X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הדרך היחידה להגיע לפתרון המשבר הפוליטי, למימשל יציב ולרפורמות נדרשות זו בחירתו של נתניהו לנשיאות שגם תעצור את ההליך המשפטי לרווחת כולם כולל מערכת המשפט
▪  ▪  ▪
נתניהו. הנשיא הבא [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

כיוון שבאווירה הרעילה שנוצרה כל מי שאומר מילה טובה על גדעון סער חשוד מידית ב"שנאת ביבי" מוטב שאבהיר את עמדתי: אין לי בעיה עם מר נתניהו. מבחינתי שישאר ראש ממשלה בראשות הליכוד עד 120. אני חי עם זה בסדר. ואת הביקורת הרבה שיש לי על מעשיו ומחדליו הרבים אני אוכל להמשיך להטיח בו גם מבפנים. ויש לי כבוד רב להישגיו בתחומים שונים. אני מפקפק מאוד באישומים נגדו וחושב שהתנהלו מולו בצורה שלא נהגו כלפי אף פוליטיקאי אחר וממש התאמצו להדביק לו משהו ומי שמבין וקורא את כתב האישום יכול להריח את הזיעה שניגרה שם מרוב מאמץ. זה כתב אישום מיוזע.
עם זאת אין להתעלם מכך שלנתניהו יש לפחות תרומה מסוימת למצב שבוא הוא נמצא כרגע - במעשיו ומחדליו - ולאווירה הציבורית הרעילה. גם אם לא תרומה עיקרית. ועם כל הכבוד והדאגה לגורלו האישי של מר נתניהו, עבורי מה שמעניין בראש וראשונה זה גורלו של הליכוד וגורלה של מדינת ישראל. ולכל הביביסטים האדוקים שקפצו על העגלה בשנים האחרונות אשמח לגלות שהליכוד התקיים יפה לפני עידן נתניהו וחשוב מאוד שימשיך להתקיים כמפלגה מרכזית גם אחרי עידן נתניהו.
הסיבה שתמכתי בגדעון סער בפריימריז האחרונים לפני הבחירות האחרונים הייתה שהסכמתי עם התחזית שלו: שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה אחרי הבחירות. הכוונה הייתה, כמובן, לממשלה שהמחנה הלאומי במרכזה. התחזית הזאת התאמתה. למרות קמפיין אדיר וחסר תקדים של נתניהו שבו השיג יותר מציפיותיי, כצפוי, זה לא הספיק.
הממשלה שכן הוקמה היא קטסטרופה. ממשלת שיתוק וניהול כושל. האווירה הרעילה לא פסקה לרגע גם מתוך הממשלה והמדינה נמצאת באווירה של חוסר משילות. אווירה כזו מטבעה מנוצלת מצד אחד על-ידי קבוצות באוכלוסייה שממילא לא רואות עצמן מחויבות במיוחד למדינה ורשויותיה גם בימים רגילים, אך החולשה הפוליטית מזוהה והתוצאות בהתאם: חרדים שעושים לצחוק את הגבלות הקורונה. ערבים כנ"ל, וזה בזמן ששם לא הורגים זה את זה בפרץ אלימות חסר תקדים. השר לביטחון פנים, עשה ועושה מאמצים לטפל בבעיות נקודתיות, הן כשהיה שר המשפטים הן כעת כשר הבט"פ. אבל זה ניסיון לעצור שיטפון עם כפית. כדי לעשות יותר הוא זקוק לגיבוי של ממשלה חזקה ויציבה ואמון ציבורי רחב. מצד שני הפקידות המשפטית ובג"ץ מרחיבים עוד ועוד את סמכויותיהם תוך ניצול החולשה הפוליטית של נבחרי הציבור שאמונים לקבוע חוקים ולתחום גבולות.
עם כל הכבוד לחיסונים שמגיעים לא מעט בזכותו של נתניהו, זו לא התחלת הסוף. בקושי הסוף של ההתחלה (סליחה מר צ'רצ'יל על השימוש הפלגיאטי). משבר הקורונה יישאר איתנו עוד חודשים ארוכים, אולי לאורך כל 2021. ההתמודדות עם השלכותיו תימשך כמה וכמה שנים לפחות. וגם יתר הבעיות הביטחוניות הנלוות לא נעלמו, לרבות ממשל הרבה פחות נוח שצפוי בקרוב מאוד בבית הלבן.
