחסד עליון. כוכבו דרך במיוחד במחצית השנייה של המאה החולפת, ובמהלכה אף זכה לרבבות מעריצים.
בימים אלה הלך יואל שר (76) לעולמו, לאחר מאבק ממושך ומתיש במחלת הסרטן. מלבד משפחתו האוהבת וקומץ שומרי-אמונים, שדבקו בו בשלהי-חיים-לא-חיים, הוא נותר עזוב ונשכח, מבלי שמסכת-חייו זכתה להדים הראויים לה. זולת מודעת-אבל צנועה של איגוד המוסיקאים הישראלים, לא נמצא מי שיזכיר את פועלו המבורך לעיצובו של הווי ישראלי אמיתי..
כפיות הטובה
על מר-גורלו של חבר שאבד קוננה באוזני, בשיחה גלויית-לב, זמרת הג'ז עדנה גורן. בעצב, מהול בגעגועים עזים, היא נזכרת בהופעותיה הרבות לצידו של יואל שר במועדוני הלילה של יפו של פעם ובמועדון "השבלול" של נמל תל אביב - המועדון שירש בשנים האחרונות את מקומם של אותם מועדונים יפואים שאינם עוד.
גורן, אחייניתה של הזמרת אסתר גמליאלית, ושהתפרסמה כסולנית המיתולוגית של תזמורת חיל האוויר, מצרה על כפיות הטובה מצד לא מעט כישרונות אמנותיים, החבים לשר השנון לא מעט מן הקריירה המוצלחת שלהם. בהפליגה בשבחו של המת, היא אינה מסתירה את אכזבתה המרה על ששר לא זכה באחרית-ימיו לכבוד הראוי לו מצידם ולאותה דבקות בו מימי שיא-פריחתו.
פרס ישראל
גורן, שזכתה לחסות שנים ארוכות בצילו, אינה יכולה לשכוח את מי שהאציל עליה מכישרונו המוסיקלי הרב. לא בכדי היא רואה בו את ממשיכו הנאמן של הסטנדאפיסט היהודי מדנמרק, ויקטור בורגה, שכמוהו הפליא אף הוא בהומור השנון, בו ניחן, תוך שילוב בפריטת-פסנתר מרטטת.
אשת החברה, בלה דיאמנט, הנמנית זה שנים עם ה"גרופיס" של שר, כואבת אף היא את השכחה התקשורתית לפועלו. כמי שלא החמיצה כמעט אף אחת מהופעותיו הססגוניות, היא בוכה על שאמן דגול שכמותו לא זכה באחרית ימיו למה שזכה לו בשיא-פריחתו האמנותית. ליואל הגיע לפחות פרס ישראל - היא אומרת. לדבריה, הוא היה ראוי לו בעדיפות עליונה בשל תרומתו הנכבדת למוזיקה בכלל ולהווי הבידורי בפרט.
עם מוקירי-זיכרו של יואל שר נמנה גם אמנון פאר, שדרן ומנחה רשת ב', שהירבה להשמיע אותו בתוכניתו המיתולוגית "לילה חי מאוד", המשודרת בערבם של ימי חמישי. לדאבון הלב הפכה תוכנית הבידור המרנינה - בימתם של אמני ישראל - רק לאקורד אחרון שמנציח את יואל.

תאריך:  26/07/2013   |   עודכן:  26/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רקוויאם לווירטואוז שנדם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פספוס מצער
ביאטריס  |  26/07/13 04:54
2
פספוס מצער
ביאטריס  |  26/07/13 05:03
3
כואב ועצוב
מולי מירושלים  |  27/07/13 10:22
4
ארץ אוכלת יושביה ל"ת
הניה   |  28/07/13 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
השבוע ראיתי את ההצגה פרסונה בת שלושת המשתתפים בהבימה. ההצגה שהועלתה לראשונה על במת הבימה בשנת 2012, רודפת אותי כבר כמה ימים. האווירה, התוכן והמשחק שבו את לבי, נצמדו לעורי
אלי דדון
הסיפור של אורטל לאופר, בת 35 מהצפון, הוא סיפור של תקווה, אמונה אדירה, וניצחון החיים
צילה שיר-אל
בשנה הקרובה ימשיך להימצא הכוכב סטורן בבית המשפחה שלכם. עובדה זו מלמדת כי אתם כבר מכירים אנרגיה זו בחייכם ויודעים מהי ההשקעה הנדרשת מכם לשמירה על המסגרת הנראית לכם כמתאימה. זהו זמן של סגירת מעגל ולמרות הקשיים, זוהי תקופה מעולה לשינוי
זהר נוי
איך לקרוא תמונה: התבוננות מודרכת ביצירות ובנושאים באמנות מאת רפאל סוסלר
חיים נוי
העלילה עוסקת בעולם חיצוני שבין הארצי לבין עולם האמת, עולם שבו מרוכזים האנשים שנמצאים בין חיים לבין מוות בבתי חולים, שם נאבקים הרופאים להציל את חייהם. זהו מעין בית מלון המנוהל בידי דר' אס , היודעת אודות לקוחותיה פרטים שאסור לה לגלות להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il