X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לפיד. חייב תשובות ברורות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
על הזיה ופטריית רעל
האם יקום איש הרוח ההגון, איש התקשורת הישר, הפרשן הסביר וידפוק קלות על המקלדת, ידרוש שקיפות? האם זכות השיבה נפתחה למתן ומתן?

כשח"כ ג'ידא רינאוי זועבי, החליטה לא לתת את אצבעה לקואליציה, מיהרו הרצים, השליחים, שומרי חותם הממשלה להציע לה את הירח. זועבי חייכה, הגיעה עם שבעה ראשי רשויות ערבים והסחר מכר בכספי משלמי המיסים של אזרחי מדינת ישראל, החל. לאחר יום וחצי, הודיע שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, כי הוא מוכן לקבל את ג'ידא רינאוי זועבי לקואליציה.
הציבור אשר ביקש לדעת מה היה מחיר רכישת אצבעה, נענה במשיכת כתף קרה. אף עיתונאי חרוץ ויסודי לא התעכב לבדוק, אף ארגון זכויות ושקיפות לא תבע את גילוי ההסכם החשאי, העיקר שג'ידא רינאוי זועבי, שבה הביתה, לקואליציה. אלא שג'ידא רינאוי זועבי, למדה מהר את אומנות הסחיטה של הנאחזים בכסאות עור הצבי, ובהזדמנות הראשונה, הצביעה שוב בניגוד למצופה ממנה, הפעם נימקה זאת באידאולוגיה.
זה היה מהלך אחד יותר מידי גם עבור מי שהיו מוכנים לתת את הכל לג'ידא רינאוי זועבי, מתפקידים נחשקים בחו"ל ועד למיליוני דולרים והררי הבטחות. גם בעת הזאת לא נזעקו "כלבי השמירה", "שומרי הסף", "ארגוני הצדק המוטה". אשר יצאו לחופשה בת שנה, לנוכח מכירת החיסול הערכית והממונית.
ואז חשפה ג'ידא רינאוי זועבי שאין המדובר רק בעשרות מיליוני דולרים אלא גם בנושאים לאומיים כמו ההבטחה שנתן לה השר לפיד לזכות בהישג היסטורי עם החזרת תושבי איקרית ובירעם לכפרם, עקורי מלחמת העצמאות. וכאילו לא די בפיגוע הציוני הזה, חשפה עוד ג'ידא רינאוי זועביכי כי השר לפיד אף הבטיח לה שיום הנכבה, יום אסונם, יהיה יום בחירה. הפיגועים האסטרטגיים אותם חשפה מבעוד מועד, ג'ידא רינאוי זועבי, גרמו לסערה, סערה שאילצה את שר המילים, יאיר לפיד לכתוב רק "לא היה ולא נברא, הזיה".
מתן ומתן
ג'ידא רינאוי זועבי לא נותרה חייבת ואיימה על שר החוץ לפיד בהצגת הוכחות לציבור שישפוט ויקבע מי ההוזה והמשקר מבין השניים. המכירה הפומבית וההתערטלות מנכסיה של מדינת ישראל הציונית לטענתה של ג'ידא רינאוי זועבי, הן ללא ספק פיגוע אסטרטגי חמור וקשה ביותר.
שר החוץ, יאיר לפיד, וכל מי שהיה עימו בתהליך השבתה של ג'ידא רינאוי זועבי לקואליציה, חייבים תשובות ברורות לציבור. שר החוץ חייב להציג את ההסכמים החשאיים עם ג'ידא רינאוי זועבי, עם ח"כ אחמד טיבי ועם כל הנרכש בדרכו לחיזוק הקואליציה. ממשלת השינוי, הריפוי, האיחוי, ממשלת השלום והאהבה, נדרשת לחשוף את ההסכמים, את הפרוטוקולים, את המתן והמתן והמתן, למען השמירה על הקואליציה.
האם יהיו מי שייתבעו זאת מהממשלה, פרט למתנגדיה? האם יקום איש הרוח ההגון, איש התקשורת הישר, הפרשן הסביר וידפוק קלות על המקלדת, ידרוש שקיפות? האם זכות השיבה נפתחה למתן ומתן? האם צאצאי מלחמת העצמאות, מצייני הנכבה יכולים להוציא את מפתחות הבתים מהם נמלטו או גורשו במלחמת העצמאות?
המתן ומתן ומתן שמנהלת קואליציה זו עם חלק מחבריה אמור להדיר שינה מעיני כל ישראלי ציוני, אוהב עמו ומולדתו, לא הכל חייב לעבור דרך הפוזיציה. מדינת ישראל לפני הכל. אזרחי מדינת ישראל לפני הכל. הגיע הזמן לעצור את הדהירה לעבר התהום, מדינת ישראל בסכנה. הדמוקרטיה בסכנה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  12/06/2022   |   עודכן:  12/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אהוד יערי / Ehud Yaari  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  איסמעיל הנייה  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  בני גנץ / Benny  Gantz  גדעון לוי / Gideon Levi  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חאלד משעל  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מירב כהן / Meirav  Cohen  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  עודד גרנות  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צבי יחזקאלי  קארין אלהרר / Karin  Elharar  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ממשלת נורבגיה הודיעה כי תאסור לציין על מוצרים שיוצרו בהתנחלויות שהם יוצרו בישראל    משרד החוץ מתריע: ההחלטה עלולה לפגוע ביחסי ישראל-נורבגיה ותהפוך את נורבגיה לפחות רלוונטית ביחס לקידום יחסי ישראל והפלשתינים
אהרן פאפו
בשבועות האחרונים שכך מעט השיח המתמשך סביב הדרישה ל"תיקונים", כביכול, בחוק הלאום כדי לכלול בתוכו את ערך "השוויון" שיעשה, כביכול, את כולנו "שווים"    אך "שווים" באיזה מובן?
יוני בן-מנחם
גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי בכירים בפתח הם שאחראים להפצת חרושת השמועות על מצב בריאותו של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן במסגרת קרב הירושה. בכיר בתנועת פתח מעריך כי במקרה שאבו-מאזן ימות יחליף אותו באופן זמני בתפקיד יו"ר המל"פ רוחי פתוח עד לעריכת בחירות לנשיאות בשטחים
יוני בן-מנחם
התוכניות של הקומנדו הימי של הזרוע הצבאית של חמאס היא לפגוע באסדות גז ומתקני נפט ישראלים בים התיכון באמצעות סירות נפץ מהירות או באמצעות טילי ים-ים    ישראל נערכת לאפשרות שאירן תבצע פעולת נקם נגדה שתכוון לעבר מתקני הגז הטבעי והנפט שלה מול חופי הרצועה    ביקשה ממצרים להפעיל לחץ על חמאס להימנע מפעולות כאלה שיפגעו באספקת הגז הטבעי מישראל למצרים ולמדינות נוספות
ציפי לידר
השמאל דורש לפסול את הפטריוט ח"כ בן-גביר מלכהן בכנסת    הלו, התבלבלתם? מה עם המשותפת ורע"ם והזועביס האנטי ציוניות תומכות הטרור, שמקומן בפרלמנט של עזה או רמאללה ולא בכנסת ישראל?    ולקינוח פסוקו - בקטנה: שקרים, פוליטיקה והכסף הגדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il