X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כאשר מפקד מחוז ירושלים של המשטרה התייחס (14 יולי 2020) להפגנות בסמוך למעון ראש הממשלה ב-בלפור, כאל "הפגנות שמאל" הוא הפך מטרה נלעגת למתקפה תקשורתית ופוליטית
▪  ▪  ▪
חלופה לתסכולים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

הצבע הפוליטי של המושכים בחוטי המחאה, חזקה שהוא משקף כוונה אסטרטגית, אשר קרוב לוודאי שהיא נסתרת מעיני מפגיני כת 'רק לא ביבי', שברובם הולכים שבי אחרי סיסמאות 'אוניברסליות' קליטות, המהוות מעין חלופה לתסכולים נוכח הכישלונות החוזרים ונשנים בקלפי. מטרה זו הייתה ועודנה נוכחת ב'מגרש' המדיני.
לפני למעלה מ-40 שנה, בהיותי קצין צעיר בתחום הלוחמה הפסיכולוגית ב-אמ"ן, נהגתי לשאול את עמיתי מדי בוקר, 'אל מי נכוון היום את חיצינו'? היה ברור כי מתבקש תכנון של מהלכים מדודים שישרתו את האינטרסים האופרטיביים, ולעיתים אף האסטרטגיים של המדינה. מהבחינה המקצועית והעניינית, היה עלינו להידרש להתאמת המסרים על-פי תשומות מודיעיניות משתנות.
הערגה לימים ההם מזדקרת לעין נוכח הזילות המדאיגה של השימוש בשיטות לוחמה פסיכולוגית, בעיקר על-ידי 'צוות ההיגוי' של המחאה נגד ראש הממשלה, נתניהו. בניסיון לסחוף אהדה לרעיון סילוקו של ראש הממשלה מתפקידו, הללו מעדכנים את מסריהם חדשים לבקרים; פעם זוהי מחאת נפגעי הסגר והעניים החדשים; פעם מחאה על חוסר הלגיטימיות של כהונת ראש הממשלה הנאשם בפלילים, בהמשך, בכי תמרורים על אובדן הדמוקרטיה, ולאחרונה, טרוניה צעקנית על-רקע מה שנתפס ככישלון טיפולו של ראש הממשלה במגיפת הקורונה. המכנה המשותף המהווה את התוצאה הרצויה, או בלקסיקון המונחים הצבאיים - לקח והישג נדרשים, אמור להניב ליבוי של התסיסה החברתית, תוך דרבון כלי התקשורת ה"מגויסים" להעצים את ממדי ההפגנות ולהטמיע את הרושם שאנו בעיצומו של מרי אזרחי.
כאשר מפקד מחוז ירושלים של המשטרה התייחס (14 יולי 2020) להפגנות בסמוך למעון ראש הממשלה ב-בלפור, כאל "הפגנות שמאל" הוא הפך מטרה נלעגת למתקפה תקשורתית ופוליטית; נטען כלפיו כי הוא משרת את השר לביטחון הפנים במגמה לשפר סיכוייו להתמנות למפכ"ל.
רק סומא עוד יאמין לבדותה לפיה מחאת בלפור היא תגובה אותנטית למצוקה כלכלית-חברתית. רק אדם נאיבי יעלה בדעתו התכנות לסממן של הכאה על חטא מצד התקשורת לאחר שיצא המרצע מן השק. המדיה לעולם תסמוך על הזיכרון הקצר של ההמונים, ותחזור על מודוס אופרנדי זה וחוזר חלילה.
"הקרב" הפוליטי הנחוש על קדושת ההפגנות חרף האיסור על התקהלויות באשר הן, בשל סיכוני הפצת הנגיף, אינו אלא ביטוי פנאטי ללהט של 'חבורת הפיקוד' של המחאה להעצים את גובה הלהבות, תוך הטמעה קונסיסטנטית של המסר כי הסגר שהוטל, מניעיו פוליטיים ותכליתו "סיכול ממוקד" של ההפגנות; אשר על כן, מעצבים סוג של לגיטימציה להפרת הוראות הסגר, או למצער, מעודדים התחכמות יצירתית, תהא אשר תהא. מבחינתם שלא נבלבל אותם עם הנתונים, גם כאשר התקהלות חגיגית ב"בית הלבן", לרגל הצגתה של השופטת איימי קוני בארט, המיועדת לכס בית המשפט העליון גרמה להדבקה המונית, כולל הנשיא טראמפ בכבודו ובעצמו...
הצבע הפוליטי של המושכים בחוטי המחאה, חזקה שהוא משקף כוונה אסטרטגית, אשר קרוב לוודאי שהיא נסתרת מעיני מפגיני כת 'רק לא ביבי', שברובם הולכים שבי אחרי סיסמאות 'אוניברסליות' קליטות, המהוות מעין חלופה לתסכולים נוכח הכישלונות החוזרים ונשנים בקלפי. מטרה זו הייתה ועודנה נוכחת ב'מגרש' המדיני, ותכליתה מעוגנת היטב, קרי - חתירה לפתרון מידי לבעיה הפלשתינית, על בסיס נוסחת שתי המדינות או לחלופין, היפרדות חד-צדדית.
לא ייפלא הדבר כי בעיני גורמים אלה הבוחשים בקדרה הפוליטית, ההסכמים בין ישראל לבין איחוד הנסיכויות ובחריין הם לצנינים, ומבחינתם יהא זה נכון אף לבלום תנופה מדינית זו על-ידי שתדלנות נמרצת הן אצל גורמי האיחוד האירופי והן מול גורמים ערביים מתונים, המגלים נכונות ואף התלהבות לעלות על 'עגלת השלום' במתווה 'תוכנית המאה' של הנשיא טראמפ. בחזונם, הדרך לשלום אזורי מחייבת את אימוץ המתכון של "פלשתין תחילה", בכל מחיר.

