X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אהב את המטבח. גיל-עד שער הי"ד [צילום: באדיבות מגזין הידברות]
האיחוד של גיל-עד שער
לכבוד יום הולדתו ה-17 של גיל-עד שער הי"ד, שחל בשבת האחרונה - החליטה משפחתו להנציח את זכרו בצורת פרויקט ייחודי: 'המטבח של גיל-עד'. בראיון מיוחד לאתר הידברות מספרת אמו בת גלים שער כיצד נולד הרעיון, מהי מטרתו וכיצד הוא עוזר בהתמודדות עם הכאב המפלח

שבעה חודשים בלבד חלפו מאז המאורע הטראגי שזעזע את אמות הספים של בית משפחת שער, כמו גם את עם ישראל כולו: חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים גיל-עד, אייל ונפתלי השם יקום דמם.
מיותר לציין כי היו אלו שבעה חודשים קשים מנשוא עבור בני משפחת שער. בליווי לא מעט לילות טרופים של געגוע נאלצו הם להתמודד עם כאב וצער בל יתוארו, ומעל הכל, הידיעה שאין דבר שיכול להחזיר את הגלגל אחורנית. אולם למרות הגעגוע - לכבוד יום הולדתו ה-17 של גיל-עד ז"ל, שחל בשבת האחרונה - החליטו בני הזוג שער לקחת את הכאב צעד אחד קדימה, ולהתמודד איתו בדרך קצת אחרת, במסגרת פרויקט בשם 'המטבח של גיל-עד'.
  • "אנחנו מבקשים את עזרתכם להרבות שמחה ואהבה בישראל.
    נשמח אם במהלך החודש תאפו עוגות, תכינו תבשילים מפנקים ומומלצים ותעלו תמונות + מתכונים (לקבוצה כאן בפייסבוק), למתכון האהוב עליכם. אחר כך, חלקו את המאפה/התבשיל שהכנתם לשכנים, חברים ובעיקר לאנשים שאתם לא ממש מכירים, ותבקשו מהם לעשות את אותו דבר - לאפות, לצלם, לחלק וחוזר חלילה, עד שלכולנו יהיה מתוק וחם בלב. בברכת יחד נרבה אהבה בישראל! משפחת שער וחברים".
הפוסט הזה נכתב על קיר הפייסבוק של בני משפחת שער רק ביום רביעי האחרון, אך בשיחתי עם בת גלים שער ביום חמישי הסתבר כי עד כה הצטרפו למעלה מ-1,700 חברים ליוזמה המבורכת, והמספר רק הולך ועולה. ולא רק בפייסבוק, אלא בכל אפיק אפשרי נרתם עם ישראל לפרויקט המבורך, וממשיך את רעיון הנתינה.
איך הרעיון עלה בדעתכם ולמה חשבתם להנציח את גיל-עד דווקא בדרך הזו, במטבח?
"את הרעיון הגתה למעשה חברת 'משרוקית' המתמחה באינטרנט ופרסום, וזה מצא חן בעינינו, ראשית, משום שתחום המטבח היה תחביבו הרשמי של גיל-עד, והתחבר לנו מאוד טוב להפוך את התחביב שלו למחווה לכבודו. זה המקום שבו גם נרצה להודות לתומר מרשל, על עזרתו הגדולה בניהול דף הפייסבוק של גיל-עד ז"ל.
"מטבח הוא מקום שמאחד בו את כולם ואיחד בו גם אותנו ביחד עם גיל-עד. היום כשאני חושבת על זה, אני נזכרת שאכן רוב המפגשים ה'חברתיים' שלנו היו במטבח, כשגיל-עד 'התנסה' בעוד מתכון מעניין שקיבל. התחביב הזה של גיל-עד חיבר בינינו, וזה מה שאנחנו מבקשים לעשות באמצעות הפרויקט - להגביר אהבת ישראל דרך התבשילים והמאפים שאנשים יכינו ויחלקו עם האחר".

