X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פירגון ויושר-לב של ממש מאפיינים את תושבי העיר הספרדית המתויירת כל כך, וזאת כדי להבדיל אלף אלפי הבדלות מהשם הרע שהוצא לה מחמת הכייסות הפוקדת אותה תדירות
▪  ▪  ▪
ברצלונה. אין חאפרים [צילום: איתמר לוין]

רוח הקולגיאליות טבועה, מן הסתם, עמוק בדמם של תושבי ברצלונה. נוכחנו בכך על כל צעד ושעל במרוצת השבוע שבילינו בבירת-קטלוניה.
עדות ראשונית לרוח הזו הסתמנה כבר בדרכנו משדה התעופה אל מלוננו "ריבולי רמבלה" בעיר. נהג המונית הריקה, שהמתינה מולנו, מאן בנימוס לקחתנו עימו, והפנה אותנו היישר למונית הראשונה, שניצבה בראש שיירה ארוכה, בת כמאה מוניות, בתירוץ שעל-פיו "יש תור מחייב ושבו הסדר חייב להישמר".
ואכן, מהר מאוד הוחוור לנו שבבירת-קטלוניה אין חאפרים. כל נהג-מונית ממתין בסבלנות לתורו, וכשהגיע סוף-סוף תורנו, הושיט הנהג לידינו כרטיס ובו פרטיו האישיים ומספר הטלפון של חברתו, למקרה ששירותו לא ימצא חן בעינינו.
כבר בתחילת הנסיעה גילה הנהג את אוזננו שהוא מחויב, על-פי תקנות חברתו, להסיע אותנו אל יעדנו בדרך הקצרה ביותר ולגבות תוך כדי כך את עלות הנסיעה המינימאלית הכרוכה בכך. ואכן, מחיר הנסיעה היה, בסופו של דבר, נמוך ב-20% (!) מהמחיר המשוער שנקבע עבורנו עוד בשדה התעופה, טרם נסיעתנו. לתשומת-ליבם של החאפרים בישראל וכל אותם נהגי מוניות בארץ הנוהגים "לקחת סיבוב" על הנוסע.
חדרנית ישרה
קולגיאליות לא פחות מרשימה גילינו בעת שנכנסנו לחנות-נעליים בשדרות הרמבלה שוקקות החיים של ברצלונה. כשהוסבר לנו שמספר הנעל המבוקשת אזל - הופנינו, באדיבות ראויה לציון, לחנות של רשת-נעליים מתחרה דווקא, והובטח לנו כי בה נוכל להשיג, קרוב לוודאי, את מבוקשנו. לתשומת-ליבם של כל אותם סוחרים בארץ שלעולם לא יפרגנו למתחריהם, ולכל היותר יבטיחו לך כי "אם תשוב אלינו מחר - תקבל אצלנו את מבוקשך".
בחדר המלון שבו התגוררנו הופתענו למצוא, לעת ערב, שטר של 20 אירו מונח על שולחן הכתיבה, כשלצידו פתק-הסבר, לפי נמצא השטר על הרצפה. מסתבר שהחדרנית שניקתה את החדר, בעת שנעדרנו ממנו, מצאה את השטר הזרוק, שככל הנראה נשמט מכיסנו, ודאגה להשיבו אחר כבוד למקומו. אז להבדיל אלף אלפי הבדלות ממכת הכייסות והגניבות הפוקדת תדיר את ברצלונה - זה בהחלט יושר-לב ראוי לציון.
וא-פרופו כייסות: ביריד האוכל של ברצלונה, ההומה אדם בכל שעות היום, הבחנו בכך שלכל ישישה וישיש היוצאים לקניות, צמוד גם גבר צעיר. מסתבר שהגבר הוא מאבטח, הדואג לשלומו ולביטחונו האישי של בן-לוויתו - ליווי המתבצע על-פי נוהל מקומי. מבדיקה שערכנו עולה בבירור כי ליווי שכזה הוא אכן נוהל שיגרתי וקבוע בברצלונה, והלוואי גם עלינו בארץ.

תאריך:  19/10/2014   |   עודכן:  19/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המאמצים להילחם בשחיתות ובשוחד מאבדים את התנופה    80% מהנשאלים במצרים: יש שחיתות במדינה    שיטת השוחד המועדפת: לקוח מבקש "תרומה מרצון"
לאה טרן
קומדיית פשע, אופרה והבלט הישראלי, סיורי סתיו מציעים חוויה אמנותית ייחודית ומתמשכת ועוד הצעות מפתות
אביתר בן-צדף
בעיר ניו-יורק מת דיוויד גרינגלאס, שהעיד נגד אחותו ונגד גיסו, בני הזוג רוזנברג, במשפט הריגול המפורסם בראשית שנות החמישים    הרוזנברגים, מרגלי האטום, הוצאו להורג, וגרינגלאס נכלא לעשר שנים בעסקת טיעון
טובה ספרא
השבוע לפני מופע ליקוי החמה התוכניות לא יתממשו לפי מה שרציתם. העדיפו לדחות כל התחלה חדשה לסוף החודש. רצועת הזמן של הליקויים עוד לא הסתיימה, שימרו על עצמכם. יימצא פתרון למגפת האבולה. הרפו, האמוציות אינן מאפשרות לחשוב בהיגיון
אלי אלון
הוא נחשב לאמן וצייר קרמיקה מעולה ויצר את ציורי הקרמיקה שבחדר האוכל של קיבוץ רמת יוחנן. שמו ופעלו לא ידוע ומוכר לציבור הרחב. נא להכיר: אליעזר הלבני ("לוזר") לפנכם סיפור חיו ופעלו של אמן חשוב ולא ידוע זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il