X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קהל הצרכנים הישראלי רוכש כיום מוצרי צריכה ברשת בהיקף של כ-2 עד 2.5 מיליארד שקל לשנה אך רוב התנועה מתבצעת בחו"ל את הפער הזה ניתן בהחלט למלא
▪  ▪  ▪
פער שניתן למלא [צילום: פלאש 90]

ישראל נתפסת, ולרוב בצדק, כמדינה הייטקית עם נטייה לחדשנות ואימוץ טכנולוגיות חדשות. יחד עם זאת, עולם המסחר האלקטרוני בישראל, מפגר בשנים לא מעטות אחרי שאר העולם. על היתרונות בשיווק ישיר ואינטרנטי גם ללקוח וגם לספק, דובר רבות, נזכיר רק את היעילות העסקית: יכולת למכור במחיר תחרותי, בשוק שהפך רגיש יותר למחיר, מבלי לפגוע ברווחיות. הסיבה לכך נעוצה בכך שעסק הנשען על שיווק אונליין, מסוגל להיות יעיל יותר מעסק דומה בעולם השיווק מסורתי, מרובה המתווכים.
המשמעות המידית היא שקיימת הזדמנות עסקית ופוטנציאל משמעותי בשוק הסחר האלקטרוני בישראל, השאלה היא רק מי ישכיל לנצל אותה.
לפי נתוני למ"ס מ-2012 שנותחו ע"י TASC, קהל הצרכנים הישראלי רוכש כיום מוצרי צריכה ברשת בהיקף של כ-2 עד 2.5 מיליארד שקל לשנה אך רוב התנועה מתבצעת בחו"ל. רק כ-40% מהרכישות מתבצעות אצל ספקים ישראלים. את הפער הזה ניתן בהחלט למלא.
אז איך עושים את זה נכון? קרן רגב, מנכ"ל משותף בחברת Xblade, מצביעה על 7 כללים חשובים.
1. מצא נישה או צורך מתאים: בחר מוצרים בהם יש ערך מוסף למכירה דרך האינטרנט. בחר נישה לא עמוסה מדי כדי שהתחרות לא תסתכם רק במחיר, ואז יש בעית רווחיות. מצד שני, עם נישה קטנה יהיה קשה מאוד לייצר נפח מכירות משמעותי שיחזיר את ההשקעה הראשונית. ערוך סקר שוק למוצרים אותם בחרת למכור ובדוק מי קהל לקוחותיך, מה חשוב לו, ומה הוא מחפש.
2. אל תתפשר על המוצר: המחיר הוא פאקטור חשוב, בייחוד לאור ההשפעות הצרכניות של המחאה החברתית , עם זאת אין להתפשר, בייחוד בישראל, על איכות המוצר. בחר מוצרים איכותיים אשר עברו בהצלחה בדיקות מומחים ולקוחות.
3. תמחר נכון: המחיר נגזר לא רק מחישוב שולי הרווח מול העלות שלך, אלא גם על תפיסת האיכות של המוצר ע"י הלקוחות הפוטנציאלים. זכור: בניגוד למדף בחנות, האינטרנט זוכר הכל. בכל פעם שתשנה את המחיר, ישארו ברשת עקבות רבים שתצטרך להתמודד איתם.
4. דאג לחלון הראווה שלך: האתר הוא החנות שלך, והוא הבמה שלך להציג את כל מה שתרצה שהלקוח ידע. התאם את העיצוב לקהל היעד ולתהליך הרכישה האופטימלי. אל תתעה לחשוב שחברת הפיתוח תעשה את כל העבודה בעצמה, רוב המפתחים הטובים ואפילו המעצבים המוצלחים ביותר שתמצא, לא מכירים מספיק את המוצר ואת קהל לקוחותיך, עליך לדאוג בעצמך שהחנות שלך תייצר חווית קנייה מעולה.
5. ייצר תנועת לקוחות: מומלץ להיעזר ביחסי ציבור כדי לפרוץ לתודעה של קהלים רחבים. כדי לייצר תנועה קבועה ומתמשכת לאתר כדאי להשתמש בקידום במנועי החיפוש (SEO) ולהפעיל קידום אינטרנטי ממומן בגוגל אדוורס ובפייסבוק. היזהרו מספקים שמבטיחים תוצאות במיקום מסוים או כמות של לידים קבועה.
6. צור מעורבות: אסוף פידבקים מלקוחות, השתמש ברשתות החברתיות, השתמש בחוכמת ההמונים, שמור על ראש פתוח וגמישות לשנות החלטות בהתאם לפידבקים.
7. בנה יחסי אמון עם הלקוחות: דאג לחווית המשתמש באתר ומחוצה לו. תהליך המשלוח, ושירות הלקוחות חשובים מאוד בבניית יחסי אמון מול הלקוחות.
בסופו של דבר, אומרת רגב, הרעיון הוא חלק קטן מגורמי ההצלחה, תהליך מימוש שבעת הכללים שתוארו, וצוות האנשים שתשכיל לבנות הם אלה שיביאו אותך למטרה. "קח בחשבון שמדובר על מאמץ מתמשך לאורך זמן, גם כאשר הגעת ליעד שהצבת, עליך להמשיך ולהשקיע ולחדש כדי לשמור עליו ולהתקדם".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  22/11/2013   |   עודכן:  22/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
7 כללים לאתר אי-קומרס מצליח
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הרשת היא פלטפורמה מצוינת אבל..
אילן123  |  24/11/13 08:33
2
קניות ברשת
במבה  |  25/11/13 09:29
3
מקווה שיצמצמו כאן את הפער
אורין  |  25/11/13 21:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם שוייצר, בנדטה ברטי
המיתוס שגורמים חיצוניים יוכלו לקחת חלק פעיל בעימות בסוריה בעוד שביתם יישאר מוגן מפני השלכות מעורבותם - התנפץ
אריה אבנרי
נאמר במקורותינו: "שוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים". הרב יונה מצגר שנעצר השבוע בחשד לקבלת שוחד לא צדיק ומעולם לא היה כזה    קיים סיכוי סביר שלא רק נשיא מדינה לשעבר ישב בכלא אלא גם רב ראשי לשעבר
אלעזר לוין
יו"ר פועלי הבניין, יצחק מויאל: "תנו לנו 25,000 פועלי בניין, מנהלים ומהנדסים, ונבנה עוד 30,000 דירות בשנה!"    שם את האצבע על הנקודה המרכזית המעכבת בניית רבבות דירות
לאה טרן
במרבית "ערב הראיונות" בו ראיין דליק ווליניץ את חנה אזולאי-הספרי, דובר על היותה מרוקאית, על מצב המרוקאים, על הקיפוח, העקירה מתרבותם ומשפתם וכולי. הקורבנות הזאת מאוסה בעיניי    וגם: הצגה חדשה בתיאטרון החאן
טובה ספרא
מה יהיה טיבם של יחסי ארה”ב-ישראל בזמן ממשל אובמה? עלינו לזכור כי אל לנו לסמוך על אף אחד    כשלון ביטוח הבריאות של אובמה    תקופה נוחה יותר למימוש תוכניות    תחזית מזג האוויר ע”פ סודות האר”י הקדוש    תחזית אסטרולוגית שבועית: 29.11.13-22.11.13
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il