X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מטוסי F-35 באמירויות לא מהווים איום ביטחוני על ישראל מטוסי פ-15 סעודים בטאבוק, 150 ק"מ מדרום לאילת כן מהווים איום ביטחוני הסכם שלום עם ישראל הביא למצרים את מטוסי ה-F-16 ההסכם עם האמירויות יביא להן את מטוסי F-35 יוכלו לפעול מבצעית עוד כ-7-10 שנים
▪  ▪  ▪
F-35 [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

"לאכול חומוס בדמשק" - זאת הייתה בזמנו סיסמת העידוד לציבור הישראלי על-מנת שיתמוך ב"הסכם שלום" עם סוריה. כלומר, יסכים לנסיגה מכל הגולן, לעקירת כל יישוביו, להעברתו לידי רודן עריץ בשם חאפז אלאסד. היו זמנים, והם השתנו, אך דפוסי חשיבה נוקשים מתקשים להשתנות. איני מתכוון לדברי הבל כמו אלו המייללים שהאמירויות הן דיקטטורה הרודפת את הלהט"בים, ולכן אסורים במגע. כוונתי לדברים הנאמרים אצלנו בעניין מטוסי ה-F-35 (החמקן) והאמירויות.
בהתחלה הופיעה ידיעת הכזב שבמסגרת ההסכם שהוכרז עליו בוושינגטון על-ידי הנשיא טראמפ, ב-13 אוגוסט, הסכים נתניהו שארה"ב תמכור לאמירויות מטוסי F-35, שעה שבעבר ישראל התנגדה לכך נחרצות. מיד הואשם נתניהו בבגידה, במכירת ביטחון ישראל, בדיוק כמו בהסכמה למכירת הצוללות הגרמניות המתקדמות למצרים. האמת, לא הייתה שום הסכמה, ההתנגדות הישראלית עדיין שרירה וקיימת, ואף ישנם קולות הדורשים מישראל לעגן התנגדות זאת בהסכם המפורט שייחתם עם האמירויות בקרוב.
דעתי היא שלא ייגרם שום נזק ביטחוני לישראל אם ארה"ב תספק לאמירויות מטוסי F-35, ואין סיכוי להתנגדות הישראלית (למעט כמובן שיפורים שהוכנסו במטוס כתוצאה מניסיון קרבות ישראלי והם אסורים לייצוא עם המטוס). להפך, הסכם השלום עם ישראל (יהיה שמו אשר יהיה) מקדם את הבקשה של האמירויות מארה"ב, מזה זמן, לרכש מטוסי F-35. אסביר את עצמי.
ראשית, עניין טכני: המטוס זקוק לשני תדלוקים באוויר (בטיסה לישראל), וייקח כמעט 7 - 10 שנים עד שיהיה מבצעי בחיל-האוויר של האמירויות. לעומת זאת, בשדה התעופה של טאבוק, המרוחק 150 ק"מ מאילת, מחזיקים הסעודים באופן קבוע טייסת של מטוסי F-15. היא ערכה בעבר אימונים עם חיל-האוויר המצרי שכללו דימוי תקיפה של אילת. זה איום ביטחוני ממשי, עכשווי, חמור בהרבה מכל איום ערטילאי עתידי מהאמירויות. שמעתם על זה?
שנית, חיל-האוויר של האמירויות הוא מתקדם ביותר, עם המילים האחרונות של הטכנולוגיה האווירית (בחימוש, בניווט, בגילוי, בלחימה אלקטרונית). יש ברשותו 80 מטוסי F-16 מהסוג המתקדם ביותר בעולם, ויש לו ניסיון קרבות עשיר בקואליציה עם האמריקנים והמצרים. ה-F-35 לא רק מוסיף לו יכולת, אלא מקנה לאמירויות מעמד של כבוד בעולם הערבי.
שלישית, האויב העיקרי של האמירויות היא אירן. סוף-סוף אנחנו מצויים במעין ברית עם מדינות המפרץ, מצרים, סעודיה וכמובן ארה"ב מול השאיפות האירניות. אז מדוע שנופיע ככאלו המתנגדים להגברת היכולת של הנסיכויות מול אירן?
רביעית, מאז 1968, שעה שרכשנו 50 מטוסי פנטום מארה"ב ומאה סקייהוקים, התקבעה התפיסה האמריקנית כי על ארה"ב לשמור על "היתרון הצבאי האיכותי" הקונבנציונאלי הישראלי מול שכנותיה במרחב, כבודדות או כקואליציה. תפיסה זאת קיבלה אישורים בקונגרס האמריקני, האחרון שבהם בחקיקה ב-2007. אבל, זהו עקרון גמיש. שום התנגדות ישראלית הכי נחושה לא יכלה לעמוד מול נחישות של ממשל אמריקני לחרוג מהתפיסה הזאת מול שינוי המציאות במזרח התיכון, הררי הדולרים של הנפט והלחצים של תעשיית הנשק האמריקנית. לא רק זאת, הסכם שלום עם ישראל הביא למצרים את מטוסי ה-F-16, ואת הטנק האמריקני המתקדם אברהמס.
חמישית, תעשיית הנשק האמריקנית היא כיום מרכיב הייצוא העיקרי של ארה"ב. עוד עסקה למכירת F-35 פירושה עוד הרבה מקומות עבודה בטקסס. זהו שיקול משמעותי ביותר עבור נשיא ארה"ב חודשיים לפני בחירות. ואסיים: מי שדואג לביטחון ישראל צריך שיחתור להחלת ריבונות בבקעת הירדן והפיכתה לגבול המזרחי של מדינת ישראל.

תאריך:  06/09/2020   |   עודכן:  06/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
הפוליטיקה היא ממלכתם המשותפת של השועלים והצבוֹעים. שאלה מרכזית היא תמיד מיהו מחנה השועלים, מי מנהיגם ומיהם הצבועים. הסכם הנורמליזציה עם האמירויות, תוך דחיית מהלכי הסיפוח באיו"ש, הוא מהלך שועלי אופייני - הפעולה הספקטקולרית, המזדמנת תחילה, ובהמשך הציפור שכביכול כבר ביד. ייתכן שבשאלת הסיפוח זהו הימור סביר - בשאלת המאבק בפנדמיה, ההימור נמדד תמיד בחיי אדם
עו"ד אברהם הללי
בקיום הברית יזכה ישראל לקיומו ולארצו שנאמר: וזכרתי את בריתי יעקב ואף את בריתי יצחק ואף את בריתי אברהם
יוני בן-מנחם
סוהא ערפאת הודיעה כי בית הדין האירופי לזכויות האדם החליט לחדש את החקירה בנסיבות מותו של יאסר ערפאת. היא האשימה כי קבוצת מאפיה מנהלת את הרש"פ וכי היא עוסקת גם בריגול בנוסף למעשי השחיתות
טל בן-יעקב
אין מנוס מלהגיע למסקנה כי לפיד ושלח הגו ביחד את המהלך על-מנת למצב את המפלגה כמפלגת שלטון דוגמת קדימה    יכול להיות שצעד זה ירים אותם בסקרי דעת קהל ויאפשר להם לגנוב מצביעים משלל מפלגות, ובראשן כחול לבן
ציפי לידר
השלום עם איחוד האמירויות, כמו שאר מפעליו ההיסטוריים - כל הזכויות שמורות לביבי    ביבי הסוליסט, מפעל של איש אחד    וגם האישההגדולה היוצרת את רצון בעלה    כל הזכויות שמורות לחבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il