X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טילים ומרגמות [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
ישראל מלאה במכשולים
ישראל ממגנת עצמה לדעת עצם קיומו של המכשול הקרקעי סביב עוטף עזה והקמת מכשולים קרקעיים בגבול הצפון, בקו התפר ובבקעת הירדן אמור להפחית את ניסיונות המעבר, לעכב את המנסים לעוברו ולספק התראה על ניסיונות אלו

נאמר בעבר על-ידי פילוסוף צבאי "אתה מגביה את הגדר והתוקף מייצר סולם גבוה יותר".
המאמר עוסק ביתרונות ובחסרונות של המכשול הקרקעי שהוקם סביב עוטף עזה ובמכשולים הקרקעיים שיוקמו בשנים הקרובות בגבול הצפון, סביב יהודה ושומרון ובבקעת הירדן. המאמר נגזר מכתבות של כתבים ופרשנים ומראיונות שנערכו עם בכירים במערכת הביטחון ובצה"ל שפורסמו באמצעי התקשורת הכתובים והאלקטרוניים (בשולי המאמר יש התייחסות למכשול הימי). מערכת הביטחון מתמודדת מזה תקופה ארוכה עם הניסיונות של ארגוני הטרור לפגוע בתושבי ישראל. הארגונים מחפשים ללא הרף נקודות תורפה ומפתחים באמצעות אמל"ח המוברח אליהם ממרחבים שונים ואמל"ח מייצור עצמי טכניקות מגוונות כדי להתגבר על המכשולים הקרקעיים ההולכים ומוצבים לפניהם.
כדי להתמודד עם ניסיונות אלה ואולי עם המורכבות וחוסר הרצון להפעיל תמרון יבשתי פותחה במערכת הביטחון תפיסה הגנתית לפיה יש להתקין מכשולים קרקעיים בשילוב עם טכנולוגיות קרקעיות ואוויריות שונות ובמקביל להתקין ממדים ולשדרג מקלטים ומקומות מחסה. לאחרונה הסתיימה הקמת חומה ביטחונית ומכשול תת-קרקעי סביב רצועת עזה בעלות הנאמדת בשלושה מיליארדי שקלים ויותר, והחלו פעולות להקמת מכשולים קרקעיים בגבול הצפון, בקו התפר ובבקעת הירדן. העלות הכספית של הפעולות שאמורות להימשך מספר שנים נאמדת אף היא בשלושה מיליארדי שקל. עצם קיומו של המכשול הקרקעי סביב עוטף עזה והקמת מכשולים קרקעיים בגבול הצפון, בקו התפר ובבקעת הירדן אמור להפחית את ניסיונות המעבר, לעכב את המנסים לעוברו ולספק התראה על ניסיונות אלו. כאמור, הארגונים שוקדים על חיפוש פתרונות - דרך היבשה, האוויר והים - העלולים להפוך את חלק מהמכשולים ואמצעי המיגון ללא רלוונטיים, כמפורט להלן.
פתרונות יבשתיים של הארגונים
בעבר עקפו צבאות סדירים וחצי סדירים את המכשולים הקרקעיים שהוצבו בפניהם. דוגמאות בולטות: עקיפת קו מזינו המבוצר, הנחיתה בנורמנדי ופריצת החומה האטלנטית שבנו הגרמנים. כך למשל עלולים הארגונים לעקוף את המכשולים ברצועת עזה, בגבול הצפון, סביב יהודה ושומרון ובקעת הירדן ולחדור דרך מדבר סיני ו/או דרך סוריה ו/או דרך ירדן ו/או דרך הרשות הפלשתינית ומשם לפרוץ קטעים של המכשול הקרקעי או לחלופין לבצע מעבר עילי ולחדור לישראל באמצעות סולמות מתקפלים.
לחלופין, הארגונים עלולים לחפור מנהרות התקפיות עד למכשול הקרקעי, להגיח מהן ולפרוץ קטעים של המכשול הקרקעי באמצעות רכבים עמוסי חומרי נפץ (ביום 15.8.22 הודיע דובר צה"ל כי נחשפה והושמדה מנהרה התקפית שהגיעה עד למכשול הקרקעי בעוטף עזה). זאת ועוד, הארגונים עלולים לנטרל את אמצעי הניתור (למשל, ירי צלפים על מצלמות האבטחה) ולדלג מעל המכשול הקרקעי באמצעות סולמות מתקפלים. החסרונות של המכשול הקרקעי עלולים לבוא לידי ביטוי במקרה של התקפה קרקעית ישראלית שתחייב פריצת קטעים של המכשול הקרקעי ותנועה של כוחות תוקפים דרך מעברים צרים ובסופו של דבר עיכוב הכוחות התוקפים.
פתרונות אוויריים של הארגונים
המכשול הקרקעי עשוי למנוע מעבר של כוחות עוינים וירי נ"ט, אך אינו מונע ירי של מרגמות וטילים (מדויקים, מתפצלים ואולי היפרסוניים) ושימוש בנחילים של רחפנים מתאבדים. על-אף ההצלחות של כיפת ברזל הרי באירוע רב זירתי עלול להיווצר קושי בעצירת הירי גם כתוצאה של שימוש בפלטפורמות אוויריות אחרות.
