X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דאגה בישראל מהתפשטות האנרכיה הביטחונית בשטחי הגדה, האנרכיה בג'נין ובחברון התפשטה והגיעה גם לעיר בית לחם ולאוניברסיטאות הפלשתיניות. הרש"פ מתקשה להשתלט על השטח וגובר החשש להתפרצות אלימה נגד שלטונו של מחמוד עבאס
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת ביר זית [צילום: אתר האוניברסיטה]

הרש"פ מאבדת שליטה מצפון הגדה ועד לדרומה, מהעיר ג'נין ומחנה הפליטים שלה ועד העיר חברון, בימים האחרונים גלשה האנרכיה הביטחונית גם לעיר בית לחם וגם לקמפוסים של האוניברסיטאות בגדה.
בעיר בית לחם ניסו לפני כמה ימים מנגנוני הביטחון של הרש"פ לשבש את הלוויתו של אמג'ד אבו סולטאן ולהחרים דגלים של ארגון החזית העממית שמתנגד למדיניות הרש"פ, בעקבות כך פרצו עימותים בבית לחם ובמחנה הפליטים עאידה הסמוך לה. גורמים ברש"פ טוענים כי ארגון החזית העממית, בשיתוף עם ארגון חמאס מנסים ללבות את המתיחות בגדה כדי לערער את יציבות שלטונו של מחמוד עבאס.
גם האוניברסיטאות הפלשתיניות בגדה הפכו באחרונה לזירה של כאוס ביטחוני, באמצעות התערבות של מנגנוני הביטחון הפלשתינים והשפעת חלק מגורמי צעירי תנועת הפתח, המעוררים מחלוקות ועימותים עם שאר גושי הסטודנטים. בימים האחרונים פרצו עימותים אלימים באוניברסיטת א-נג'אח בשכם, באוניבריסיטת ביר זית באזור רמאללה ובאוניברסיטת אבו דיס. ב-5 בדצמבר נרצח הסטודנט מהראן ח'ליליה בן 21 במהלך קטטה על-רקע פוליטי בקמפוס של האוניברסיטה הערבית-אמריקנית בג'נין, 3 סטודנטים נוספים נפצעו באורח קל.
האוניברסיטה הערבית-אמריקנית הודיעה על הפסקת שעות העבודה בקמפוס הראשי שלה בג'נין עד להודעה חדשה, ודרשה מהסטודנטים לפנות את האוניברסיטה. בעקבות רצח הסטודנט בג'נין, אירעו אמש עימותים קשים בין תושבי הכפר ג'בע, שממנו בא הסטודנט, לבין מנגנוני הביטחון הפלשתינים בהם השתתפו מאות תושבים אשר רגמו את אנשי הביטחון הפלשתינים באבנים בדרישה להוציא להורג את הרוצח. "במלחמה" בין הסטודנטים בקמפוסים בגדה משתתפים גם בריונים שמגיעים מבחוץ ואינם סטודנטים כדי לתגבר את הכוח של תנועת פתח. מוחמד כיסוואני, סגן מתאם פעולות השביבה של תנועת פתח צולם כשהוא מסתובב חמוש באקדח בתוך הקמפוס של אוניברסיטת ביר זית.
תנועת חמאס וגופי האופוזיציה באש"ף מאשימים את מנגנוני הביטחון של הרש"פ ביצירת הכאוס הביטחוני באוניברסיטאות, לטענתם חלק מהאירועים הוא ספונטני, כתוצאה מהתדרדרות מצב הביטחון הכללי בשטחי הגדה אבל חלק הארי נובע מכך שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חושש מהתפרצות אלימה של הדור הצעיר בגלל המצב הפוליטי ולכן מנגנוני הביטחון של הרש"פ מבצעים מעצרים בקרב הסטודנטים ומנסים להקטין את כוח הפלגים המתנגדים לרש"פ ולחזק את תנועת פתח לקראת הבחירות לאגודות הסטודנטים בקמפוסים השונים בגדה.
