X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לא אחזור כאן על רשימת כישלונותיו המדיניים באמריקה ובירדן ומול ההתעצמות האירנית; וגם לא על ההאשמות הפליליות החמורות המתבררות בעניינו בבית המשפט, ובעיקר לא על הטענות שיצופו בוועדת החקירה הממלכתית בנושא הצוללות
▪  ▪  ▪
בן-גביר. תותח [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

צפיתי אמש בהפגנת הימין בתל אביב בגנות הממשלה. התבוננתי בח"כ איתמר בן-גביר כמחצית השעה לאחר שקראתי בספרו של בכיר השב"כ חזי כאלו ("דמו הותר", אמש גם כתבתי עליו פוסט) איזו אלימות ואיומים היו מנת חלקו במאבק שהסתיים ברצח יצחק רבין. לא האמנתי כי איתמר בן-גביר התקבל בקריאות אהדה ובשירת "הוא תותח".
ההפגנה חוקית לגמרי. הביקורת כמותה. אבל הסגנון המסית, עטוף גם בשקרים, החזיר אותי עשרות שנים לאחור לשני הקמפוסים של האוניברסיטה העברית בגבעת רם ובהר הצופים עת שמעתי מפי מוריי שמואל אטינגר ויהודה באואר וישראל גוטמן שיעורים וסמינרים על אירופה החשוכה. זו אירופה במחצית הראשונה של המאה ה-20.
לא, לא בשנות השואה. בשנות טרום-השואה כאשר העולם הלך שבי אחרי הדיקטטורות. כאשר הגנרלים הגרמנים שהובסו במלחמת העולם הראשונה פאול פון הינדנבורג ואריך לודנדורף האשימו בזדון את ממשלת ויימאר הדמוקרטית, יריבתם הפוליטית, ב"תקיעת סכין בגב החיילים", כמעט בסגנון בו הסיתו אמש בתל אביב נגד הקשר הפוליטי של נפתלי בנט ועמיתיו עם מנסור עבאס מרע"ם1.
היו להם מנהיגים. כריזמטיים. כישרוניים. העם אהב אותם באיטליה ובספרד גם כאשר בסופו של דבר חברו לזדון. זו הסתה מסוכנת. היא עלולה להוליד עוד יגאל עמיר. גם לגרום לעוד רבנים עזי פנים ופחדנים להעניק בסתר היתר של "דין רודף" כפי שעשו נגד יצחק רבין לפני 26 שנים. אולי יש כבר גם מי שעושה "וידוי"?2 כמו יגאל עמיר. וכל זאת בעבור בנימין נתניהו.
לא, לא אחזור כאן על רשימת כישלונותיו המדיניים באמריקה ובירדן ומול ההתעצמות האירנית; וגם לא על ההאשמות הפליליות החמורות המתבררות בעניינו בבית המשפט, ובעיקר לא על הטענות שיצופו בוועדת החקירה הממלכתית בנושא הצוללות.
אומר עליו רק זאת: תמוה בעיניי שטרם נמצאה מסה גדולה של סוציולוגים/ות ופסיכולוגים ורופאים ומשפטנים אשר תיתן את חוות דעתה המקצועית לשאלה הבאה: האם לאחר, שבדה ממוחו הקודח המונים שצובאים עליו בצאתו מן המספרה ומבקשים את שובו לשלטון - וסיפר על כך לחברי סיעת הליכוד כמו בתיאטרון "הבימה" ו"הקאמרי" - ח"כ ביבי כשיר בכלל, בעיקר מבחינת אישיותו, להציג מחדש את מועמדותו לתפקיד הקשה ביותר בעולם?

הערות

1. נהיר שעבאס מדווח במדויק על ההצעות הנדיבות שקיבל מנתניהו כדי לתמוך בהמשך שלטונו.
2. כאלו מספר בספרו כי עמיר עשה פעמיים וידוי בבית הכנסת, דבר שמעיד כי גמלה בליבו ההחלטה לרצוח את ראש הממשלה והביא בחשבון כי ישלם על כך בחייו.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  05/11/2021   |   עודכן:  05/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירופה האפילה בלב תל אביב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תואם בן כספית
תל-אביבי  |  9/11/21 07:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
כוח ההרתעה של ישראל מול אירן נשחק משמעותית, האיומים השתלטו על השיח הפומבי במקום מעשים בשטח    מתקפת הסייבר המיוחסת לישראל על תחנות הדלק באירן הייתה מוצלחת ותרמה למורל הלאומי אך אין בה כדי לעצור את המרוץ לפצצת הגרעין
עידן יוסף
בשבוע שעבר גרמה מתקפת סייבר להפלתם של חמישה אתרי תחבורה ציבורית וכבר שבוע מונעת ממאות אלפי נוסעים לקבל מידע. ומה עם אתר המידע של משרד התחבורה? גם הוא הופל - הפעם בידי אנשיה של שרת התחבורה
דן מרגלית
הממשלה הנוכחית מבצעת מהפכה בדרכי התנהלותה של ישראל, שהייתה שבויה 12 שנים בידי בנימין נתניהו    הבונוס - ביום הבחירות הבא
עמנואל בן-סבו
חבורת צבועים אשר ליוותה מחאה עם חמישים איש כאשר שלושה שדרים, שני כתבים ואהבה אחת גדולה עטה על כל מפגין בימי השנאה והבלהה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
ציפי לידר
שחיתות בקואליציה: חטוף ואכול ככל שאתה יכול - זה מה שקיבלנו מממשלת השינוי    הסתה בשמאל? תשאלו את זהבה גלאון    מוטה גור שקרא "הר-הבית בידינו" מתבייש במרב מיכאלי    ולקינוח פסוקו שלושת הכ"פים - הקול על הכל!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il