מה הסיכוי של מר נתניהו להקים בבחירות הקרובות ממשלת ימין יציבה? איך יוכל לעשות זאת כש-3 מפלגות ימין לא ישבו בממשלה שלו? בנט וליברמן לא נבהלו מהאופוזיציה עכשיו. אין סיבה שירוצו פנימה כשהם מרגישים בחולשתו. ספק אם שוב יצליח לגייס מישהו מהשמאל מרכז. מי יישאר לו חוץ מהחרדים? מנסור עבאס? מה המסקנות? הנטייה האישית שלי כרגע, עם כל ההערכה לגדעון סער, להמשיך להצביע מחל כי יש שם כמה וכמה אנשים ראויים שצריך לראותם בכנסת. בוודאי אם סער יעשה את הטעות הפטאלית ויצרף את יעלון לרשימה שלו.
אבל המוצא הנכון שאני רואה מהמשבר הוא נתניהו רץ לנשיאות. אני בטוח שגם יריביו יעדיפו אותו שם. משם יוכל לעזור בקשריו האישיים בעולם ומבחינתו יקבל מעון הרבה יותר ראוי מהמעון הנוכחי הממורטט, עם תקציב של עשרות מיליוני שקלים בשנה ולא פחות חשוב, חסינות מהמשך ההליכים המשפטיים ל-7 שנים. לדעתי גם המערכת המשפטית תנשום לרווחה אם זה יקרה. רבים במערכת מבינים את המשמעות להמשך ההליכים בתיקים השנויים במחלוקת גם למדינת ישראל וגם למערכת המשפט. קוראים לזה צמצום סיכונים. זה יהיה מצב של WIN WIN, גם למר נתניהו גם למערכת המשפט ובעיקר למדינת ישראל ולליכוד.
הכותב הוא עורך-דין. מחבר הספר "רקוויאֶם לז'בו: עלייתה ושקיעתה של תנועת החרות - ממבט אישי".
תאריך:  10/12/2020   |   עודכן:  10/12/2020
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
נתניהו לנשיאות - הפתרון למשבר הפוליטי
תגובות  [ 6 ]מוצגות  [ 6 ] כתוב תגובה 
1
תזה מוכרת
באום  |  10/12/20 21:24
 
- תודה חבר יקר
יעקב יעקב  |  15/12/20 22:23
2
אין גבול לטימטום - איינשטיין
יוסי מ.  |  15/12/20 19:08
3
לא.לא.לא רוצים לשמןע אותו
ירושלמית  |  15/12/20 20:52
4
לגליזציה של הבקשיש
כולא ברק  |  15/12/20 22:18
5
ואף מילה על ביזוי מוסד הנשיאות
משה דב  |  16/12/20 09:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישרל אברמוב
בבוא יום הדין, והוא בוא יבוא על-פי כל הסטטיסטיקות האפשריות, מיהו זה שיישא באחריות לנזק שעל-פי כל התרחישים ייאמד בעשרות רבות של מיליארדים, שלא לדבר על נפגעים בנפש, ושלעומתו נזקי מגיפת הקורונה עשויים להראות כמו משחק ילדים?
טל בן-יעקב
בגלל נתניהו המערכת הפוליטית מפולגת ומפוצלת    דווקא הגיוני להניח שבזמן מלחמה היא הייתה אמורה להיות מאוחדת; האופוזיציה הייתה אמורה להתגייס, והקואליציה הייתה אמורה לעבוד ביחד    אך נתניהו עשה ועושה ככל שביכולתו על-מנת שזה לא יקרה
יוני בן-מנחם
סעודיה מזהירה כי תפעל להתחמש בנשק גרעיני, אם אירן תשיג נשק כזה, כדי להגן על אזרחיה ואדמתה. סכנת מרוץ חימוש גרעיני מאיימת על המזה"ת וג'ו ביידן יצטרך לבלום אותה, בינתיים ממשל טראמפ מחפש דרכים חדשות להגביר את הלחץ על אירן
שמחה סיאני
כבר מבעוד בוקר קמתי, התרחצתי ויצאתי מחדר האמבטיה רק כששמעתי שהוא קם ומתחיל להתלבש    הוא לא דיבר על ארוחת הבוקר, כדרכו כל בוקר, ופניו האדומים בדרך כלל היו חיוורים ועצובים
יהודה קונפורטס
הבחירות הממשמשות ומתרגשות עלינו יכולות להיות אור לגויים ולהיעשות בצורה ממוחשבת לחלוטין - גם אם כפיילוט    יש לכך יתרונות רבים, אלא שנראה שמקבלי ההחלטות יעדיפו לדבוק בשיטה הישנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il