X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כל שנה יש תחושה של התחלה חדשה וסקרנות לקראת שינוי או התחדשות וזו הזדמנות לנסות להנחיל הרגל חדש או שינוי הקשור להרגלי התזונה של הילדים
▪  ▪  ▪
לשלב מספר אבות מזון בכריך [צילום: פלאש 90]

קשה לדעת מי שמח ומי עצוב בבוקר הראשון של תחילת שנת הלימודים, משום שלא כל ההורים סבלו בחופש הגדול ותתפלאו לשמוע שיש הרבה ילדים ששמחים לחזור לשגרה ולחברים למרות שחלק מהם לא יודו בזה בציבור. מה שבטוח שהיום הראשון מביא איתו התרגשות בכל בית.
תיק אוכל חדש
כל שנה יש תחושה של התחלה חדשה וסקרנות לקראת שינוי או התחדשות וזו גם ההזדמנות לנסות להנחיל הרגל חדש או שינוי קטן הקשור להרגלי התזונה של הילדים. עם החזרה לשגרת בית-הספר, חוזרת ועולה השאלה, כיצד לעזור לילדינו לארגן נכון את מהלך היום, מבחינת הרגלי האכילה וסוג המזון. אנחנו קונים ילקוט חדש ותיק חדש לאוכל וזו ההזדמנות גם לחדש במה שמכניסים בו. תמיד תזכרו ששינוי קטן יכול להוביל לשינוי גדול.
ארוחת הבוקר
נתחיל כאמור מהבוקר, שכן חלק מההתעוררות הבסיסית תלויה באכילתה של ארוחת הבוקר. ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום, ויש לה השפעות בריאותיות, פיזיות ומנטליות כאחד. רצוי שארוחת הבוקר תהיה מאוזנת, ותשלב מספר אבות מזון (פחמימות, חלבונים, שומנים). שילוב כזה יבטיח שהגוף יקבל את הסוכרים, החלבונים, השומן והויטמינים להם הוא זקוק. ארוחת בוקר בבית יכולה להיות על בסיס דגני בוקר, וכמובן תמיד להעדיף את הדגנים המלאים על-פני דגני בוקר ממותקים, והמלאים בצבעי מאכל.
מאחר שסידן, הוא מינרל בסיסי חשוב לכל ילד, הרי שהוספת חלב או יוגורטים הינה הכרחית לדגנים. במידה וילדינו אינם אוהבים חלב, ניתן להציע כחלופה שוקו, אך לדאוג שהוא יעשה כולו על בסיס חלב מלא. מעדן חלב או יוגורט גם כן יכולים לתת מענה מצוין לתחילתו של יום. ולאלו שאינם אוהבים לאכול, מומלץ על משקאות הבוקר על בסיס היוגורט, או אפילו כוס מיץ תפוזים סחוט.
הסנדוויץ' - השקעה קטנה עם הרבה תועלת
אפשרות נוספת לארוחת בוקר הם הכריכים, המשלבים מספר אבות מזון.

