X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גנץ לא מוצא את עצמו בממשלה. עוד איתות ברור, אולי הכי ברור, לסוף דרכה של הממשלה. אל תאשימו אותי אם זה מתחיל להיראות כאילו גנץ מייחל לבחירות כדי שיוכל לפרוש בשקט, ובתסריט כזה נראה את גבי אשכנזי ממציא את עצמו מחדש
▪  ▪  ▪
גנץ. לאן הוא חותר? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

"לא רוצה ללכת לבית הספר". מי מאיתנו כהורים לא שמע את המשפט הזה? מי מאיתנו לא ניסה באותו בוקר להבין למה, מה לא טוב לילד בביה"ס? החברים? המורים? המנהל? ובעצם, מה אומר בני גנץ כשהוא משתמש בדימוי הזה?
הגיע הזמן להיישיר מבט: כחול לבן בכלל ובני גנץ בפרט מאותתים על רצונם לפרק את הממשלה. הכי קל להגיד שנתניהו הוא זה שדוחף לבחירות, ולהפיל הכל על הליכוד. אבל איזה סימן של רצון גדול להמשיך הלאה בדרך המשותפת מראים אנשי כחול לבן? אפילו בזה הם רוצים שנתניהו והליכוד יעשו עבורם את העבודה.
שום אמירה אידיאולוגית עקרונית לא שמענו מהם לפני כינון הממשלה, ושום עמדה ברורה לא נשמעה מכיוונם מאז שהם בממשלה - חוץ מכמה הטפות מוסר שנועדו לקושש כמה לייקים ברשתות החברתיות. הנה - גנץ, אשכנזי, ניסנקורן. יש לכם ממשלה ואתם חלק מרכזי בה. מה אתם מובילים? לאן אתם חותרים?
דומה שכל משקלכם מושקע בקרב הגנה על מערכת המשפט, ואתם מתגאים בתפקיד שאתם ממלאים כמעין חומה בצורה שתגן על הפרקליטות ובג"ץ מהאספסוף המתלהם. אבל אי-אפשר כל הזמן להגיד לבייס שלכם "הנה, מזל שאנחנו פה לבלום את הצ'חצ'חים מהליכוד". איזה הבדל בין ימיהם של שקד ואוחנה במשרד המשפטים, שבו הובילו קו אידיאולוגי ברור ומנומק - שהפחיד מאוד את אצולת הגלימה בישראל - לעומת ניסנקורן, שאת השקפתו המשפטית אפשר לסכם במוטו: "במקום לייצג את האינטרסים של הציבור מול מערכת המשפט, נגן על הפריבילגיות של המערכת מול נבחרי הציבור".
אבל אתם, גנץ ואשכנזי. מה קורה איתכם? בני גנץ, שהוצגת בהתרגשות כיורש ליצחק רבין אצל פרשני שמאל שהתקשו להתאפק, מה החזון שלך ולאן אתה חותר כראש ממשלה חליפי ושר ביטחון? גבי אשכנזי - כרוכה אחריך בשמאל חבורת גרופיות שנמסות משפת ה"דוגרי" שלך במפגשים עם בוחרים. הנה, קיבלת. אתה שר חוץ. מה החזון שלך? איפה אתה עומד בשאלות מדיניות וביחס למיצובה של ישראל במרחב הבינלאומי בכלל, והמזרח-תיכוני בפרט?
בזמן שכחול לבן שותקים בסוגיות עקרוניות, וגם לא מי יודע מה מתבלטים לטובה בטיפול בקורונה, עולה הרושם כי כל רצונם הוא לחכך ידיים בהנאה ולהמתין בצד, בתקווה שגל ב' של הקורונה יסתמן כ"מחדל" (מה שבסוף כנראה לא כל כך קורה), ואז האחריות תרבוץ על כתפי נתניהו בלבד. בינתיים הם הצליחו לעשות את הלא ייאמן: לעורר געגוע עז לממשלת המעבר, ולחזק את התחושה שכשנתניהו שר סולו, הקונצרט מוצלח יותר.
אז בני גנץ לא רוצה ללכת לבית הספר בבוקר. הוא לא מוצא את עצמו בממשלה. עוד איתות ברור, אולי הכי ברור, לסוף דרכה של הממשלה. אל תאשימו אותי אם זה מתחיל להיראות כאילו גנץ מייחל לבחירות כדי שיוכל לפרוש בשקט, ובתסריט כזה נראה את גבי אשכנזי ממציא את עצמו מחדש, אולי אפילו כמספר 2 של יאיר לפיד. גם הוא רוצה בחירות.

תאריך:  02/08/2020   |   עודכן:  02/08/2020
+"רואה ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה"
12:43 02/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף "זה מדגרות קורונה"  ▪  תקף את כלי התקשורת והאשים: "מתדלקים את ההפגנות האלה"  ▪  גנץ באותה ישיבה: "מוטלת עלינו האחריות לאפשר את קיום ההפגנות"

נתניהו וגנץ. דברים הפוכים [צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90]
הפגנות נגד השחיתות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
איתמר לוין
בתיאוריה יש לנו מנהיגות; בפועל היא נעלמה מן החזית    בתיאוריה פורסמו תוכניות סיוע רחבות היקף; בפועל הן אפילו אינן לעג לרש    בתיאוריה ניתנו הנחיות נגד הנגיף; בפועל הן מלמדות על ניתוק מן מציאות    בתיאוריה יש לשרים אחריות קיבוצית והכנסת מפקחת עליהן; בפועל בנימין נתניהו מגלה סממנים דיקטטוריים    בתיאוריה רוני גמזו יודע כיצד להילחם בקורונה; בפועל הוא עלול להיתקל בהתנגדות פקידותית ופוליטית
רפי לאופרט
קשה למחול לח"כ שאשא-ביטון על השגיאות שעשתה בתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה. הרחקתה מהתפקיד בנסיבות הקיימות, הייתה בלתי-נמנעת. ח"כ אינו יכול לבחור לעשות "חצי עבודה", ועוד בזמן ובמקום הלא נכונים. המקרה של ח"כ שאשא-ביטון חייב להיות שיעור מאלף לכל המעורבים
מירב ארד
האשים: "רבותיי, אתם מסיתים נגד ראש הממשלה 4 שנים על בסיס יומי, אתם התחלתם בכל הפילוג הזה במדינת ישראל, אתם וכל המערכות שתומכות בכם"
מירב ארד
משרד התרבות משקיע במיזם תקציב של כ-40 מיליון ש"ח    המשרד קבע סכום תשלום מרבי לאמן
מירב ארד
בנוסף, בוחן שר האוצר מתן תמריץ למעסיקים שיכשירו עובדים בחל״ת לתחומי פעילות מועדפים בעלי תרומה גבוהה לפריון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il