X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שמחה גדולה [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
רוקד ושמח בסופר עם הניילונים
זהותה היהודית של מדינת העם היהודי באה לידי ביטוי באוסף של הנהגות והלכות מעצבות, המזכירות לנו במהלך עונות השנה את המסע של העם הנצחי מיום עמדו על בימת ההיסטוריה

כאופטימיסט מושבע, רבים הם הדברים הגורמים לי לאושר. אחד מהם הוא הניילונים הנפרשים על מוצרי החמץ בפסח, מוסתרים מעיני הקונים, בל ייראה ובל יימצא.
זהותה היהודית של מדינת העם היהודי באה לידי ביטוי באוסף של הנהגות והלכות מעצבות, המזכירות לנו במהלך עונות השנה את המסע של העם הנצחי מיום עמדו על בימת ההיסטוריה. ברית מילה, בר מצווה, נישואים, זבד הבת, שבת, צומות, הלל, בית המקדש, הר-הבית, תפילה, אבלות, עולם מורכב של אירועים מעצבים המתערבבים עם צער ושמחה, הצלחות ואכזבות, אהבות ושנאות, עם אשר פיסות מעצבי זהות מרכיבים את זהותו הכוללת.
לא צריך להיות יהודי שומר מצוות כדי לקיים את המצוות כולם, הרי מי מבעלי הכיפות השקופות אינו מקיים חסדים, אינו נוהג כבוד, אינו מטה שכם, אינו חומל על דל ויתום. כשאני רואה יהודים צמים ביום הכיפורים אני מתרגש, כשאני רואה יהודים המתעקשים להינשא כדת משה וישראל, אני שמח, כשאני רואה יהודי המתאמץ מאוד כדי למול את בנו בעיתו ובזמנו אני שר משמחה, כשאני רואה בעלי מרכולים וסופרים מכסים את החמץ ביריעות ניילון אני ממש רוקד מאושר.
יהודי מכל המנעד המיוחד ליהודי הוא, אם ירצה ואם לאו, חלק מהסיפור היהודי המשתרע על אלפי שנים ומועבר מאב לבן מבן לנכד מנכד לני עד קץ כל הדורות. לו היה תלוי בי הדבר, הייתי אוגד את כל החוקים המגנים על אופיה של מדינת העם היהודי ומבעיר אותם במדורת החמץ. כאידאל במדינת העם היהודי לא היה צורך בחוקי שבת, כשרות, נישואים וגירושים, לא היה צורך בחוק צום יום הכיפורים ובחוק ברית המילה, במדינת העם היהודי החוק הדתי ההלכתי היה מיותר, אך זהו האידאל האוטופי, אידיאל אשר יש לשאוף אליו ונדמה כי עדיין רחוקים אנו מלהגיע אליו.
כמי שהתקבצו בארץ חמדת אבות מגלויות ותפוצות שונות, ישנם שלושה סוגי שבים הביתה. הקבוצה הראשונה, אלו אשר חיו במדינות בהם הדת הייתה אסורה ועבורם נוצרו חוקים דרקוניים, בקבוצה זו ניתן למנות גם את היהודים האנוסים אלו, אשר פחדו להזדהות כיהודים אל מול האנטישמיות המסורתית ושנאת היהודי על כל הטיותיה וצורותיה, אלו אשר עלו על המוקד ונצלבו באכזריות בשם החמלה האלוהית המעוותת. הקבוצה השנייה, אלו אשר כל חייהם היו נטועים בבית המדרש, בהלכה היהודית, בשמירת המסורות אשר עברו מאב לבן, שכל עולמם הוא התורה, ההלכה, המעיין היהודי המבעבע כבר אלפי שנים.
הקבוצה השלישית, אלו היהודים אשר בחרו להתרחק מדעת מכל סממן וזיהוי יהודי, אלו אשר חיפשו בשואה את אלוקים, הרימו עיניהם לשמיים וראו ארובות ומאז נתנו גט כריתות לאלוהי ישראל. אלו היהודים אשר בחרו לברוא ישראלי חדש כתחליף ליהודי הגלותי, היהודי שהוא הסבא ממרוקו, מרוסיה. אלו היהודים אשר בחרו מדעת למחוק את הזהות היהודית בהבנתם כי הם אנשי העולם הגדול, ללא זהות דתי כי אם זהות כלל עולמית.
המציאות מכתיבה ליהודי ארץ ישראל וליהודים בעולם בכלל, את הכורח הנדרש. יהודים שבו למכורתם, לארץ המובטחת, מגלויות שונות, ממציאויות שונות, מתרבויות שונות, חלקם לא טעמו מעולם את טעמו המיוחד של היין היהודי המשומר, לא טענו עצמם מעולם במטענים של חכמה, בינה ודעת, לא לגמו מהמעיין של אוצרות השפע היהודי, עוצמות היצירה והכתיבה הלכתית, ספרות תורנית מקיפה וחובקת עולמות, פרשנית גדושה עשירה.
במדינת העם היהודי ראוי היה שלא יחקקו חוקים דתיים, הם היו מתרחשים ללא כפיית המשפט ועיגון החוק. עד אז, אני שמח לרקוד בין מדפים עטופים בניילונים בסופרים, לראות את עם ישראל מחובר לזהותו היהודית לא בגלל חוקים כי אם בזכות המסורות העוברות מדור דור. עד אז, אני סמוך ובטוח שרובו המכריע של העם היהודי יתעלם מפסיקת בג"ץ המאפשרת בתנאם מסוימים הכנסת חמץ לבתי החולים. עד אז מוזמנים להצטרף לשמחת הרוקדים בין מדפי הניילונים בסופרים במדינת העם היהודי.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  13/04/2022   |   עודכן:  13/04/2022
+נשרוד גם את חול המועד
11:30 13/04/22  |  חלי ממן   |   לרשימה המלאה

כל שנה יש לנו חגים שיש להם מאכלים מיוחדים, עם ארוחות משפחתיות וחופשים ידועים מראש, הם לא מגיעים בהפתעה

רק ביס [צילום: נתי שוקו]
+ארץ הבחירה
09:14 13/04/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - כמו בקליפת אגוז, צהוב בוהק, תמיהה, חוצפה, נקודות זכות, שיהדו אותו, משבר קשה ומורשת  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר  ▪  "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')  ▪  "וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח"  ▪  חג פסח כשר ושמח

קריעת ים סוף

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - כמו בקליפת אגוז, צהוב בוהק, תמיהה, חוצפה, נקודות זכות, שיהדו אותו, משבר קשה ומורשת    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר    "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')    "וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח"    חג פסח כשר ושמח
עידן יוסף
הקווים הייעודיים ייפתחו בצפון הארץ    תגבור גם בקווים אחרים ברחבי הארץ החולפים ליד שמורות טבע ואתרי תיירות    רוב אתרי התיירות אינם מקבלים שירות תחבורה ציבורית
עמנואל בן-סבו
ברשתות המזון השונות אני שומע יותר ויותר את השיח השקט אך הכואב, המחירים של מוצרי היסוד עלו באופן קיצוני    על קניית מותרות כמו פירות ועוגות אין מה לדבר
מירב ארד
מעל 100 אתרי מורשת, מוזאונים, סיורים מודרכים ברחבי הארץ ועסקי תיירות קטנים מהדרום ייפתחו חינם לכל הציבור בישראל במהלך חול המועד
עידן יוסף
רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות בחג הפסח ותפעיל גם רכבות בקווים המבוצעים בהם עבודות חישמול    נוסעי הרכבת בחג הפסח ייהנו משיתוף פעולה ייחודי של רכבת ישראל וקבוצת המדיה הופ!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il