מדובר במעצרים של סטודנטים המזוהים עם תנועת חמאס, ארגוני החזית העממית והחזית הדמוקרטית ומפלגת העם. "הגוש האיסלאמי בפלשתין", גוף המזוהה עם תנועת חמאס, פירסם ב-5 בדצמבר גילוי דעת שבו האשים את מננגוני הביטחון של הרש"פ באחריות למותו של הסטודנט באוניברסיטה הערבית-אמריקנית בג'נין. האוניברסיטאות בגדה נחשבות ל"חממות"של הפלגים הפוליטיים הפלשתינים באש"ף ומחוצה לו, רוב הפעילים הפוליטיים בשטחים מתחילים את דרכם בפעילות פוליטית בתוך הקמפוסים בהכוונה של ההנהגות הפוליטיות מבחוץ.
המבצע הביטחוני של הרש"פ באזור ג'נין נגד תופעת הפשיעה ואיסוף הנשק הבלתי חוקי מתנהל בעצלתיים, הרש"פ מתקשה לאכוף את החוק והסדר, בחברון נמשכים הסכסוכים האלימים בין חמולת אלג'עברי לחמולת אלעוויוי והשטח קורא את חולשתה של הרש"פ ומאתגר אותה.
הכאוס הביטחוני בתוך האוניברסיטאות בגדה הינו אינדיקציה נוספת לאובדן המשילות של הרש"פ, גם אם מננגוני הביטחון שלה עומדים מאחורי חלק מהאירועים האלימים. התחושה ברחוב הפלשתיני היא שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הולך ונחלש ומאבד את השליטה, ברש"פ גובר החשש מאינתיפאדה עממית נגד שלטונו של מחמוד עבאס.
מבחינת הפלשתינים ומבחינת ישראל זהו אות המבשר רעות לקראת קרב הירושה הצפוי לאחר ירידתו של יו"ר הרש"פ מהבמה הפוליטית, בשטח יש עשרות אלפי כלי נשק בלתי חוקיים וכנופיות של חמושים המתארגנות על-רקע פלילי ועל-רקע פוליטי, זהו אתגר ביטחוני גדול למי שימונה כיורשו הזמני של מחמוד עבאס עד לקיום הבחירות הכלליות.

תאריך:  06/12/2021   |   עודכן:  06/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האנרכיה הביטחונית התפשטה לאוניברסיטאות בגדה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שנה אקדמית נעימה ופורייה. ל"ת
סתם אחד  |  6/12/21 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
בין מציאות שבה מותר הכל והכל גלוי ומפורסם ברבים לבין העשורים הראשונים של המדינה בהם נלחמנו בחרוף נפש שהמדינה המודרנית תשרוד - בין קיצון לקיצון - עדיין ישנם שרידים של העבר
ירון פרידמן
פגישה שנערכה בשבוע שעבר בריאד בירת סעודיה הינה בעלת חשיבות רבה לחזית המתגבשת נגד אירן. מה משמעות הפגישה וכיצד היא קשורה לביטחון ישראל?
דן מרגלית
ביבי הבטיח את מה שלא יכול היה להשיג    כמותו ראש המוסד החדש דוד ברנע, שאם נענה לבקשה של בנט לפטפט ביהירות הוא איש חלש לתפקידו
איתן קלינסקי
יש קשר מעניין בין הנושא המרכזי בחזון העצים בהפטרת השבוע ובין הנושא המרכזי בפרשת השבוע    אני ממקד את המשותף במתן גט כריתות לשנאה העיוורת, לעוינות המילולית שגלשה לעוינות מדממת של פילוג מדיני
משה ניסנבוים
החומר הבלשני במחברות טרם פורסם    מבין המחברות רישום בכתב יד, ככל הנראה של טיוטות, בדבר הספדים שנאמרו לכבודם של דמויות חשובות כמו: אלפונזו די רוטשליד, אחיו של אדמונד הנדיב הידוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il