1 |
|
|
יחס מחפיר ובלתי נסלח לאישה בפרשת השבוע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהודית נ. |
|
2 |
|
|
הנחמה היחדה, שאין לנו שום עדות לא במקרא, לא במשנה וגם לא בתלמוד על קיום של טקס כזה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גילה שלומי |
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
כדאי שנדע, מי שמלהג כאן תדיר על רוחניות, מוסר וכעת קשה לו... הנו סופר צבוע...
ומי הוא אותו "הומני" מקצועי ?
קומוניסט/ערביסט/פוסט ציוני שהקריא שיר בערב לזכרו של טרוריסט ורוצח דרום אמריקאי...
ומי היה אותו טרוריסט, נשוא הערצתו של איתן, שאיתן הקריא שיר לזכרו ?
האיש לזכרו איתן קרא שיר, היה צ'ה גווארה - ארכי טרוריסט דרום אמריקאי /קומוניסטי שפיקד על פלוגות סער אימתניות, הקים מחנות כפייה, ביצע בעצמו הוצאות להורג רבות והיה אחראי למותם של אלפי גברים, נשים וילדים. בדרך כלל בסגנון הוצאות להורג של דע"ש.
ביומנו של גווארה מתוארת הוצאה להורג – שנעשתה בידי גווארה עצמו של אריסטידיו, איכר שפשעו היה לומר שברצונו להפסיק להיות בצבא המורדים. מספר שנים לאחר מכן, סיפר גווארה בנאום, שבסיירה מאסטרה “הוצאנו להורג המון אנשים על-ידי פלוגות סער, ללא ידיעה האם הם באמת אשמים. באותו זמן, המהפכה לא יכלה לעצור ולבצע חקירות”
אחד הסיפורים המזעזעים על גווארה קשור לאירוע בו חקר נער בן 17 שהיה חלק מצבא בטיסטה. הנער התחנן על חייו: “לא הרגתי אף אחד. הרגע הגעתי לכאן. אמא שלי היא אלמנה ואני בנה היחיד. הצטרפתי לצבא כדי לקבל משכורת ולשלוח לה כל חודש. אל תהרוג אותי, אל תהרוג אותי”. צ’ה ענה בפשטות: “למה לא?”, הוביל את הנער לקבר חפור, וירה בו למוות בראשו.
וזה האיתן המלהג כעת על כי "קשה לו"....
עשה לנו טובה ושחרר אותנו מהצביעות הסמיכה שלך...
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
6 |
|
|
מוליכה לבית דין שבאותו מקום והיו מעלין אותה לבית דין הגדול שבירושלים ומאיימין עליה ואומרים לה: בתי, אם ברור לך הדבר שטהורה את,עמדי בריך ושתי,לפי שאין המים המרים דומים אלא לסם יבש שמונח על בשר חי,אם יש שם מכה מחלחל ויורד.אם אמרה:״טמאה אני״-שוברת כתובתה ויוצאת.ואם אמרה :״טהורה אני״- מעלין אותה לשער מזרחשעל פתח שער ניקנור,ששם משקים את הסוטות...וכהן אוחז בבגדיה ,אם נקרעו - נקרעו,ואם נפרמו -נפרמו,עד שהיא מגלה את ליבה וסותר שערה.והיו מכסים אותה בבגדים מכוערים,ומעבירים מעליה תכשיטיה בכדי לנוולה. ואח״כ מביא חבל המצרי וקושרו למעלה מדדיה,וכל הנשים מותרות לראותה.והיה מביא את מנחתה ונותנה על ידיה בכדי ליגעה.והיה מביא פילה של חרס חדשה ונותן לתוכה מים מן הכיור, נכנס להיכל ופנה לימינו,ומקום היה שם וטבלא של שיש וטבעת היתה קבועה בה.כשוא מגביעה נוטל עפר מתחתיה ונותן,כדי שיראה על פני המים.בא לו לכתוב את המגלה,נכנס לאולם, וטבלא של זהב היתה קבועה בכותלו של היכל,הימנה רואה וכותב.לא חיסר ולא ייתר,ואינו כותב אלא בדיו - כתב שיכול להימחות.יוצא ועומד בצד הסוטה וקורא ודורש ומשמיע בכל לשון ששומעת, שתהא יודעת על מה היתה שותה.עד שלא נמחקה המגלה,אמרה:איני שותה-מגלתה נגנזת ומנחתה מתפזרת על הדשן.נמחקה המגלה ואמרה: טמאה אני-המים נשפכים ומנחתה מתפזרת.נמחקה המגלה ואמרה: איני שותה-מערערין אותה ומשקין אותה בעל כורחה.אינה מספקת לשתות עד שפניה מוריקות ועיניה בולטות והיא מתמלאת גידין.והם אומרים: הוציאוה, שלא תטמא העזרה. [מסכת סוטה פ׳] - אמרו: מעשה בשתי אחיות שהיו דומות זו לזו והיתה האחת נשואה בעיר אחרת.ביקש בעלה של אחת מהן לקנאות לה ולהשקותה מים המרים בירושלים. הלכה לאחותה,אמרה לה אחותה: מה ראית לבוא לכאן? אמרה לה : בעלי רוצה להשקותני המים המרים ואני טמאה.אמרה לה אחותה אני הולכת תחתיך ושותה.אמרה לה:לכי ועשי כן.מה עשתה? לבשה בגדי אחותה והלכה ושתתה מים המרים ונמצאת טהורה.חזרה לביתה ,יצאה אחותה לקראתה,חיבקו ונישקו זו לזו.כיוון שנשקו זו לזו,הריחה במים המרים ומיד מתה. וכרגיל אצל ״המורה לתנ״ך״ וחבורת המשתרכים אחריו דלי הבינה-אך דברי הבל ורעות רוח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
7 |
|
|
|