X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - עברית, בלי/עם ריח, צלמים-של-שבת, אשפות וסיכלות "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר שנה טובה! תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה"
▪  ▪  ▪
מחפשים במקום הלא נכון [צילום: אריק גיי, AP]

אֵם חוֹרֶגֶת
כשסיימתי לכתוב את קינתי על העברית שבחיינו (במאמרי, "שחצנות הבורים", באתר הזה), קראתי שיר, שהזכיר לי ימים אחרים וטובים בהרבה מבחינת העברית, שכתב המשורר יעקב ברזילי:
"אֲנִי לֹא פְּרִי בִּטְנָה שֶׁל שְׂפַת עֵבֶר
לֹא בִּלִּיתִי יַרְחֵי לֵדָה בְּרַחֲמָהּ
לֹא יָנַקְתִי חָלָב אֵם מִשָּׁדֶיהָ
אֲנִי בֵּן מְאֻמָּץ
וְקוֹרֵא לָהּ אִמָּא".
מה זה?!
בשיטוטיי בשדות חדרה הגעתי לתחנה להפחתת לחץ של רשת הגז הטבעי. על קיר התחנה ראיתי שלט מוזר: "תחנת הצחנה". מה זה?! אף פעם לא נתקלתי במונח הזה; ודווקא נעים באזור, שחקלאים חרוצים מגדלים בו אבטיחים לרוב.
כשביררתי, הסבירו לי, שלגז הטבעי אין ריח, כפי שהסביר אספסיאנוס קיסר לטיטוס, בנו, שחיק עצמות - גם הוא לימים קיסר - גם לכסף אין ריח. הגז, הזורם אלינו מעומקי הים, מזרים הרבה כספים לקופת מדינה, ומעניק לה עצמאות אנרגטית ועוצמה אסטרטגית. הוא מחולק לצרכנים - תחנת-הכוח הסמוכה ומפעלי תעשיה. חלק מצרכני הגז הטבעי רוצים שיפיץ ריח, כדי שיבחינו בו. הגז מוזרם מאסדת השאיבה בלחץ גבוה מאוד, ובתחנה, מתברר, מקטינים את לחץ הגז המוזרם, כדי שיתאים לדרישות הצרכנים, ולבקשתם, מוסיפים לגז ריח.

[צילום: אביתר בן-צדף]

איני מבין
נפתלי בנט, ראש ממשלת הכחש והמרמה, נסע לוושינגטון, וכדברי הנביא הושע, "כִּי רוּחַ יִזְרָעוּ וְסוּפָתָה יִקְצֹרוּ קָמָה אֵין לוֹ צֶמַח בְּלִי יַעֲשֶׂה קֶּמַח אוּלַי יַעֲשֶׂה זָרִים יִבְלָעֻהוּ" (פרק ח', פסוק ז'). הרבה רוח וצפצופים, ושום דבר לא העלה בידיו, אלא הצהרות נבובות של נשיא דמאנטי (?) וכושל, שאין כל כוונה כנה מאחוריהן. כנראה, רצה בנט לשמוע במו-אזניו, שיקודם הפטור לאזרחי ישראל מוויזה לארצות-הברית.
איני מבין למה היה צריך בנט לנסוע עד וושינגטון, כמעט לחלל שבת, ולהטריד את האמריקנים בקשייו להיראות כראש ממשלה ולא כבובה, המופעלת על-ידי אחרים. הנשיא ביידן צבר ניסיון במצב הזה.
לכאורה, גם איני מבין איך צלמים צצו, הפלא-ופלא, כשבנט קרא עם בנו במגילת איכה, כשהניח תפילין בארצות-הברית, וכשקידש בערב שבת. האם לא היה בצילומי הקידוש משום מראִית-עין של חילול שבת?! ואולי היו אלה רק המוני גויים, צלמים-של-שבת, שהקיפוהו.
"מאשפות ירים אביון"
בני גנץ ממשיך להפליא את העולם במעשיו המדהימים. באחרון שבהם - הלך (לקאנוסה?) לפגוש את מכחיש השואה אבו מאזן, אחרי שעשר שנים לא ראה ראש רשות הטרור מרמאללה שר ישראל מקרוב. מזכיר לי את פושעי אוסלו, שברוב טיפשותם הזדונית כי רבה, הניפו את יאסר עראפת דווקא כששקע בבירא עמיקתא, וכמעט נשכח, והפכוהו לכוכב תקשורת בינלאומית ולחתן פרס נובל לשלום. כנאמר בספר תהלים, "... מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן" (פרק קי"ג, פסוק ז').
אך מי הם לעומת גנץ?! לא רק, שהתיר לערבים לבנות בגוש-עציון, במסגרת תוכניתם לקרוע את הרצף היהודי בגוש, אלא הבטיח למכחיש השואה הלוואה ישראלית של 800 מיליוני דולרים, בנוסף להתמהמהות גנץ באכיפת החוק הישראלי, שמחלט את הכספים, שמשולמת מרשות הטרור לרוצחי יהודים ולטרוריסטים.
החלטה זו "היא אחד השקרים הגדולים שידענו", אמר ל"קול היהודי" עו"ד מוריס הירש, ראש המחלקה המשפטית של מכון "מבט לתקשורת פלשתינית". ההחלטה המקורית נולדה, לדבריו, לפני כשנה וחצי במערכת הביטחון תחת שר הביטחון נפתלי בנט. "בזמנו, נועדה, כביכול, לסייע לרש"פ לגשר על פערי ההכנסות, שהיו לה כתוצאה מנגיף הקורונה, אבל כפי שהוכיח המכון, טענה זו הייתה שקרית".
"בפועל, ההלוואה היא, למעשה, מתנה של ראש הממשלה בנט לרש"פ, שבמסגרתה הוא נותן לה את הכספים, שקוזזו ממנה בעקבות תמיכתה בטרור ותשלומי משכורות המחבלים. אם תתממש ההחלטה הנוראית, התוצאה תהיה אחת: ממשלת ישראל משתמשת בכספי המיסים שלנו לעזור לרש"פ לתגמל מחבלים, לתגמל רוצחי יהודים".
נראה, שזה חלק מהאתנן, ששילמו יהיר לפיד ונפתלי בנט, תמורת הזכות האדירה של בנט להצטלם בחדר הסגלגל עם הנשיא ביידן, ועוד ידם נטויה לזחול ולוותר, כי הם בדמיונם הקודח, "ממשלת שינוי וריפוי"?
חֶלם
משטרתנו מדהימה כל פעם בסיכלותה, שעוברת כל גבול צפוי. לכן, בימי הסליחות ולקראת הימים הנוראים, אתנצל בפני הבימאי הצרפתי הדגול לואי דה-פינס על שכיניתי את אוסף האנ'לא-יודע מה משייח' ג'ראח ואת פקודיהם העלובים, "משטרת דה-פינס". והרי הם אפילו הרבה מתחת לרף של משטרת חֶלם.
יש בעיה של כמויות עצומות של נשק לא-חוקי, שצוברים ערביי ישראל. לכן, אוספת משטרתנו שתחיה נשק מיהודים בעכו ובלוד. כלומר, מפקירה אותם לחסדי שכניהם ושוטרים נרפים, שאינם עושים דבר להגן על יהודים מפני פורעים, כפי שנוכחנו בפרעות תשפ"א.
כיוון שבטבע אין רִיק, מזמינה המשטרה, למעשה, הקמת חבורות יהודיות להגנה עצמית, שיעשו את מה שצריכים השוטרים ומפקדיהם לעשות תמורת משכורותיהם.
יתר על כן, אתר "ייצור ידע", בהנהלת ניצב-משנה בדימוס ד"ר פנחס יחזקאלי, פרסם, כי דווקא תחנת לוד נבחרה כתחנת משטרה מצטיינת, ומפקדה קוּדם, אחרי פרעות תשפ"א ובמהלך רדיפת היהודים, הנמשכת בלוד. "רק משטרת ישראל, המנותקת מעמה, ממשיכתה של משטרת המנדט הבריטי - יכולה לבוז כך לציבור האזרחים, [ו]להתעלם מהם, קובע הפרסום.

