X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צבע אדום [צילום: קין צ'אונג, AP]
אוגוסט 2022 - שנה אדומה בבורסה
עיקר הלחץ בעולם הוא האינפלציה הגואה שבעקבותיה החלו הבנקים המרכזיים בעולם להעלות ריבית מה שעלול, בסבירות גבוה, לפגוע ביעדי הצמיחה ומכאן גם להגיע לפגיעה ברווחי החברות

אתם כבר יודעים שאדום זה בורסה שלילית, כן?! נכון לאוגוסט 2022 - השנה הזאת כנראה תיזכר כשנה אדומה, שנה פחות טובה בשווקים הפיננסים. בחודש פברואר החלו השווקים לרדת ולרדת וחזרו שנתיים לאחור. יש יוצאי דופן - למשל מדד תל אביב 35 הישראלי שדווקא הצליח לעבור עד כה את המהמורות ולהגיע לטריטוריה ירוקה וחיובית.
עיקר הלחץ בעולם הוא האינפלציה הגואה שבעקבותיה החלו הבנקים המרכזיים בעולם להעלות ריבית מה שעלול, בסבירות גבוה, לפגוע ביעדי הצמיחה ומכאן גם להגיע לפגיעה ברווחי החברות ומכאן, כמובן, לפגיעה מובנת במחירי המניות בהווה.
בין הלחצים העולמיים ניתן למנות גם את המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. המערכה במזרח אירופה טילטלה את מחירי הסחורות בעולם כולו כמו גם את מחירי האנרגיה. הטלטלה דחפה לעליות מחירים חדות ולעליה חדה ברמות האינפלציה. בעוד מחירי הסחורות החלו רושמים ירידות שערים מחירי האנרגיה ממשיכים להאמיר ומדינות מערב אירופה נמצאות בדילמות גיאו פוליטיות וכלכליות קשות מאוד.
מלחמה אחרת מעבר לים בחזית האמריקנית - הנגיד האמריקני, ג’רום פאוול, רואה את האינפלציה בארה""ב ומדגיש בפני משקיעי העולם שאין בכוונתו לוותר על המלחמה באינפלציה באמצעות הכלים שברשותו - ריבית. אינפלציה גבוה מדי אינה טובה לעולם הכלכלי ולכן ניתן להבין את עמדתו של ג’רום פאוול להקריב בטווח הזמן הקרוב את הצמיחה לטובת הדברת האינפלציה הגבוה.
אני חושב ששני האלמנטים הללו - המערכה הצבאית בין רוסיה לאוקראינה והמערכה המוניטרית של נגיד הבנק האמריקני (וכמובן נגידים באירופה וברוב העולם המערבי) מעיקות על השווקים הפיננסים בטווח הזמן הקצר אך התפוגגות המערכות תהיה נקודת זינוק משמעותית להמשך הדרך ופגישה עם מסכים צבועים ירוק בוהק בעתיד הלא רחוק.

תאריך:  28/08/2022   |   עודכן:  28/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
הדגש בעיצוב דעתו של הציבור באמצעי המדיה-הוא לא על מה אלא על איך    הנושא אשר לגביו הקהל מגיב הוא בולט מאוד בקיציונותו ומדרבן את הפרט לקבוע עמדה אשר היא היא שמתורגמת למאגר של "דעת קהל".
ארי בוסל
הדמוקרטים יצאו מדעתם, ויאשימו בכל דבר את הרפובליקנים    כיוון שזה לא יעזור להם, הם יתנקמו בראש ובראשונה בנשיא
עמנואל בן-סבו
הגרעין האירני אינו נושא פוליטי של מפלגה כזו או אחרת, של ראש ממשלה, של שר ביטחון    זהו נושא חוצה מפלגות, חוצה מחנות, נושא קיומי של מדינת ישראל כחלק ממלחמת הקוממיות שלה
איתן קלינסקי
בדרך כלל שימוש בפעלים בזמן ציווי אפוף דרישות נוזפות רוויות כעס וחרון אף    אך בנבואות ישעיהו הן עדויות בחמלה, ברכות מרגשת ובאהבה רבה
דנה מילוא
בישראל מעל 100 אלף ילדים קיבלו גמלת נכה ולמעלה מ-5% מהם קיבלו גמלה בגין לקות שמיעה    בקרוב ייכנסו התלמידים למציאות שונה מזו שהכירו    הם יכנסו לסביבה חדשה עם כללים חדשים, ויצטרכו למצוא את מקומם ולהשתלב בכיתה רגילה    איך ההורים יכולים להקל על שילובם? מה תפקידה של המורה? מהי הנגשה אקוסטית ולמה היא חשובה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il