X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
באופן אבסורדי לרוב דיירים דואגים להחליף נורות, לא חוסכים על ניקיון חדר המדרגות, אבל אמצעי הבטיחות סובלים מהזנחה קשה ומחדלים כמו במקרים בהם, למשל, ניטרל אחד הדיירים את מערכת גילוי האש ולא הפעיל אותה בחזרה
▪  ▪  ▪
לא מתוחזק כראוי

מעל שנה חלפה מאז הכריז משרד המשפטים על היוזמה שתחייב בניינים חדשים, בינהם גם כאלו שעברו הליך תמ"א או פינוי בינוי, ובניינים משופצים, לשכור חברות אחזקה, שתפקידן יהיה, בין היתר, לוודא התקנה ותחזוקה שוטפת וקבועה של התשתיות בבניין, בהן גם מערכות גילוי וכיבוי אש שיכולות להציל חיים בעת שריפה. מאז הוכרזה היוזמה, לקח זמן רב עד שקמה ממשלה בישראל ועדיין לא ניתן לה תוקף חוקי. המשמעות? אלפי משפחות, וייתכן שאף למעלה מזה, אינן מוגנות בימים אלה מפני שריפה שעלולה לעלות בחיי אדם.
כידוע, בניינים רבים בישראל מצויים במצבי תת-תחזוקה קשים. בניינים מסוימים זוכים להתחדש ועוברים או עברו תהליכי התחדשות עירונית. לאחר שהבניין חודש וחוזק, או אפילו נהרס ונבנה מחדש. על-מנת לקבל טופס אכלוס מותקנות בבניין מערכות גילוי עשן וכיבוי אש בסיסיות כמו גלאי עשן וספרינקלרים. אך אם מערכות אלו לא מתוחזקות כראוי ובזמן, אחרי שנתיים שלוש ייתכן שהן לא יהיו תקינות והדיירים נמצאים בסכנה אמיתית ואפילו לא יודעים זאת.
באופן אבסורדי לרוב דיירים דואגים להחליף נורות, לא חוסכים על ניקיון חדר המדרגות, אבל אמצעי הבטיחות סובלים מהזנחה קשה ומחדלים כמו במקרים בהם, למשל, ניטרל אחד הדיירים את מערכת גילוי האש ולא הפעיל אותה בחזרה. בבניינים רבי קומות יש צורך בתחזוקה משמעותית יותר, והטכנולוגיות המותקנות בהם זקוקות לתחזוקה קבועה מחשש לתקלות. גם במבנים נמוכים יותר, של 10 קומות, חברות ניהול, להבדיל מוועדי הבתים המוכרים, יכולות לתת מענה מקצועי שכולל גם את הצד של הטיפול הטכני והבטיחותי, וגם את הפן הכלכלי והארגוני.
היוזמה של משרד המשפטים להטיל על חברות האחזקה את האחריות לוודא ולבדוק תקינות של מערכות גילוי אש, במקום להטיל משימה זו על ועדי הבתים, שמתנדבים למשימה ולא תמיד מצליחים לעמוד בעומס, הוא נכון. אבל הדרך עוד ארוכה. במיוחד כאשר אין חוק ואין תקנות מספקות בכל הקשור לאכיפת התחזוקה במערכות גילוי אש בבנייני מגורים. בישראל, כמו בישראל, לא קיימים חוקים או תקנות שיחייבו ויאכפו את תחזוקת מערכות ההגנה מפני שריפות. מדובר כאן בלקונה בעייתית שמצריכה פתרון מידיי. איך ייתכן שמערכות אחרות באותו בניין כמו מעליות מקבלות יחס "מועדף" ונמצאות בפיקוח הרגולטור מספר פעמים בשנה, בעוד שמערכות לא פחות חשובות (ואם לא יותר) כמו מערכות גילוי אש וניהול עשן אינן מקבלות יחס דומה?
לכן, יש לקוות כי בבואה של הממשלה החדשה, להעניק תוקף חוקי ליוזמה החשובה של משרד הפנים, יזכרו מקבלי ההחלטות גם לשרטט קווים ברורים המכריעים מהן הדרישות והחובות המצויות בתחום האחריות של חברות הניהול. זוהי העת לשים סוף למצב האבסורדי בו החנויות בקומת הקרקע מוגנות ומוכנות לכל תרחיש ואילו בתי ומגדלי מגורים מרובי קומות בהם מצויים בכל עת מאות דיירים עשויים להפוך למלכודת מוות בשל תקלה חשמלית שלא אותרה בזמן.

הכותבת היא מנהלת השיווק בחברת טלפייר המייצרת מערכות לגילוי וכיבוי אש.
תאריך:  02/11/2020   |   עודכן:  02/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מוודא שמערכות גילוי וכיבוי אש בבניין מתוחזקות ותקינות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - שִכחה, הצקה, החמצה, יצירתיות ולעג    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שבוע טוב והרבה בריאות ואושר
מקסי י' בלום
עם תחילת יציאתה של ישראל מהסגר השני, עדיין חלוקות הדעות לגבי האופן בו יש למגר את המגפה: באיזו מידה אכן משקפות הבדיקות את המצב? כיצד ניתן לעודד את הציבור לשתף פעולה? עד כמה מסכן ציבור סורר את כלל האוכלוסייה? והאם קיימים סימנים מעידים שניתן להציג באופן שוטף כדי לבחון את מגמת התחלואה?
עמנואל בן-סבו
הנאומים החלולים אשר מדברים אהבה ומגבירים שנאה, מהללים את היחד ופוערים תהומות, מדגישים את השונה ופועלים להרחבת השסע
רפי לאופרט
פרשת אמיר השכל היא אפיזודה אחת מיני רבות ב"מסע הצלב" של השמאל-מרכז בישראל המכוון להדיח רו"מ מכהן בדרכים אנטי-דמוקרטיות    ברקע הדברים נצבים שורשי המחלוקות האידאולוגיות וההבנה שהכרעה בעימות תשנה את אופיה של המדינה    הגיע הזמן להכרעה ברורה, משום שאסור להמשיך בשקרים המבוססים על מבחני תקינות ולגיטימיות "מפוברקים" ו"גזענות התלויה בדבר..."
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ יוזם מהלך מדיני שמטרתו לנסות ולעקוף את תוכנית השלום האמריקנית "עסקת המאה"    מחמוד עבאס פועל לכינוס ועידה בינלאומית לשלום בתחילת השנה הבאה בתקווה שתוצאות הבחירות בארה"ב סייעו לו לממש את תוכניתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il