X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חסר בית בשדרות סנסט [צילום: ארי בוסל]
להיות חסר בית בלוס אנג׳לס, 2016
בלוס אנג'לס, מהערים הגדולות והעשירות ביותר בארצות הברית, ישנם 46,847 אנשים ללא קורת גג, אנשים חסרי בית. המילה בושה אינה מספיקה על-מנת לתאר את המצב הצטרפו אלי למסע בתמונות בעיר לוס אנג'לס, במבט על חסרי הבית הרבים מספור
עוד אחד... [צילום: ארי בוסל]

ועוד אחת... [צילום: ארי בוסל]

בתחנת אוטובוס ליד ביה״ח היהודי סידרס-סיני [צילום: ארי בוסל]

46,847 חסרי בית בלוס אנג׳לס לפי סקר 2016, אנשים בודדים, משפחות ובני נוער. מתוכם, 34,527 ללא קורת גג. ראש העיר היהודי של לוס אנג׳לס, אריק גרסטי, כלל בתקציב שהציע 138 מיליון דולר להרחיב את השירותים לחסרי הבית, לבנות דירות בנות-השגה ולעבוד עם השותפים באזור להילחם בבעיית בריאות הנפש ולתת מענה.
היום הוכרז ששלושה ארגונים יתרמו 16 מיליון דולר למענקים והלוואות לזירוז פתרונות דיור לחסרי בית. ראש העיר גרסטי הכריז שכמעט עשרת אלפים חסרי בית ב-2015 הוכנסו לפתרונות דיור קבע, מתוכם 2,668 ששירתו בעבר בצבא ארה״ב ו-2,846 חסרי-בית-תמידיים.
אין ספק שכל עזרה מוגשת וכל פתרון מוצע שהופך למציאות תורמים להקלה. אך כמעט 50,000 חסרי בית באחת הערים הגדולות והעשירות בארה״ב בשנת 2016? בושה זו לא מילה מספיקה.
באופן קבוע שומעים על אחוזים גבוהים ביותר של ילדים ובני נוער בארץ הרעבים ללחם. כך גם על חיילים שבאים מבתים בהם אין מה לאכול. אני מתייחס לטענות אלו בכובד ראש, ומתעלם מבקשות חיילים שטוענים ש״קר בלילות״ או שהם זקוקים לנעלי טיפוס הרים או מעילי ספורט מיוחדים - אך ורק ממותגים מסוימים. (למה דומה הדבר? ל״פליטים״ המוסלמים הדורשים רק אזור מסוים ולא אחר, רק מדינה אירופית כזו ועוד רשימה ארוכה ארוכה של דברים.) נשאלת השאלה: הייתכן שממדי הבעיה בארץ - של למעלה ממחצית הילדים במדינה רעבים ללחם - הם מדדים של מגיפה אמיתית?
דבר אחד אין רואים בארץ, כמו שרואים פה: חסרי בית. חלקם חולי נפש. חלקם משתמשים בסמים. אך ישנם ביניהם גם אנשים שאיתרע מזלם, וכן גם משפחות שנאלצות לחיות במכוניות. מדי בוקר, כשאני הולך ברחובות העיר בשעות מוקדמות, אני רואה את חסרי הבית ישנים על המדרכות הקרות, בפתחי בתי עסק סגורים ובכוכים המאפשרים מגן חלקי. בעיר התחתית רחובות שלמים ובהם אוהלים אוהלים של חסרי בית, תושבי קבע של אותם רחובות. הם וכל רכושם איתם - סמרטוטים, פלסטיקים ועוד סמרטוטים. אכן, זוהי מגיפה, ומסתבר שהזרמת כספים אינה מספקת. מאות מיליונים שמצטברים למיליארדים רבים, והתופעה הולכת ומתפשטת, הולכת ואוחזת בנו בכל עיר, בכל אזור.
שתי ערים ארגנו מושב על תופעה זו. לא אשכח את האישה שישבה לה שם בכניסה ואכלה ״ארוחת ערב״. ממול, שלושת בנייני מרכז העיצוב של הפסיפיק - בניין כחול, ירוק ואדום. ביחוד בבניין האדום (החדש מבין השלושה) קומות שלמות ריקות.

שאר אשפה ושאר בני אדם
בבניין האדום קומות שלמות ריקות [צילום: ארי בוסל]
▪  ▪  ▪

אכן, בעיה של לוס אנג׳לס רבתי. הצטרפו אלי במסע מסביב לעיר. נא תשומת לבכם, בין כל הסמרטוטים ושאר האשפה בכל תמונה גם אדם, אנוש שנברא בצלם אלוהים.

דנים בבעיה [צילום: ארי בוסל]

המושב על בעיית חסרי הבית, בהשתתפות נציגים מעיריית בוורלי הילס ועיריית ווסט הוליווד. בעיית חסרי הבית, כמו גם בעיות אחרות, הן אזוריות בטבען, וכך גם צריכים להיות הפתרונות המוצעים.

קבלת הפנים למושב על חסרי הבית. לא מתוכננת, אך יקרת המציאות: ארוחת ערב בעיר ווסט הוליווד [צילום: ארי בוסל]
▪  ▪  ▪

חסר בית ממול לבוורלי סנטר (קניון ענק) ובית החולים סידרס-סיני [צילום: ארי בוסל]
▪  ▪  ▪

שדרות פיירפקס, פעם לב ליבה של הקהילה היהודית-ישראלית-ורוסית; ממול לפסלו של ראול וולנברג ״הצלת את אמונתנו באנושות״ [צילום: ארי בוסל]
▪  ▪  ▪

בהוליווד [צילום: ארי בוסל]

תודה שהצטרפתם אלי לסיור זה בתמונות, מקצת מחסרי הבית של העיר לוס אנג׳לס, 2016. צובט את הלב. במילה אחת, כאמור, בושה.

תאריך:  11/05/2016   |   עודכן:  11/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
המורכבות שבהוצאת האסיר, העותר, ריקו שירזי, שהוא גם אסיר וגם עצור עד תום ההליכים, על כל מה שמשתמע מכך ובזיקה לכל אותו מידע מודיעיני, היא היערכות מורכבת ביותר שכרוכה בהקצאת כוח אדם ומשאבים ניכרים. הדבר מאוד מאוד בעייתי מבחינת המדינה
ארי בוסל
עת אנו חוגגים כמעט שבעה עשורים כמדינה מודרנית, אל לנו לשכוח שאנחנו מדינה עם היסטוריה, היסטוריה שצריך לדעת, להציג בכובד ראש ולהגן עליה. נדע לעשות זאת - נוכל להמשיך להתקיים
חיים שטנגר
המדינה מותירה קביעת אתוס הציוני ליד המקרה, למדיניות בלתי סדורה, בעליל ובלבד בלבד שלא להיות אחראית ומואשמת "בקביעת אתוס ציוני, שאינו משקף הלכי רוח מרכזים ושולטים בחברה הישראלית". מה צריך נתניהו, גם "יציקה כזו" על ראש שמחתו?
חיים שטנגר
מעדיף רוב הציבורי הגרמני לנער חוצנו מהשואה, תוך שהוא מדגיש וציין, שהשואה בוצעה בידי הנאצים ולא בידי הגרמנים. אתה הבנת את זה ברוך?
חיים שטנגר
איפה היה אגף המודיעין של המשטרה בתמונה אם בכלל בעת הצעת מועמדות גל הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. ואם היה הוא בתמונה, למה לא נשמע קולו - ברמה ובזמן אמת בקשר למידע שהיה לו, אם בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il