"חששתי מהיום הזה יותר מכל - אבל עם ישראל נותן הרבה כוח"
עוגת המוס של גיל-עד [צילום: באדיבות מגזין הידברות]

כאב על שהנער איננו
"נכנסתי לחודש הזה בתקופה מאוד קשה. ההכרה ש'הנער איננו איתי' - היכתה בי כל כך חזק, עד שלא ידעתי איך להכיל את זה. זה כאב מטורף. במשך זמן רב אופיר ואני חששנו מהיום הזה, יום ההולדת של גיל-עד"

אבל זה עוד לא הכל.
עוד ועוד חיבורים בין אנשים שונים, תגובות חמות ואפילו תמונות התבשילים והמאפים - מתפרסמים מדי שעה בפייסבוק של בת גלים. עוד ועוד אנשים שמצטרפים ל'מטבח של גיל-עד' וכשהם מבשלים ואופים - הם זוכרים את גיל-עד. הם עושים משהו בשבילו. בשבילם. בשביל עם ישראל, שהם חלק אינטגרלי ממנו.
מה התחושות שעולות בך במסגרת העשייה הזו, או במסגרת דברים אחרים שאת עושה לזכרו של גיל-עד?
"נכנסתי לחודש הזה בתקופה מאוד קשה. ההכרה ש'הנער איננו איתי' - היכתה בי כל כך חזק, עד שלא ידעתי איך להכיל את זה. זה כאב מטורף. במשך זמן רב אופיר ואני חששנו מהיום הזה, יום ההולדת של גיל-עד. אבל כשהרעיון הזה עלה, הוא נתן לי המון כוח ומוטיבציה, שלא לדבר על הרגע שבו פרסמנו את הפרויקט וההיענות רק הלכה וגברה. תוך כמה שעות מפרסום הפוסט, כבר שיניתי את דעתי ואמרתי לאופיר שהפרויקט הזה הפך לי את היום הזה מ'לא לרצות שהוא יגיע', לציפייה בכיליון עיניים".
איך מתמודדים עם הקושי האדיר הזה של השכול, ומאיפה שואבים את החוזק הפנימי להחזיק מעמד?
"הקושי הוא דבר בלתי נמנע, ואני מתארת לעצמי שזה מצב שכל אם או אב שכולים חווים אותו. איך מתמודדים? לומדים את זה יום יום, שעה שעה. אני כל הזמן אומרת שאין דבר כזה להיות חזקים מול המוות. זה יומרני מדי להגיד שאתה חזק, כשהניסיון כל כך קשה. מאידך-גיסא, יש משהו בשכול ששואב אותך פנימה, ועשוי להכניס אותך לעצב מאוד גדול, ולכן אין לך הרבה אפשרויות: זה או שאתה מתרסק מול הכאב הזה, ובדרך סוחף איתך עוד כמה, או שאתה מחזיק מעמד, מגרד את הכוח יש מאין, וממשיך הלאה. ממשיך להתמודד. אין דרך אחרת. אז כן, יש ימים שאני עייפה, ואין לי כוחות להתמודד. אבל אחרי הימים האלה, אני אוספת את עצמי בכל הכוח, ופשוט בוחרת להתקדם קדימה.
"ברוך השם, השם זיכה אותנו בחמש בנות נוספות, אחיותיו של גיל-עד ז"ל, שאנחנו שואבים מהן המון כוחות להמשיך. כהורים, מטבע הדברים אנחנו גם רוצים את הכי טוב בשבילן, לזכות להוות את המשענת החזקה, שכל ילד זקוק לה ולגדל אותן בשמחה, עד כמה שניתן.
"מלבד זה, ברור לנו שזה היה רצון השם, שלא הייתה לנו יד בזה - ואנחנו מקבלים עלינו את הדין באהבה. אני לא אומרת שאין רגעי משבר, יש והרבה. אבל עם זאת, יש המון סיעתא דשמיא. אנחנו שואבים גם המון כוחות מעם ישראל - שהתמיכה שלו, החיבוק והאכפתיות - הם בלתי פוסקים".
מה את מאחלת לעצמך, לכבוד יום ההולדת של גיל-עד?
"כמשפחה, אני מקווה ומתפללת שנוכל לחזור לעצמנו ולחיות חיים - לא יודעת אם לקרוא להם נורמליים - אבל חיים שהכי מתקרבים להגדרה הזו. אני רוצה שהבנות יגדלו בשמחה, יתפתחו ויזכו לכל מה שהן ראויות לו.
"לנו כעם אני מאחלת שנמשיך בעשיית הטוב בלי לחכות חס ושלום לרגעי מצוקה. מטבח זה דבר שמאחד את כולם בתוכו, וזה הדבר המקסים שבכל השיתוף הזה. כשאתה מעניק למישהו מהתבשילים שעשית במו ידיך, אתה משתף אותו בחוויה שלך, ואתה יוצק אל הלב שלו את הטוב שמצטרף לאותה חוויה".
איך לדעתך גיל-עד היה מגיב אם היה פה, מה הוא היה מרגיש כלפי הדבר הזה אם היה נמצא איתנו היום?
"אני חושבת שהרעיון הזה היה מאוד משמח אותו. אני זוכרת שהוא היה מגיע בסופי שבוע - מפשיל שרוולים, ובלי להתעצל, נכנס למטבח. הוא היה מכין שייקים מיוחדים, עוגות ועוגיות. זה מדהים איך שהוא אהב את זה. היום, העשייה הזו נותנת לנו קצת ממנו".

