|
1 |
|
|
על חסידי נתניהו ללמוד ממשה מה זאת דמוקרטיה חבתית. על נתניהו ללמוד ממשה פרק במנהיגות , הנותנת מרחב מחייה לפלוראליזים חברתי ובמיוחד להגות פלוראליסטית. אותו משה שהגיב תגובה חריפה כלפי אחותו שביקרה אותו, אותו משה עומד כחומה בצורה מול גלי אספסוף, שדורש לגנות ולכלוא את משמיעי הביקורת. משה מורה להם את הדרך, אותה עלינו לאמץ היום. כשאספסוף צועק על דמויות כמו בנט ושקד כיום, שהם בוגדים, משה מראה להם את הדרך - והדרך היא להאזין גם לדעת האחר. החנפנות והלקקנות שלהם ביחס למשה מוקעת על ידו. מי ייתן וחסידי נתניהו ילמדו ממשה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוספה. |
|
|
|
|
|
שיניך.ממה נפשך? האם תלמידי מארקס ולנין,סטאלין וטרוצקי,אינם צריכים ללמוד ממשה רבנו ע״ה? האם אותם זחוחי מוחין רעי עין וערלי לב,אשר מחרפים ומגדפים מדי ערב את שמעון ריקלין וחבריו בכיכר הבימה,כבר הגיעו לדרגת ל״ו הצדיקים,אשר אין להם ללמוד דבר ממשה? האם אותה חלאה שמאלנית מהערב רב שאיחלה בשידור חי לאיתמר בן גביר כי חבל שלא חוסל באוושויץ [ולא שמענו ע״כ שום זעקת שבר מאותם צדקנים מלכחי פינכה הכותבים כאן] לא היתה צריכה להעצר מיד ולעמוד לדין? הצביעות הנכלולית שלכם חצתה כבר מזמן את גבול הטעם הרע.תתביישו. -- ״אדני משה כלאם״- הטל עליהם צרכי ציבור והם כלים מאליהם.[רש״י] -חלק ביניהם כל מיני משרות, כיבודים ו״כסאות״,דבר זה לעיתים קרובות הינו סגולה שיחדלו להתמרד. [שיחות חכמים] ״כלאם״ = ״מלאך״=91= א-דני+ יה-וה. זאת אומרת סוד הזיווג בין הקב״ה והשכינה הקדושה [זעי״א ומלכות] ז.א. שזכו אלדד ומידד להגיע לדרגת הנבואה וגילו את אשר לא היו צריכים לגלות.ומה נתנבאו? משה מת ויהושע מכניס [לא״י] ומלחמת גוג ומגוג [באחרית הימים]. ומספרת לנו הגמרא במסכת חגיגה כך :״ שני אילמי היו בישיבתו של רבי,אמר לו בן אחותו של יוחנן בן גודגדא: רבי,כל אימת שהינך דורש הם מנענעים בראשם ומניעים שפתותיהם. ריחם עליהם רבי והתפלל עליהם והחלו מדברים, וידעו כל ההלכות וספרא ואת כל ספרי הש״ס.״ -וסוד עניין אילמים אלו ומהותם,כתב בספר גלגולי נשמות- דע כי ב׳ אלמים הללו הם גלגול האחים אלדד ומידד בני יוכבד [שהיו אחיו של משה מאימו] שכאשר גירשה עמרם הלכה ונישאה לאליצפן בן פרנך ונולדו לה טרם חזרתה לעמרם ולידת משה. והם אותם ב׳ נביאים שנשארו במחנה ולא רצו לבוא [שוויתרו על הכבוד]-מחמת הענוה שהיתה בהם -להיסמך עם שבעים הזקנים. [שכל שבט שלח מתוכו שישה זקנים,כך ש- 12 כפול שש= 72] וסיבת הדבר שנעשו אילמים בגילגול זה,שפירשו נבואתם בתוך המחנה שלא ברשותו של משה רבינו,לפיכך לקו בלשונם.והנה אנו רואים כי בכל פעם שהיו רואים את רבינו הקדוש נכנס לישיבה היו באים ויושבים לפניו,היות ובגילגול הקודם לא רצו לבוא לפני משה,ונצטער עליהם רבינו הקדוש וביקש עליהם רחמים ונתרפאו.ונמצא שהם באו לתיקונם המלא.ונרמז בספר ״אור יקרות רמז נפלא שאלמי הם ר.ת. =אל-דד מי-דד.והנה נרמז מדברי יהושע שאמר למשה ״כלאם״ שהם אותיות ״כאלם״ שהתכוון שיענישם משה שיהיו אלמים,מידה כנגד מידה,על שלא נהגו כבוד במשה.אך משה ברוב ענוותנותו,לא עלה הדבר כלל בדעתו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
2 |
|
|
בימים שחברת כנסת מסיעת "ימינה" זקוקה לאבטחה על חייה, חשוב שאנחנו כחברה נאמץ את ערכי פרשת השבוע הפורסת כנפיה עך פני פלוראליזים אידיאולוגי. . . . ומבקשת רק למצוא את המכנה המשותף בין מרכיבי הפלוראליזם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ללמוד מפרשת השבוע |
|
|
3 |
![](https://www.news1.co.il/img/spaceTalkback.gif) |
ממש ! |
|
מגיב ותיק | 31/05/21 12:56 |
|
|
רק כדאי שנדע...מי שמלהג פה חזור ולהג...על קדושת החיים ועל הומניות ומוסר...
