איגוד האינטרנט הישראלי, הוא הגוף שאמור "לאגד" תחתיו את כלל הגופים העוסקים בשירותי אינטרנט בישראל, על-מנת ליצור אחדות, אחידות ולתת ערך מוסף לצרכן הישראלי.
בדומה לאיגוד התעשיינים או לכל ארגון מקצועי אחר, הוא אמור ליצור סטנדרט התנהגות מקצועי ואתי, כדי לקבע את רמת המינימום המקצועית של העוסקים בתחום האינטרנט.
שירותי האינטרנט נכון להיום כוללים הרבה מאוד תחומים, כמו: בניית
אתרים, קידום אתרים, עיצוב אתרים, פרסום באינטרנט, קנייה ומכירה של דומיינים, קנייה ומכירה של שטח אחסון באינטרנט, עיצוב סרטי תדמית והרבה תחומים ותתי תחומים נוספים.
האם הייתם אומרים שזה תחום גדול מספיק כדי ליצור בו איזה שהיא רגולציה בסיסית שתקל על נותני השירותים והן על הלקוחות של השירותים? בהחלט כן.
העניין הוא שנכון להיום, אנו לא יודעים אפילו כמה גופים ועצמאים עוסקים בתחומים הללו. אנחנו מעריכים שבתחום הקידום אתרים, עוסקים בערך 2,500 איש, כל זה הערכה בלבד.
תחום האינטרנט משווע לרגולציה והסדרה של החברים אשר רשאים לתת שירותים בתחום האינטרנט, שלא לדבר על כאלו שרשאים להעביר קורסים ולימודים בתחום האינטרנט. נכון להיום יש שורה ארוכה מאוד של גופים, אשר מעבירים קורסים בתחום שירותי האינטרנט השונים, ללא הסדרה וללא פיקוח.
שימו לב: האפשרויות מתחילות מאנשים המלמדים אצלם בבית, במחירים לא ברורים, קורסים אינטרנטיים בלבד, שגם בהם התועלת היא כלל לא ברורה, גופים המלמדים את מקצועות האינטרנט, כאשר אורך ההכשרות נע בין 20 שעות בסך-הכל עד 160 שעות במקומות אחרים. מה בכלל איכותי מתוך זה? איש אינו יודע. בעיקר, כי אין מבוגר אחראי, שלוקח על עצמו את ההסדרה של התחום.
הפתרון: להקים גוף אחר, אשר יהיה אחראי בפועל על איגוד נותני שירותי אינטרנט.
השורה התחתונה היא, שאיגוד האינטרנט לא לוקח על עצמו את האחריות לעניין, עשרות תביעות זורמות לבתי-המשפט בכל הארכעות, שמטרתן היא אחת, לקבל פיצוי ברמה כזו או אחרת על עבודות שצלחו בתחום האינטרנט.
אתרי אינטרנט שנבנו או נבנו לא לשביעות רצון הלקוחות, הבטחות להצלחות בתחום השיווק והקידום שמעולם לא התקיימו והרבה מאוד אחרים, שקצרה היריעה מלהתחיל לפרט אותן כאן עכשיו.
הבעיה העיקרית היא שהחוזים בתחום הם לא מקצועיים ובטח לא אחידים, מרבית העסקות נחתמות כלל ללא תיעוד חוזי כל שהוא. וכל זה עוד בלי להיכנס לענף החדש יחסית, של מקצועות השיווק ברשתות חברתיות, ששורר בו כאוס אחד גדול, כאשר מרבית נותני השירותים, אפילו לא מסוגלים להגדיר מהו היעד בתחום. מה בכלל מנסים להשיג? חשיפה? לקוחות?