X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לצמח הרב-שנתי, הגדל בר בשדה, יצאו, אומנם, מוניטין של סבל ונזק, בעוד שלאמיתו של דבר יש בו סגולות רפואיות בלתי-מבוטלות לגוף האדם
▪  ▪  ▪
הסרפד

הסרפד, הצומח פרא בארץ, מטיל, אומנם, את חיתתו על כל מי שנתנסה אי-פעם במגעו הצורב, אך עם זאת יש בו סגולות-מרפא מופלאות לגוף האדם. מסתבר כי דווקא בחומצתו הצורבת יש כדי לסייע להמרצת מחזור הדם, להקלה על כאבים, לצמיחת השיער ולתפקוד הכליות. אל מול הפירות והצמחים, הידידותיים כל כך לכולנו - יש אפוא גם ברכה בצמח הסרפד האימתני, הגדל בר בשדה והמשמש, בעצם, מספוא לבהמות ויורק לעופות.
מחקר, שנערך זה עתה בגרמניה, העלה כי בסרפד יש כדי להמריץ את מחזור הדם, להקל על מי שסובל ממיחושים ריאומטיים, ולהועיל במידה רבה לכליות, כמו גם לשיער ולשיניים. מסתבר כי חומצתם הצורבת של סיבי הסרפד גורמת, אומנם, לצריבה ולגירוי מטריד של העור, אבל דווקא חומצה זו מעידה על כך שהמדובר בצמח-מרפא מובהק.
תחושת הקלה
על-פי אמונה עממית, מי שנצרב תכופות בילדותו מסיבי הסרפד - חזקה עליו שלעולם לא יסבול עוד ממיחושים ראומטיים. גם אם יש בקביעה זו משום הגזמה, הרי שבכל זאת טמון בה גרעין של אמת. מסתבר שקיים מרשם מיוחד ובדוק של סיבי-סרפד כנגד מחלות ראומטיות, על צורותיהן השונות, במיוחד כנגד כאבי-גב מתמשכים, אישיאס והקסנשוס.
על-פי אחת מעצות הסבתא הבדוקות, מומלץ לחבוט בענפי-סרפד טריים על גבו של החולה. כבר לאחר חבטות מספר עשוי החולה לחוש הקלה כאשר עורו מתחמם - אות לכך שמחזור הדם אכן מומרץ. כמובן שיש להימנע, לאחר מכן, מרחיצת העור הנגוע במים קרים, כדי שהצריבה לא תתחדש. הטיפול הזה מצריך הפוגה בת יומיים לאחר כל טיפול, כדי למנוע רגישות-יתר של הגוף לרעל הסרפד. לעומת תרופות כימיות מקובלות, יש בצמח הסרפד עצמו כל מה שדרש לגוף כדי להתגבר על המדווה. מסתבר שסיבי הסרפד מכילים אקסטילכולין, כלורופיל והיסטמין. כל זאת נוסף לברזל וויטמין סי., הממריצים את מחזור הדם.
מרשם בדוק
על-פי המחקר הגרמני, יש בסרפד גם מינרלים, הממריצים את פעילותן התקינה של הכליות, ואילו הסידן וויטמין איי., המצויים אף הם בו, תורמים לחיזוק העצמות ולשיניים בריאות.
אלא שאין זה הכל. שורשיו של הסרפד מכילים סיטוסטרין - תרופה בדוקה נגד דלקות של שלפוחיות, ואילו בזרעיו של הסרפד מצוי שמן-ויטמין אי., המסייע להפחתת הכולסטרול בדם.
הרפואה הטבעונית ממליצה עתה על השימוש בסרפד גם כנגד דלקת-מפרקים, משום שהוא מכיל יסודות המסייעים לניקוי הדם מחומצות-יתר. מרקחת של סיבי-סרפד עשויה, על-פי הניסיון, לסייע גם להמרצת צמיחתו של השיער ולתפקוד נאות של הכליות.
ולבסוף, מרשם בדוק מן הצמח המופלא הזה: יש לצקת מים רותחים על כמות בת שתי כפיות של עלי-סרפד יבשים, להשרות במשך חמש דקות ולסנן. זו כל המלאכה כולה. יש לשתות ספל אחד של המרקחת הזו בבוקר, על קיבה ריקה, וספל שני בערב, לפני השינה, ולהתמיד בכך במשך ארבעה שבועות תמימים.
אז כמו שנאמר: לא רק מדובשך, אלא גם מעוקצך. וזה יפה במיוחד לסרפד.

תאריך:  15/06/2014   |   עודכן:  15/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגולות המרפא של הסרפד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תודה רבה ראובן !
יוד יוד  |  16/06/14 09:26
2
בשמוש "מופרז"בסירפד-
ראיס-פוטין-טיל400  |  22/06/14 15:11
 
- סרפד
מזיאל  |  12/11/16 12:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
הניו-יורק טיימס הכתיר אותו "הליידי גאגא של עולם העיצוב". תערוכת MARCEL WANDERS במוזאון STEDELIJK באמסטרדם מרהיבה ומהפנטת כפי שאף אחת אחרת יכולה הייתה להיות
איתמר לוין
דוח מקיף של רשת PwC מלמד: 37% מהעסקים בעולם נתקלו בשנה האחרונה בפשיעה כלכלית - לעומת 34% לפני שלוש שנים    הענפים החשופים ביותר: שירותים פיננסיים, מסחר וטלקומוניקציה
אלעזר לוין
האיש שצבר את הונו בקרקעות חקלאיות, נכנס למגורים    יבנה עם קבוצת רכישה מגדל בן 21 קומות,על מגרש שרכש מריאלטי (שכבר הרוויחה) ב-38 מיליון שקל    4 חדרים ב-1.65-1.33 מיליון שקל    מבטיח רשת ביטחון, אם המחוזית לא תאשר
יעקב וולך, ראובן פלג
במסגרת הטור "ראש בראש" בעלון מכון לב מתקיים רב שיח המונים (כלומר אנחנו כותבים, וכל השאר קוראים) בנושאים מגוונים שעל סדר היום הציבורי אותו קבענו. אז למה מטריקס כמציאות אוטופית מהווה טיעון לסגירת האוטובוסים בשבת? ולמה ברכאוזאורוס הפלסטיק הכחול מהווה טיעון נגדו?
טובה ספרא
שר האוצר לפיד מנסה לעקוף חוקי כלכלה ומתקשה להבין את כוחות השוק. המונדיאל שלפנינו יביא איתו הפתעות. זיכרו, יש מגמה "לחגוג" על מה שלא היה ולא נברא, הרבה ספינים באוויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il