|
מקורות
בן שחר, ט' (2017). באושר ובאושר- כיצד לחיות חיי סיפוק ושמחה- פסיכולוגיה חיובית בחיי היומיום. חלק 1. תל אביב: הוצאת מטר
גרינבנק, א' וזריהן וקנין, ש' (2020). שיפוט מוסרי, תקווה וקוהרנטיות בקרב מתבגרים עם לקות למידה, מתבגרים עם לקות למידה פורעי חוק ומתבגרים ללא לקות למידה. מחקרי גבעה, ז', 161- 175.
הולנד, מ' (2020). מבט אקזיסטנציאליסטי על חיי הנפש בתקופת הקורונה. אתר פסיכולוגיה עברית. אוחזר מתוך [קישור]
כהן, י' (2020). תקווה בימי קורונה. שיחות- כתב עת ישראלי לפסיכותרפיה, שיחות בימי קורונה, 36- 37.
לוי, א' (2020). התפתחותן של שפה ושל תקווה בקרב נפגעי טראומה מורכבת לפי מודל הטיפול תופעת התקווה. אתר פסיכולוגיה עברית. אוחזר מתוך [קישור]
מרגלית, מ' (2014). תיאוריית התקווה: המשגה, מחקר והשלכות יישומיות במניעה וטיפול. בתוך: ע' רביב ור' בולס (עורכים), הייעוץ החינוכי כיום: חומר למחשבה ולמעשה -אסופת מאמרים לזכרו של פרופ' אבנר זיו . בני ברק: ספרית פועלים- הקיבות המאוחד בע"מ, עמ' 295- 313.
רדליך עמירם, ד' (2020). חשיבות התקווה בימי הקורונה והיכן ניתן למצוא אותה. מתוך [קישור]
שוורץ אטיאס, ע', רונן רוזנבאום, ת' וקרוליק, ת' (2017). תפקיד הרגשות החיוביים והתקווה בקרב ילדים חולי סרטן והוריהם. ביטאון הסיעוד האונקולוגי בישראל, כרך כ"ט חוברת 3, 7-16.
Creamer, M., O'Donnell, M. L., Carboon, I., Lewis, V.J., Densley, K., McFarlane, A., Silove, D. & Bryant, R. (2009). Evaluation of the dispositional Hope Scale in injury survivors. Journal of Research in Personality, 43(4), 613-617.
Demetropoulos Valencia, J., Cope, M. R., Ward, C. J., Jones, M. S. & Muirbrook, K. A. (2020). Hopelessness and youth violent behavior: A longitudinal study. Deviant Behavior [קישור]
Feldman, D. B., Einav, M., & Margalit, M. (2018). Does family cohesion predict children's effort? The mediating roles of sense of coherence, hope, and loneliness. The Journal of Psychology- Interdisciplinary and Applied, 152(5), 276-289.
Feldman, D. B., & Kubota, M. (2015). Hope, self-efficacy, optimism, and academic achievement: Distinguishing constructs and levels of specificity in predicting college grade-point average. Learning and Individual Differences, 37, 210-216.
Heiy, J.E., Feldman, D., Benitez, C.,& Rand, K. L. (2019). Hope, goals, and pathways: Further validating the hope scale with observer ratings. The Journal of Positive Psychology, 14, 452-462.
Idan, O., & Margalit, M. (2014). Socioemotional self-perceptions, family climate, and hopeful thinking among students with learning disabilities and typically achieving students from the same classes. Journal of Learning Disabilities, 47, 136-152.
Levi, U. Einav, M., Raskind, I., Ziv, 0., & Margalit, M. (2013). Helping students with LD to succeed: The role of teachers' hope, sense of coherence and specific self-efficacy. European Journal of Special Needs Education, 28(4), 427-439.
Levi, U., Einav, M., Ziv, O., Raskind, I.& Margalit, M. (2014). Academic expectations and actual achievements: the roles of hope and effort. European Journal of Psychology of Education, 29(3), 369-386.
Merkas, M., & Brajsa-Zganec, A. (2011). Children with different levels of hope: Are there differences in their self-esteem, life satisfaction, social support, and family cohesion? Child Indicators Research, 4, 499-514.
