X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נהנתנות ללא גבולות [צילום: אליין תומפסון, AP]
חמדנות, נהנתנות ומנהיגות
אין המדובר בנושא של בני אור נגד בני החושך. גם לא בטהרנות, כי אם בציפייה להנהגה נטולת אינטרסים אישיים, הנהגה אשר אזרחיה יצביעו לעברה וילחשו בתפילה לילדיהם, כך ראוי וצריך להתנהג

באופן אקראי לחלוטין קראו באי בתי הכנסת בשבת האחרונה את הפסוק החותם את ההפטרה: "הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה טּוֹב וּמָה יְהוָה דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ כִּי אִם עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלֹהֶיךָ". כמה סמלי אל מול התמונה הנפרשת בעדותה של הדס קליין בשבוע האחרון אודות מנעמי החיים והמתנות השונות.
העדויות המטרידות והמדאיגות של העדה הדס קליין, בנושא ההתנהלות החמדנית, לכאורה, של בנימין ושרה נתניהו, גורמת ללא ספק לגרדת לא קלה וחוסר נוחות ממשי לכל מי שהרוח היהודית הישראלית חשובה לו, למי שהערכים מנחים את חייו. בית המשפט יפסוק את פסקו בבא העת, אבל הארומה העולה מהעדות, גם מי שסבור שמשפחת נתניהו עוברת מסע רדיפה וייסורים שיטתי ומתמשך, אינו יכול לעמוד שליו מול העדויות בדבר חמדנות והתשוקה למתנות.
הדס קליין, שיתפה את עם ישראל בפרטי פרטים של אופי הבקשות, ההיענות ואף אופן הובלת המתנות אל בני הזוג נתניהו. יש הרואים בטרחנות פירוט היתר מציצנות ורכילות זולה, יש הסבורים כי עדותה של קליין היא מראה למציאות שאסור לנו כאזרחים, ימין ושמאל, חרדים וחילוניים, בני הארץ ועולים חדשים, ערבים ויהודים, להסכים ולהתרגל אליה.
אין המדובר בנושא של בני אור נגד בני החושך. גם לא בטהרנות, כי אם בציפייה להנהגה נטולת אינטרסים אישיים, הנהגה אשר אזרחיה יצביעו לעברה וילחשו בתפילה לילדיהם, כך ראוי וצריך להתנהג. זכותו של כל אדם ומנהיג להיות נהנתן, להתענג על הדברים הגורמים לו לאושר, לנחת, לעבודה יעילה וטובה יותר. אבל, האם אלו הדמויות שאנו מבקשים לאורם לילך? האם אלו דמויות המופת של הדור הזה?
איני יודע אם המסכת הנפרשת לנגד עיננו בימים אלה, חוסה תחת התחום הפלילי או שמא "רק" תחת התחום המוסרי, ערכי. מוקדם להעריך לאן תוביל חקירת הסנגורים את העדה קליין, ברם, נדמה כי הארומה המבאישה העולה מעדותה תיוותר עוד זמן רב בחוטמו של עם ישראל המביט משתאה אל מול הנעשה, אם נעשה, ומנסה לאטום את אפו.
על-פי ערכיי והאידאל הנשגב אנו זקוקים למנהיגים בעלי שיעור קומה, בעלי שאר רוח, בעלי סולם ערכים יצוק במוסר היהודי, מוסר הנביאים. אינני מבקש מנהיגות של סגפנות מחד-גיסא, מאידך-גיסא, איננו חפצים במנהיגים חמדניים, תאבי מתנות חינם, נהנתנים מעבר למידה הסבירה.
בנימין ושרה נתניהו, חוו וחווים מסע רדיפה אשר טרם נראה כמותו במחוזותינו, מעולם לא נסרקו במסרקות של ברזל, במסרקות של שנאה וחרם, מנהיגים פוליטיים במדינת ישראל, כמו בני משפחת נתניהו. ועל אף מסע הרדיפה הנורא, יש להפריד בין המאבק הבלתי מתפשר מול המערכות המנהלות את קרבות המאסף מול משפחת נתניהו לבין התביעה והציפייה של האזרחים להתנהגות ערכית, מוסרית, מידתית גם בתשוקה לנהנתנות ולמתנות חינם.
לו אני מיועצי משפחת נתניהו הייתי מתנצל על קבלת המתנות לסוגיהן, מחזיר את שוויין הכספי ומרכין ראש בפני מיליוני אוהבי ובוחרי בנימין נתניהו ומבטיח לוותר בנימוס על המתנות, מכל סוג, מכל עלות.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  10/07/2022   |   עודכן:  10/07/2022
+הדס קליין הייתה בורג קטן
לנתניהו - כמותה כשטן
09:38 10/07/22  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
ערן גרף
איתמר לוין
סיום הפרק הראשון והחשוב בפרשת וואלה-בזק הוא הזדמנות נאותה לנסות ולהעריך - בכל הזהירות המתבקשת - מה עשוי להיות פסק הדין בו. ההערכה של הח"מ: ספק אם היה שוחד וספק רב אם ניתן להוכיחו; מרמה והפרת אמונים היו כאן בצורה מובהקת
דן מרגלית
ב-1999 הציג אסעד בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו תוכנית ליציאה ממלכודת לבנון    ביבי אמר שזה מעניין מאוד והציג את התוכנית בפני רעייתו שרה    גם היא אמרה שזה מעניין מאוד, אבל לא, לא יוצאים מלבנון
דן מרגלית
נדמה כי הוא חוזר על האמת שסיפר בפרקליטות כמי שכפאו שד ובטקסט הסמוי שלו מתחנן בפני השופטים לא להאמין לו; לא להתייחס אליו ברצינות
איתמר לוין
התמונה היום: לבנימין ושרה נתניהו אין שום מעצורים כאשר הם רוצים שירות    התביעה מתבססת על הדס קליין גם לצורך הוכחת עבירת המרמה והפרת האמונים: מה עשה נתניהו לטובת מילצ'ן במקביל למתנות שקיבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il