הנו סופר צבוע...
ומי הוא אותו "הומני" מקצועי ?
קומוניסט/ערביסט/פוסט ציוני שהקריא שיר בערב לזכרו של טרוריסט ורוצח דרום אמריקאי...
ומי היה אותו טרוריסט, נשוא הערצתו של איתן, שאיתן הקריא שיר לזכרו ?
האיש לזכרו איתן קרא שיר, היה צ'ה גווארה - ארכי טרוריסט דרום אמריקאי /קומוניסטי שפיקד על פלוגות סער אימתניות, הקים מחנות כפייה, ביצע בעצמו הוצאות להורג רבות והיה אחראי למותם של אלפי גברים, נשים וילדים. בדרך כלל בסגנון הוצאות להורג של דע"ש.
ביומנו של גווארה מתוארת הוצאה להורג – שנעשתה בידי גווארה עצמו של אריסטידיו, איכר שפשעו היה לומר שברצונו להפסיק להיות בצבא המורדים. מספר שנים לאחר מכן, סיפר גווארה בנאום, שבסיירה מאסטרה “הוצאנו להורג המון אנשים על-ידי פלוגות סער, ללא ידיעה האם הם באמת אשמים. באותו זמן, המהפכה לא יכלה לעצור ולבצע חקירות”
אחד הסיפורים המזעזעים על גווארה קשור לאירוע בו חקר נער בן 17 שהיה חלק מצבא בטיסטה. הנער התחנן על חייו: “לא הרגתי אף אחד. הרגע הגעתי לכאן. אמא שלי היא אלמנה ואני בנה היחיד. הצטרפתי לצבא כדי לקבל משכורת ולשלוח לה כל חודש. אל תהרוג אותי, אל תהרוג אותי”. צ’ה ענה בפשטות: “למה לא?”, הוביל את הנער לקבר חפור, וירה בו למוות בראשו.
עשה לנו טובה ושחרר אותנו מהצביעות הסמיכה שלך...
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
אני מגיב רק לשלל דברי לעז שאספתי על צ'ה גווארה. ועל אותה תגובה אני חוזר עשרות פעמים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני מגיב ותיק |
|
|
4 |
|
|
JEWS and ARABS religlous radicalization is a disaster for both peoples |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
TOMhh |
|
|
5 |
|
|
בניגוד למאמר הראשון , בו אני חלוקה על גישתך, במאמר הזה אני מסכימה איתך בהחלט. חשוב לתת מקום לשיח בין קטבים פוליטיים. משה שולל את דרכם של החנפנים המבקשים ממנו לכלוא את המבקרים את דרכו המנהיגותית. איתן, חשוב פעם נוספת על גישתך במאמר הראשון. מלחמת הקיום מחייבת לפתח כוח צבאי חזק כדי למנוע סכנת הכחדה קיומית שלנו כעם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מבקרת . |
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
Mosez give an examle of how to respect the opinion of those who oppose him |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
MOSES.... |
|
|
8 |
|
|
Give respect to opinions you disagree with It is importent that we learn to listen to each oter |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהודי... |
|
|
9 |
|
|
Iwish congrTULATIONS to the new goverment which will succeed in bringing unito to the people of Israel |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
I lave Israel |
|