דוגמאות לכריכים

2 פרוסות לחם מחיטה מלאה + 4\1 אבוקדו + 3 פרוסות עגבנייה.
יתרונות - רצוי לחם דגנים מלאים, החשובים לסדירות מערכת העיכול ותורמים לתחושת השובע לאורך זמן. האבוקדו מכיל חומצות שומן בלתי רוויות החשובות לתפקוד הלב. העגבנייה מכילה ליקופן המונע גידולים סרטניות.
פיתה מחיטה מלאה + גבינת ריקוטה + חסה ופרוסות מלפפון.
יתרונות - הריקוטה הינה גבינה עשירה בסידן החשוב לבניית העצם. מלפפון וחסה מכילים סיבים תזונתיים, וחשובים לתקינות הראייה.
לחמנייה מקמח מלא + 1 פרוסת גבינה צהובה + 5 זיתים חתוכים + 2 פרוסות גמבה
יתרונות - גבינה צהובה עשירה בסידן ומכילה כחמישית מצריכת הסידן המומלצת ליום לילדים. זיתים תורמים לשומן חיוני, וגמבה היא ירק עתיר ברזל וויטמין C.
כריך מלחם מלא + 2 כפות טחינה + 3 פרוסות פסטרמה + גזר
יתרונות - טחינה עשירה בסידן ומכילה שומן בלתי רווי, התורם לספיגת ויטמינים מסיסי שומן, ובאופן עקיף לספיגת הסידן.
כל אחד מהכריכים הללו אפשר לקחת גם לבית-הספר ככריך בסיסי בהפסקת האוכל הראשונה. לברי המזל, שיש להם זמן רב יותר בשעות הבוקר, ניתן לאכול גם חביתה, סלט ותוספת של גבינה ולחם. יום הלימודים, אצל הילדים הגדולים יותר, לרוב נמשך חמש שעות וגם יותר. הילדים מוציאים אנרגיה מחשבתית, והן אנרגיה פיזית בפעילות היומית בבית-הספר. בנוסף לכריך, מומלץ לשלב פריט מזון נוסף, שיוכל להחזיק מעמד בילקוט עד שעות הצהריים. חשוב לא לתת לילדים יותר מדי אוכל כדי שלא יתמלאו מדי וימנע מהם לאכול את ארוחת הצהריים.
פרי, פירות יבשים, חטיפי אנרגיה או קרקרים, יכולים להוות פתרון מצוין לכך, ולתת זריקת אנרגיה נוספת להמשכו של היום. אז חברים צעירים והורים יקרים - בהצלחה לשנת הלימודים החדשה.

הכותבת היא דיאטנית קלינית M.Sc, אחראית מקצועית, מחלקת דיאטה ברשת סטודיו C
תאריך:  07/09/2014   |   עודכן:  07/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נעמה בן-דוד-טרבלסי
בארוחות תמיד נכון לערבב פחמימה עם חלבון ושומן לתחושת שובע מוגברת וכדאי להתחיל בבחירת לחם מקמח מלא, אשר מכיל 100% קמחים מלאים ללא תוספים    ניתן לגוון גם בסוג הלחם ולקנות לחם כוסמין, שיפון, חיטה ודגנים מלאים
איתמר לוין
דוד חשין מפגין יעילות רבה, גם כראש הרכב וגם כדן יחיד. הכרעות מעטות שלו מובאות למבחנו של בית המשפט העליון וכמעט תמיד נדחים הערעורים עליהן
יואב יצחק
כונס הנכסים הרשמי השתלט בפועל על רשות השידור. בחסות החוק, מתבצעות ברשות השידור, על חלקיה השונים - טלוויזיה, רדיו, שורה של פעולות. חלק מהן תמוהות ביותר. כל זאת מבלי למסור דיווחים שוטפים לציבור. ברשימה שלהלן נציג מידע חדש המובא על-ידי מקור היודע דבר, המגלה פרטים על התנהלותם של יונה ויזנטל, עו"ד מצקביץ', אלי בבא וגורמים נוספים
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן ניהל במשרדו כרטסת סמויה שבה צוינו כספים שנתקבלו ו/או חובות כלפיו ו/או כלפי אחרים מצד לקוחותיו ומקורביו    הכרטסת שתוכנה הובא ל-News1 מגלה מידע חדש וסנסציוני על שיטת עבודתו ועל התחשבנויותיו עם לקוחותיו ומקורביו באותה עת, ובהם: יגאל זילכה, קווינקו, משה לזר, בנימין ושרה נתניהו, נמרוד ניר ואחרים
אלעזר לוין
היזם, אחד המובילים בפינוי-בינוי, מוכר יפה בענף הנדל"ן    עומד בראש נבחרת משפחתית: הבן, הבת והאח מנהלים חלק גדול מהעסקים    "הביקוש לדירות יזנק, אין סיכוי להוזלתן"    "מע"מ 0% שופך שמן על המדורה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il