X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נראה כי הנושא הבוער ביותר תמיד במדינת ישראל הוא שמירה על ביטחון האזרחים, אז למה לא שמים בראש סדר העדיפות שמירה על ביטחון האזרחים בבתיהם?
▪  ▪  ▪
אירוע קיצוני [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

אלימות כלפי נשים בתוך התא המשפחתי זו לא תופעה חדשה. נשים רבות חיות תחת איום מתמיד של אלימות מצד בני-זוג, קרובים או מכרים. אלימות זו יכולה להיות פיזית, נפשית, מינית, כלכלית וחברתית. השאלה שלי היא מה המדינה עושה כדי למנוע את זה? האם התקדמנו בתחום בשנים האחרונות? 16 נשים נרצחו מתחילת שנת 2020 במדינת ישראל בהשוואה ל-12 נשים בשנת 2019, נכון לחודש נובמבר 2020.
בנוסף, מאז תחילת משבר הקורונה מדווחים מוקדי הסיוע על עלייה של מאות אחוזים בפניות על אלימות במשפחה. בארגון נעמת מעריכים שבמדינת ישראל חיות כ-200,000 נשים תחת אלימות. במדינת ישראל אתגרים רבים - שמירה על ביטחון המדינה, הן בפן הפיזי והן בפן הכלכלי, וכעת גם בפן הבריאותי לאור מגיפת הקורונה. נראה כי הנושא הבוער ביותר תמיד במדינת ישראל הוא שמירה על ביטחון האזרחים, אז למה לא שמים בראש סדר העדיפות שמירה על ביטחון האזרחים בבתיהם?
אילו משאבים המדינה משקיעה כדי לעזור לנשים לצאת מהמצב הזה, אתם שואלים? לתוכנית למאבק באלימות נגד נשים בשנת 2019 לא הועברו 28.7 מיליון שקלים שאושרו בתקציב, הנדרשים ליישום התוכנית. מאחר שהשנה טרם הועבר התקציב לא ניתן לדעת האם הכסף יגיע לתוכנית. כיום ישנם שלושה כלים עיקריים שמספקת מדינת ישראל להתמודדות עם אלימות במשפחה: תלונה במשטרה, פנייה לרווחה או מעבר למקלט לנשים מוכות. כל הכלים הללו, ללא יוצא מן הכלל, נותנים מענה רק לאחר אירוע אלימות קיצוני. המשמעות היא שצריך לחכות לאסון.
כיום ישנם הרבה כלים שניתן ליישם אותם עבור אלימות נגד נשים, הנה מספר כלים חדשניים:
בינה מלאכותית בטלפון - כשאומרים לסירי "הלו"? והיא עונה, ניתן לבחור מילת קוד כך שהיא תדע שבמשמע המילה עליה להזעיק עזרה, אדם קרוב או משפחה שיוגדרו מראש.
כלבי הגנה - תוכנית חדשה על שם מיכל סלה ז"ל - "כלבי מיכל". כלב שיוכל לגרום להרתעה ולתקוף כשיהיה צורך. כלב הגנה יכול לגרום לאישה שחיה בפחד ולילדיה לחוש הגנה, ביטחון ולאפשר לה להגיב לתוקף ולא לקפוא.
אני מאמינה שהבעיה העיקרית טמונה באמונה במשטרת ישראל ובמערכת המשפט. נשים רבות מתלוננות לרווחה, למשטרה, מוציאות צו הרחקה, אבל זה לא עוצר את המתעלל מלהגיע אליהן. הנשים האמיצות שמתלוננות לא מקבלות את המעטפת ההגנתית לה הן זקוקות בכדי לצאת מהמעגל האיום הזה. מדינת ישראל צריכה לעשות יותר בכדי להרוויח את אמון הנשים, להשקיע את הכסף הדרוש בתקציב ולחשוב מחוץ לקופסה כדי לפתח כלים חדשים. הכל כדי לעזור להם במציאות החיים המורכבת בה הן חיות.
בממשלה ה-35 כנסת בזבזנית מאוד, שהשביעה 34 שרים. צריך שר נוסף שיאגד את נושא האלימות נגד נשים. הגיע הזמן להניח את הפוליטיקה בצד ולהשקיע את הכסף בתוכניות לשיקום גברים אלימים, בהקמת מקלטים ומעונות לנשים מוכות, כסף אשר יציל את האישה הבאה בתור. לסיכום, אני סבורה שעכשיו יותר מתמיד צריך לעשות יותר לביטחון נשים. אני דורשת שינוי. הרצח הבא כבר כתוב על הקיר, בואו נפקח את העיניים ונציל את האישה הבאה.

מקורות:
1. ארגון נעמת, אודות אלימות במשפחה.
2. Naamat: הטכנולוגיה הייתה יכולה למנוע את רצח אחותי, לילי בן עמי, ynet. 3. העדויות המטלטלות: כך נכשלה המדינה בהגנה על נשים מוכות, הדר גיל-עד. ynet. 4. מעקב ארץ - רצח מדרגה ראשונה, הארץ.
5. בשם הקורבנות: יחד נמנע את הרצח הבא, ישראל היום.
6. מיזם חדש: נשים מוכות יקבלו "כלבי הגנה", אילנה שטוטלנד, מעריב.
7. דעה: מדינת ישראל מפקירה את הנשים לבד במערכה, עו"ד שירי זיידמן, גלובס. 8. הממשלה ה-35: קווים לדמותה, פרופ' עופר קניג, המכון הישראלי לדמוקרטיה. 9. אלימות המשכית, טל כרמון, דבר-העובדים בארץ ישראל.
הכותבת היא סטודנטית לעבודה סוציאלית.
תאריך:  18/11/2020   |   עודכן:  18/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
מסתמן ניצחון של ביידן והדמוקרטים על טראמפ והרפובליקנים. מבחינות רבות התממשות זו תהיה בבחינת הוספת שמן על המדורה החברתית-פוליטית הרותחת בארה"ב. זהו מאבק על דמותה של ארה"ב מהעשור השלישי של המאה ה-21, שתהיינה לו השלכות אדירות על "אמריקה", על המציאות הבינלאומית וכמובן גם על ישראל
אמיר רוזנבלום
דווקא ירידות המחירים הופכות את דובאי להזדמנות מעניינת למשקיעים    תל אביב התאפיינה תמיד בשוק קשיח ויציב
יורם אורעד
כדי שטכנולוגיה תצליח, לא מספיק שהיא תהיה מלהיבה, אטרקטיבית, מועילה, אלגנטית ושימושית. אחד התנאים להצלחתה היא שהיא תעניק משהו שלא היה קיים עד כה ותהיה יעילה ושימושית בהרבה ממה שקיים
בעז שפירא
למרבה הכלימה אינני יכול לתת אמון בפרסומים שונים היוצאים מפי ראשי הצבא ודובריו, פרסומים שבמקרים רבים נועדו לשרת סדר יום אותו חפצים לקדם ראשי הצבא, גם בהשראת הדרג המדיני
אוריה גביר
הכתבות המושכות ביותר, הבולטות ביותר, הן נועזות, מזעזעות, כואבות    אנחנו, הצרכנים, הרבה יותר מגורים מחדשות רעות    עם יד על הלב, מי פותח את המהדורה המרכזית בשביל לגלות איך העולם הפך לטוב יותר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il