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  14/01/2015   |   עודכן:  14/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיחוד של גיל-עד שער
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חיזקו ואימצו הורים יקרים .
יער  |  14/01/15 16:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון קסלר
הקבוצה הכי חמה בימים אלה בווטסאפ היא "החלוצות של הפלוג" של הבלוגרית טל שניידר    רון קסלר צלל לתוכה והבין מה באמת קורה במערכת הבחירות, בלי האינטרסים של אמצעי התקשורת הממוסדים
יוסי ברנע
כבד-משקל, מעורר מחשבה, אבל עדיין לוקה פוליטית    ביקורת ראשונה על ספרם של דני סטטמן וגדעון ספיר - 'דת ומדינה בישראל / עיון פילוסופי משפטי', ידיעות אחרונות, ספרי חמד, 395 עמ'
אלי אלון
האם מצבה הכלכלי של עיריית רמת גן כה קשה שאינה יכולה להרשות לעצמה לתקן או להחליף במשך למעלה משנה ויותר ספות קרועות הנמצאות בחדר העיתונות בספרייה הראשית ברחוב חיבת ציון בעיר שעליהן יושבים הקוראים. למה הקוראים צריכים לשבת על ספות קרועות?
ד"ר מיכאל ויינפאס
ממחקר שערכו חוקרי קליבלנד קליניק עולה, כי תזונה היא הגורם החשוב ביותר בקיומה או העדרה של תחלואה במחלת לב, וטיפול תרופתי קונבנציונלי לבדו נכשל בלספק הגנה מפניה
חיים נוי
"פאניקה" - קומדיה שנועדה להצחיק ורצוי לגרום לקהל לצחוק בקול רם ופרוע ואת זה, היא מצליחה לממש    עמי סמולרצ'יק גונב את ההצגה    תיאטרון הבימה
רשימות נוספות
השמות הפופולריים בניו-יורק - שמות יהודיים  /  שיפי חריטן
הלב של אבא שמעון  /  אתי דור-נחום, שיפי חריטן
לצאת כדי לראות  /  הרב משה שינפלד
פגישה היסטורית: שלמה ומלכת שבא  /  ערן בן-ישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il