X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איך ייתכן שבני אנוש, בני תרבות לא נקפו אצבע, לא עצרו את הטרגדיה, לא נתנו לעשן שהיתמר מהארובות, לריח הכבשנים, לבורות המוות ולתעלות הדם להפריע משגרת יומם
▪  ▪  ▪
מה קורה שם? [צילום: פלוריאן שרוטר, AP]

פעמים הרבה אני מוצא את עצמי תוהה ביני לביני, היאך בימים האפלים של המאה הקודמת, ידע העולם הנאור על רצח העם הנורא המתרחש כנגד מיליוני בני אדם ואטם עיניו מראות, אטם אוזניו משמוע, אטם פיו מלזעוק.
איך ייתכן שבני אנוש, בני תרבות לא נקפו אצבע, לא עצרו את הטרגדיה, לא נתנו לעשן שהיתמר מהארובות, לריח הכבשנים, לבורות המוות ולתעלות הדם להפריע משגרת יומם.
איך לא חדלו ולו לרגע קט, כדי לתהות, להצטמרר, לשאול, בין מחיאות הכפיים בבתי האופרה, מהריקודים הסלוניים בנשפי הלילה, ממשחקי הכדורגל והטניס, מכתיבת ספרי הפילוסופיה של המוסר, מהנאה צרופה מנגינת תזמורת, מהתמוגגות של תערוכת פרפרים, מה קורה שם, מי נטבחו חיים בבורות ההריגה, לאן נעלמים מיליוני בני אדם.
בימים אלה אני חש כי תשובה חלקית לתהיית עיוורונו של העולם בימי החושך אני מקבל מההליכה בעיניים פקוחות לרווחה לתהומות אנטי מוסריים, אנטי אנושיים, תהומות של חיבוק לרוצח המונים, חיבוק לבעל ידיים מגואלות בדם חפים מפשע, בני עמו, בני דתו, בני אדם.
איברהים ראיסי, נבחר, כמה צפוי, לנשיא אירן, בבחירות שמיעוט המשתתפים בהן כמו מכריז שאינו מעוניין להיות ניצב בסרט הרע אשר סופו ידוע מראש, דמוקרטיה בחסות האייטולות, דמוקרטיה בסגנון אירני.
אבירי זכויות האדם בעולם שותקים, דוממים, אינם מעזים אפילו לגנות למראית עין בשפה רפה, מן השפה ולחוץ. רוצח מתנגדי המהפכה האירנית, אשר מצהיר עם חבר מרעיו על רצונו, חלומו, שאיפתו, להכחיד ולהעביר מן העולם את היהודים הציונים, לסיים את הבעיה היהודית זוכה לחיבוק חם מהקהילה העולמית.
במקום לפעול למעצרו המידי ולהבאתו לדין לפני בית המשפט הבינלאומי בעוון רצח עם, זוכה הקצב האירני לחצי המלכות, חיזורים בינלאומיים, הרעפת מיליארדי דולריים, פתיחת כל המסחר והסרת כל סנקציה, רק שיחתום על פיסת נייר אשר ערכה עבורו כמעט כמו ערך קורבנותיו, כלום, אפס.
מפר זכויות האדם, רוצח מתנגדי המהפכה, זוכה להכרה בינלאומית ובמקום להיות מוקע אל עמוד הקלון מאווררים עבורו את השטיחים האדומים באירופה ובארה"ב, חפצים ביקרו וידיו המגואלות בדם תלחצנה ידיים רפות של מנהיגי מדינות דמוקרטיות הבטוחות כי הקצב האירני שינה אורחותיו.
המאבק שצריכה מדינת ישראל להוביל לפני המאבק על הגרעין הוא כנגד קיום קשרים מכל סוג שהוא עם מדינה אשר מנהיגה הינם מכחישי שואה המבקשת להשמיד את מדינת ישראל.
מדינות העולם, ובמיוחד מדינות אירופה וארצות הברית חייבות להציב תנאי זה לפני כל שיח, לפני כל הסכם, לפני כל פעולה. התביעה הברורה של הכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי והפסקת הצהרת הכוונות על השמדת העם היהודי הם הבסיס לכל שיח מכל סוג שהוא עם המבקשים להשמידנו.
איך ייתכן, תהיתי תמיד שהעולם שתק, שהעולם התנהל כאילו מאום לא אירע, אני מביט בהתרגשות האירופית ובלהט האמריקני, אני מביט באנטישמיות הגואה והחוצה גבולות ומעשים בראש חוצות ומבין שההיסטורי עלולה לחזור.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  12/07/2021   |   עודכן:  12/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היד המחבקת את טובח ההמונים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
איפה אנשי הרוח שלנו,
אוי ואבוי לי  |  12/07/21 10:08
2
אין לי מושג לגבי העובדות,
ורק כדי להסיק ספק  |  12/07/21 12:28
3
רוצח ההמונים מטהרן
זנזיבר  |  13/07/21 17:05
4
ימינה לא המציאה כלום.
שמיל ידידי,  |  13/07/21 17:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
תנועת ההתנדבות של בני המושבים לסיוע במושבי העולים בנגב בשנת ה-50    ספר חדש של מירית גל-עד
רון בריימן
מאד מדאיגה המגמה הנשמעת מכיוון ישיבת הממשלה כאילו ניתן להסתפק ב"בלימה רכה" של הנגיף, ב(המשך) אי-ההתמודדות עם המחדל הזועק לשמיים בנמל התעופה בן-גוריון, בגישה המתירנית כלפי אירועים רבי משתתפים, וכו'. ראש הממשלה בנט נקרא לחזור בו מהמדיניות המקלה - "הבלימה הרכה" - ולשוב בעוד מועד למדיניות אחראית
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ הורה להוציא לרחובות הגדה פעילים חמושים של תנועת פתח כדי להרתיע את המפגינים על הריגתו של ניזאר בנאת וסגנו מחמוד אלעאלול מאיים: "לא נרחם על אך אחד!". הרש"פ חוששת מהתעוררות גל חדש של הפגנות נגדה, מערכת הביטחון הישראלית לא תאפשר פגיעה בצמרת הרש"פ מחשש להשתלטות חמאס
דן מרגלית
דרעי וליצמן, שבכל ימות השנה עושים עצמם פה לעניים, מוכנים להכיר בעל כרחם בבנות ובבנים של זוגות להטבי"ם בתנאי שהם עשירים, אמידים, או מבוססים
אלי אלון
בימים אלה, עת דנים בנושא סגירת גלי צה"ל וסגירתה של התחנה נראית אולי קרוב מתמיד, ראוי לתת תשומת לב לארכיון גלי צה"ל    ארכיון ענק שנאגר במשך למעלה מ-70 שנות קיומה של התחנה, וכולל עשרות אלפי שעות הקלטה ובהן אוצרות רדיופוניים בעלי חשיבות היסטורית ולאומית    ראוי לשאול ולבדוק מה מצבו של הארכיון והאם הוא מתועד מטופל ונשמר כראוי ובתנאים ניאותים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il