תאריך:  31/08/2021   |   עודכן:  31/08/2021
+ישראל התירה הכנסת חומרי בנייה לעזה
16:44 31/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ביומיים האחרונים נכנסו דרך מעבר כרם שלום משאיות רבות שעליהן חומרי גלם לבנייה - חצץ, מלט וברזל  ▪  החצץ והמלט מוצעים למכירה ברצועה לכל דורש - גם בשוק הפרטי

[צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
+זה ממש לא אותו דבר
12:28 31/08/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

על-רקע הרעת היחסים עם פולין משווה השמאל הפוסט ציוני בין זכויות הקורבנות היהודים על רכושם בפולין לבין אובדן הזכויות של התוקפן הערבי בארצנו, שמסרב להשלים עם עקרון שברת - שילמת

ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי [צילום: אוליבייה מתיס/AP]
+היהודים מסכימים, הערבים מתנגדים
11:26 31/08/21  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

זה לא רלוונטי לנהל משא-ומתן עקר עם ההנהגה הפלשתינית, כי לעולם הם לא יסכימו לעיקרון חלוקת הארץ לשתי מדינות לשני עמים  ▪  הם רוצים "כולה שלי" כיום, כמו ב-1947, וייקוב הדין את ההר

דרך ללא מוצא [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משטרת דה פינס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כמה צודק וכמה עצוב
שיפון  |  3/09/21 20:28
2
ממשלת בנט וגנץ
שמעון מהצפון  |  8/09/21 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מנחם רהט
על-רקע הרעת היחסים עם פולין משווה השמאל הפוסט ציוני בין זכויות הקורבנות היהודים על רכושם בפולין לבין אובדן הזכויות של התוקפן הערבי בארצנו, שמסרב להשלים עם עקרון שברת - שילמת
יעקב קורי
זה לא רלוונטי לנהל משא-ומתן עקר עם ההנהגה הפלשתינית, כי לעולם הם לא יסכימו לעיקרון חלוקת הארץ לשתי מדינות לשני עמים    הם רוצים "כולה שלי" כיום, כמו ב-1947, וייקוב הדין את ההר
יוני בן-מנחם
יו"ר הלשכה המדינית של ירדן אסמעיל הניה ביקר השבוע בירדן והשמיע שורה של הצהרות התומכות בעמדת המלך עבדאללה. חמאס מחזר אחר ירדן כדי שתאפשר לו לשוב ולפעול משטחה אחרי שגורש ממנה, אבל המלך עבדאללה חושש מניסיון הפיכה נוסף נגדו ונוהג בזהירות דיפלומטית
איציק וולף
אלפי בני אדם הגיעו הערב לחלקה הצבאית בבית העלמין קריית שאול בתל אביב להשתתף בהלוויתו של בראל אחיה חדריה שמואלי ז"ל, שמת מפצעיו תשעה ימים לאחר שנורה בראשו בידי מחבל פלשתיני    אמו של בראל: "אמרו לי - לא ידענו שהמחבל החביא אקדח בתחתונים... מתי מחבל הגיע עם סוכריות טופי?!"
ערן גרף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il