X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במאמר זה באתי להציב יד ושם לצביעות, לרמייה, לכזב ולהנדסת התודעה, באתי לבקש את סליחתה של שרת התרבות לשעבר אשר הודתה ביושר כי לא קראה את צ'כוב ונסרקה במסרקות ברזל מלובנות ברחובה של עיר
▪  ▪  ▪
מי לא קרא צ'כוב?

צ'כוב מי יגול עפר מעינייך. שרת התרבות של מדינת ישראל הודתה כי לא קראה מיצירותיו של צ'כוב ותהום הארץ ותהי השרה למשל ולשנינה, בוז ולעג ומושא לצמצום והקטנה. שרת התרבות לא קראה צ'כוב.
בורות מכל צד היא מציאות המצריכה תיקון, אך בורות המתכסה באצטלת חכמה, בינה ודעת ומתעקשת כי היא החוכמה ואין בילתה ראויה לכל גינוי.
כששרת התרבות מירי רגב הודתה בתום ליבה כי אינה מכירה את יצירותיו של צ'כוב, אמות הסיפיים במילייה הספרותי תרבותי זעו, התקשורת שלפה את חניתותיה דקרה וסרקה כל חלק באישיותה של השרה לשעבר מירי רגב, הלעג והבוז נשפכו כמים וגוויית הבורה הנבערת אליבא הנאורים חובבי צ'כוב נזרקה כמאכל לכלבים. גורלה נחתם, בורה, בורה, בורה.
ראש ממשלת ישראל החליפי, שר החוץ בנאום לעולם מדווח כי קיר התמך, שריד מבית המקדש הוא הוא ולא הר-הבית המקום הקדוש ליהודים. הבורות זועקת מהכתלים ומתביישת בין החרכים. הכותל המערבי הוא המקום הקדוש לעם היהודי? לא ייאמן. יאיר לפיד כשל בשיעור המבוא של יסודות העם היהודי לדורותיו.
לא רק שלא התנצל על הפגנת חוסר הידע הצווח לשמיים אלא שהיה למופת לחבריו לסיעה אשר הדהדו את הנרטיב ההיסטורי היהודי המשוכתב. ימים אחדים טרם ההברקה המדעית פורצת הדרך בעולם היהודי על תגלית חשיבות קיר התמך לעם היהודי, יצק בהררי מילים ודוגמאות שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, משמעות חדשה למילה אנטישמיות, משמעות מנותקת המפקיעה את האנטישמיות ממיוחדותה לעם היהודי.
דום מתוח
וראו פלא בהתהוותו, כנופיות החוכמה לצד מליציות הבינה ומומחי הדעת מילאו פיהם מים. ציפור לא צייצה, עוף לא פרח ושור לא געה, דממה. מגישי טלוויזיה בחדשות לא הרימו גבות, פרשנים לא דיברו צינית שוטפת, כתבים לא הבליעו חיוך בזווית הפה, שדרי רדיו לא המהמו, מסדר מגיני הבורות הסלקטיבית עבר לדום מתוח, החטף שק.
ההיסטוריונים לא מחו, שום עצומה לא פורסמה, כנסי חירום על 'האמת ההיסטורית בסכנה' לא התקיימו, סופרים לא סיפרו, משוררים לא שוררו, מחזאים ובמאים לא הניפו שלטי מחאה. הבורות הרימה ראש וזכתה למחיאות כפיים סוערות. לימודי הליבה התכסו בכלימה, לימודי היסוד ביהדות התעטפו בצער על העמארציות המופגנת.
אינני בא ללעוג לבורותו של אדם ובוודאי לא של יאיר לפיד. במאמר זה באתי להציב יד ושם לצביעות, לרמייה, לכזב ולהנדסת התודעה, באתי לבקש את סליחתה של שרת התרבות לשעבר אשר הודתה ביושר כי לא קראה את צ'כוב ונסרקה במסרקות ברזל מלובנות ברחובה של עיר בעוד אמירות קשות, משכתבות היסטוריה עברו כאילו דבר לא אירע.