בנובמבר 1987 הצליח מחבל שיצא מתחום לבנון לחדור לתחום ישראל באמצעות גלשן אוויר פרימיטיבי, להרוג 6 חיילים ולפצוע 8 חיילים. לאחרונה פותחו על-ידי חברות אמריקניות טרקטורונים מעופפים ותרמילי ריחוף הנישאים על גבו של המשתמש שבאמצעותם ניתן לרחף במשך 10 דקות ברציפות עד לגובה של כ-2 ק"מ, במהירות של למעלה מ-100 קמ"ש. התקנת אלמנטים טכנולוגיים, כגון חיישנים שונים וגירוסקופ לייזר מקנים לתרמיל הריחוף יכולת ניווט וכושר תמרון. הצטיידות בתרמילי הריחוף ובטרקטורונים מעופפים עלולה לאפשר ריחוף מעל המכשולים היבשתיים. בחודש מאי 2022 הודיע צה"ל לתושבי העוטף כי ברשות החמאס טרקטרונים מעופפים.
בשנים האחרונות ניסו הארגונים, ללא הצלחה, להחדיר מל"טים ורחפנים בודדים לאזור עוטף עזה. לאחרונה פיתוח המל"טים והרחפנים לשימושים צבאיים הולך וצובר תאוצה ובמקביל מחירם הולך ויורד. בעתיד עלולים הארגונים לנסות לשגר נחילים של מל"טים ורחפנים מתאבדים נושאי מטעני נפץ מעבר למכשול הקרקעי ולהטיל את המטענים על ישובים בישראל ועל מערכים ומתקנים צבאיים.
פתרונות ימיים של הארגונים
ארגון החיזבאללה הקים כוחות ימיים העלולים לנסות לפגוע באסדות הגז באמצעות טילים ו/או סירות הנושאות חומרי נפץ. לארגון החמאס יש זרוע ימית. בעקבות חדירת מחבלים לחוף זיקים הוחלט לאחר מבצע צוק איתן להקים מכשול ימי. הזרוע הימית עלולה לנסות לעקוף את המכשול הימי ולפגוע באתרים אסטרטגיים (אשקלון, אשדוד) באמצעות צוללות כיס - מצוידות בטילי טורפדו - בלתי מאוישות או מאוישות המסוגלות לשהות במים העמוקים עד 48 שעות.

תאריך:  22/08/2022   |   עודכן:  22/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל מלאה במכשולים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא הבנתי מה אתה מציע ל"ת
הירונימוס  |  24/08/22 09:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרגלית מולנר גויטיין
ציירים נהגו להעתיק יצירות אמנות קנוניות כדי ללמוד את הטכניקה, הניואנסים שלהם    עד היום ניתן לראות אמנים עומדים ומעתיקים (ברשות) יצירות במוזאון הלובר    אולם קיים טרנד אחר של העתקת תמונות ידועות או ריפרור אליהן (התייחסות, ניכוס) מתוך הזדהות ואולי גם כדי לשדרג את מעמדו של אותו אמן עכשווי. להזכירכם רק את הרועה של קדישמן שמרפרפת לרועה של ואן גוך, וגם הוא מתייחס לאמן קודם לו - מלייס
יאיר נבות
בשל קרבתו של אביה לנשיא פוטין והאופן שבו הוא השפיע על הנשיא הרוסי בעשור האחרון, חיסולה מהווה ללא ספק סוג של מסר, מכה לממסד הרוסי, ובהחלט סוג של השפלה
יעקב קורי
ניסינו להטות את כיוון הספינה הניאו ליברלית של הליכוד חזרה לחופי מדינת הרווחה, אך יד נתניהו והטייקונים הייתה על העליונה והם המשיכו בקו הקיצוני הניאו ליברלי שלהם עם יוקר מחיה ודיור הגבוהים ביותר ב-OECD כשתל אביב היא העיר היקרה ביותר בעולם
רפי לאופרט
ממשלת "ימין" או "שמאל" וממשלת "אחדות" או "ביבי" וכל שאר הוואריאציות מבטאות בדיוק את אותה מחלוקת אך בתחפושת אחרת. עניין הסולידריות וטובת המדינה הפכו סיסמת-סרק והמבחן היה ונותר: "הלנו אתה, או לצרינו"? סער "נפלט" מ"הימין" ו"נספג" "באחדות". בשני המקרים עיסוקו העיקרי והבלתי-משכנע הוא מלחמת-חורמה בנתניהו - בבחינת "יקוב הדין את ההר"
ארי בוסל
בארץ בהרבה מבתי החולים או בתי האבות אין מזגן, או שהוא לא פועל    כמובן שיש מקומות פרטיים, לעשירים ולתיירים, ושם לוקסוס ותשומת לב שאין כמותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il