הכותב הוא עמית מחקר במכון בגין-סאדאת ואל"ם בדימוס.
תאריך:  06/10/2020   |   עודכן:  06/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההונאה שמאחורי ההפגנות בבלפור
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הבנתי אותך
ארי כספי  |  6/10/20 16:56
 
- "בואש" ולא "ארי"
רואה נכוחה  |  9/10/20 17:03
2
מציאות ברורה לכל בר דעת ל"ת
רואה נכוחה  |  9/10/20 11:02
3
המטרה שלהם: רק לא ללכת לקלפי
טירה  |  9/10/20 12:28
4
מארגני מהומות
לא לפייסבוק  |  9/10/20 22:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
בכל שנה הגיעו רונן ורעייתו רננה לבית הכנסת בערב שמחת תורה, לבוש היה בבגדי חג, לראשו כיפת משי לבנה, כולו אושר, ממתין להקפות
חובב לויטס
מאה ועשר שנים להולדתו של האמן שדמותו הרב גונית ריתקה מאות מילונים    רומנטיקן מיוסר שחי מרבית חייו בצל האבל על מות אחותו    אמן ממוצא דרוזי ששאף לשלום בין העמים והדתות במקביל לשאיפתו להיות מזוהה עם הלאומיות הערבית    יגאל עזרתי ואלי גרינפלד מספרים קצת על גיבור המחזה המוזיקאלי שהפיקו ומוצג בתיאטרון יפו
מתי דוד
מדיניות "תורת השלבים" של ערפאת, ומדיניות הסירוב של אבו מאזן לכל פשרה הובילו אותם לאובדן כל תקווה אפשרית
יהודה קונפורטס
ארגון אונסקו, שיוזם את האירוע השנתי לכבוד המורים והמורות, מדגיש את תרומתם של המורים והמורות למאבק בקורונה    אורי בן ארי, קרן אתנה: "כחברה, אנו חייבים להעריך ולכבד את האנשים האמונים על גידול וחינוך דור העתיד שלנו בארץ"
אליהו קאופמן
קנס של 500 שקל לא יהווה באמת ובתמים את העונש המגיע לשרה גילה גמליאל, שהפרה את הוראות הסגר של הממשלה בה היא חברה, ואח"כ גם שיקרה    את השרה הזו צריך נתניהו לפטר למען יראו וייראו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il