Pedrotti, J. T., Edwards, L. & Lopez, S. J. (2008). Promoting hope: Suggestions for school counselors. Education Faculty Research and Publications -ASCA - Professional school counseling, 100-107.
Phan, H. P. (2013). Examination of self-efficacy and hope: a developmental approach using latent growth modeling. The Journal of Educational Research, 106(2), 93-104.
Power, E., Hughes, S., Cotter, D., & Cannon, M. (2020). Youth mental health in the time of COVID-19. Irish Journal of Psychological Medicine, 37, 301-305.
Sharabi, A., &. Margalit, M.( 2014). Predictors of positive mood and negative mood among children with learning disabilities and their peers. International Journal for Research in Learning Disabilities, 2, 18-41.
Shorey, H. S. (2006). The interactions of hope and attachment styles in a social -cognitive -motivational model of depressive vulnerability. University of Kansas, Dissertations Publishing, USA.
Snyder, C. R. (2002). Hope theory: Rainbows in the mind. Psychological inquiry, 13(4), 249-275.
Stoddard, S. A. Henly, S. J., Sieving, R. E., & Bolland, J. (2011). Social connections, trajectories of hopelessness, and serious violence in impoverished urban youth. Journal of Youth and Adolescence, 40(3), 278-295.
Yarcheski, A., Mahon, N. E., & Yarcheski, T. J. (2011). Stress, hope and loneliness in young adolescents. Psychological Reports, 108, 919-922.
|
|
|
הכותבת היא ראשת החוג לחינוך מיוחד ומנהלת מרכז תמיכה ועוצמה לסטודנטים ב"מכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון". בעלת הכשרה בתחום החינוך המיוחד ובתחום הייעוץ החינוכי. עבדה שנים רבות כמחנכת, כיועצת חינוכית, וכמדריכת מורים ויועצים. מרצה במכללות להכשרת עובדי הוראה ולהכשרת יועצים חינוכיים. במחקרים ובמאמרים מדגישה את החשיבות הקריטית בפיתוח מודעות לצרכיהם של תלמידים עם מוגבלות ולצורכיהם של האנשים הסובבים תלמידים אלה, משפחתו ואנשי הצוות החינוכי והרב-מקצועי העובדים איתו.
|
|
|
תאריך:
|
21/03/2021
|
|
|
עודכן:
|
21/03/2021
|
חשיבותה של התקווה בקרב ילדים ומתבגרים |
|
איילת פדה גולדשטיין
לטובת טיפוח שייכות צוותית ומשפחתית - היום יותר מתמידל קונפליקט בחיינו, טומנים בחובם גם ברכה: ההבנה שעלינו להפסיק לקחת את החיים כמובנים מאליהם - העבודה, הזוגיות, המשפחה - וגם אם היא הציפה קונפליקטים זו הזדמנות ששומרת עלינו שלא נירדם בשמירת החיים
|
|
|
|
|
|
שמחה סיאני
יש לנו מאה ויותר הגדות מצוירות, ויש בהן כדי לספר לנו, לא רק על האמנות בת התקופה, שקנתה לה מקום ברחוב היהודי, ולא רק מסורת עתיקה ביותר של תיאורים ידועים, אלא על הרפתקאותיו של כל ספר וספר כזה, בין אם הוא צרפתי, ספרדי, איטלקי או גרמני, והתפתחותה של ההגדה עד המצאת הדפוס בשנת 1436
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
איתן קלינסקי
בימים שישנם חוגים דתיים הדורשים הפרדת נשים בתחבורה הציבורית, מן הראוי להביט לעברה של צפורה, אישה המעורה בחיי הקהילה היא אומרת את אשר יש לה לומר בחברת גברים, והם גם מקשיבים לה
|
|
|
|
|
|
אברהם בנמלך
הפוליטיקה אינה מגיפה אלא מה רפואה? בחירות מספר 4 שמחייבות בחירות מספר 5 הן תסמין ברור של מגיפה? אבל הגורם אינו נגיף נכון, לא נגיף אחד אלא עשרות מפלגות
|
|
|