כולנו בני אדם, כולנו יכולים לשגות, לטעות, לא להיות מושלמים ואוהבי צ'כוב, אך האם אין ראויים אנו לייחס שווה, יחס הוגן? האם שכתוב ההיסטוריה ועיוותה חמורים פחות מאי קריאת צ'כוב?
אין לבוז לאף אדם, אין להגביה עצמנו על כישלונותיו, פגיעותו, חוסר ידע וטעות של אף אדם. הבוז הסלקטיבי, הלעג היהיר, הארומה המתנשאת העולה מפי חסידי צ'כוב ומעניקה משמעות חדשה ליושרה, לצדק, להגינות, לכבוד. בפעם הבאה כשתביטו בבוז היוצא מפי אנשים אלה כנגד בני אדם מצד אחר של המפה הפוליטית, תזכרו בעליבותם ואל תבוזו להם, רחמו עליהם והתפללו להחלמתם.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  01/08/2021   |   עודכן:  01/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תבוזו להם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הלאומן בא להציב "יד ושם".
חחחחחחחחחחחחחחחחח  |  1/08/21 10:46
2
עימנואל ידידי, דיר בלאכ
יד ושם המקורי  |  1/08/21 12:21
3
יאיר, מאושיות תרבות השמאל
בני תור קל  |  1/08/21 14:27
 
- בני, נכון שהיה צחוקים עם מירי?
השווישה דולצינאה   |  1/08/21 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
השבוע הלך לעולמו האלוף אלעד פלד ז"ל, אדם משכמו ומעלה, שכל חייו היו קודש למדינת ישראל, לביטחונה ולמערכת החינוך שלה    האיש רב-המעש היה צנוע בחייו וצנוע במותו, ולא זכה שייאמרו דברים לזכרו ולשבחו, לא בתקשורת ולא מפי מנהיגי המדינה והצבא
חובב לויטס
ד"ר יחזקאל כהן האמין בכך שהציונות הדתית צריכה להתחזק מתוך העם ולא מעליו    דווקא הפתיחות היא זו שמעמיקה את המחשבה ומאפשרת להיות יהודי במובן השורשי והעמוק ביותר    כך מתאר שמואל שטח מנכ"ל תנועת "תורה ועבודה" את דמותו של מייסד התנועה בשיחה עם איתן לויטס שסיים בימים אלו לימודי הסדר ומחפש תובנות על עתיד המגזר הדתי לאומי
יעקב קורי
מדינה של קנאים משרית רוזנבלום, עבור דרך קרן מרציאנו ועד מתי כספי. במדינה שלנו לכל אחד יש אג'נדה וכל האחרים נאנדרטלים, מתנגדי חיסונים, פשיסטים ודיקטטורים
אהרן פאפו
התוצאות הבינלאומיות הנובעות חולשתם האינטלקטואלית של הזוג שהרכיב פייק-ממשלה - ממשלת-חובבים חסרי ניסיון מדיני וחסרי ידע בסיסי - כבר הופיעו לא רק בנזיפתו של מקרון, שלא היה מרשה לעצמו לדבר כך אל ראש-ממשלה אחר כלשהו בעולם. גם ביידן, נשיא ארה"ב, במפגשו בז'נבה עם פוטין מסר לו שהפצצות ישראל בסוריה אינן מקובלות עליו
יוני בן-מנחם
גורמים מדיניים בכירים אומרים כי ישראל תגיב בקרוב על התקיפה האירנית הנפשעת על האונייה "מרסר סטריט" וכי ההפצצות על מטרות אירניות בסוריה ימשכו. בנוסף לתגובה הצבאית ישראל פתחה בקמפיין בינלאומי שדורש לרסן את פעילות הטרור של אירן ולהטיל מגבלות על יצור המל"טים והטילים הבליסטיים שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il