X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יחידה 101 [צילום: יוטיוב]
יחידת ה-101 ומשטרת ישראל
פעולות הטרור של חוליות הפדאיון כוונו רובם ככולן נגד אזרחי ישראל ביישובי הספר ונגד ריכוזים חקלאיים בחוסר היכולת שלהם להתמודד מול צה"ל קיוו כי פעולות הטרור יזרעו פחד וייאוש בקרב האזרחים

לאחר תבוסת הערבים במלחמת העצמאות, עברו הערבים, בראשם אלה שגורשו מהשטחים שכבשה ישראל למלחת גרילה על-ידי חוליות "פדאיונים". הם יצאו מגבולות הרצועה ומירדן (הגדה המערבית שבשליטת ירדן). פעולותיהם התעצמו במיוחד לאחר תבוסת המצרים במלחמת קדש. הם שאבו את השראתם מתנועות הגרילה בוויטנאם ומטרתם המוצהרת הייתה להביס את הציונות ולתבוע לעצמם בחזרה את פלשתין.
פעולות הטרור של חוליות הפדאיון כוונו רובם ככולן נגד אזרחי ישראל ביישובי הספר ונגד ריכוזים חקלאיים. בחוסר היכולת שלהם להתמודד מול צה"ל קיוו כי פעולות הטרור יזרעו פחד וייאוש בקרב האזרחים ובייחוד בקרב ציבורי העולים שזה עתה יושבו ביישובי הספר ובעיירות הפיתוח. בשנת 1955 יחידות פדאיון מרצועת עזה חדרו עד לעומק של 40 ק"מ לשטח ישראל וביצעו סדרת פיגועים, שבה נרצחו ישראלים אחדים. הם הגיעו עד לכפר מנחם ולפרדסי נס ציונה. רצחו שישה אזרחים ותקפו מכוניות צבא.
צה"ל, שהיה דל אמצעים וסד"כ יחידות, היה פרוס בגבולות המדינה מול צבאות מצרים, ירדן וסוריה כדי להגן על גבולות המדינה "הצעירה" מפני פלישה או פעולות איבה של הצבאות הללו. המאבק מול פעילות הטרור של הפדאיון שהלכו ותכפו לא צלח זה הטריד את צמרת צה"ל ואת ראש הממשלה ושר הביטחון דוד בן-גוריון. הוא חכך בדעתו והגיע למסקנה שיש להקים יחידת קומנדו כדי לתת מענה הולם מול מלחמת הגרילה לפני שהיא תצמח לממדים שיהוו איום ממשי על עצם קיומה של המדינה.
בהמלצת מפקדים בכירים בן-גוריון קרא אליו את רס"ן אריק שרון שהיה בחופשת לימודים באוניברסיטה והטיל עליו את המשימה לארגן כוח מיוחד לשקוד על הכנת תורת לחימה שתתן מענה לפעילות הפדאיון וכמובן תוכנית פעולה לסיכול פעולות הטרור של החוליות ופגיעה בהם בטרם יחדרו לשטח ישראל. אריק שרון למד את המשימה העומדת בפניו והבין כי עליו לגבש יחידה של לוחמים מקצועיים, נועזים, אמיצים וחדורי מטרה. לאחר שבחר את הלוחמים שטח בפניהם את תורתו שעיקריה:
א. לרכז מודיעין ולתקוף את האויב בבסיסיו לפני יציאתו לפיגוע.
ב. על הלוחמים לקדש את ערך הדביקות במטרה.
ג. יש לחתור למגע כדי להשמיד את האויב.
ד. יש לטפל בפצועים שלנו במסירות עליונה ואין להפקירם בשטח.
ה. גיבוש "רוח יחידה" שתקרין על כלל צה"ל.
פדאיון נוסח שנות האלפיים
מדינת ישראל נתונה היום תחת מתקפה מבית, קשה ואכזרית המנוהלת על-ידי "הפדאיון החדש" נוסח שנות האלפיים. חוליות הפורעים היוצאים מתוך הישובים בארץ מחוללות פעולות טרור נגד אזרחי המדינה בדיוק מתוך אותם מטרות של הפדאיון משנות החמישים. הם מבקשים לזרוע בקרב אזרחי המדינה היהודיים פחד וייאוש לצידם הרס תשתיות ועל הדרך גביית דמי חסות.
נראה כי הפתרון שהיה אז טוב, מתאים ונכון גם היום. צריך להודות כי משטרת ישראל נחלה כשלון במאבק הזה (ולא משנה כמה כ"א יתווסף למשטרת ישראל). המציאות הקשה שבה אנו שרויים מחייבת הקמת "שתי יחידות קומנדו" ייחודיות למאבק בפשיעה ובטרור הערבי מבית. היום יש לישראל יותר משאבים ואמצעים טכנולוגיים כדי לצייד את היחידות להתמודד בהצלחה בתופעה. מה שנחוץ הוא הקמת היחידות, כאמור, וחקיקת חוק להוראות פתיחה באש שיגבה את פעילות היחידות להצליח במשימה.
יודגש כי התנאי הבסיסי להצלחת היחידות הינו איתור מפקדים ולוחמים נחושים ונועזים המכירים בגודל המשימה וכובד השעה. עליהם יהיה לגבש תורת לחימה מתאימה בגבולות ובמגבלות החוק. היחידות יקבלו גיבוי ותמיכה מלאה מהממשלה ומגורמי האכיפה, כמו-כן יקבלו כל הסיוע שיידרש מצה"ל ומגופי המודיעין. אין ספק כי כמו שיחידת 101 השפיעה מרוחה על כלל צה"ל, כך גם היחידות הללו ישפיעו על כלל המשטרה ויוציאו אותה מקיפאונה.
טוב ונכון לקדם לצד זה את הקמת המשמר הלאומי כדי לתת מענה מקיף בזמני חירום ומלחמה כאשר יקומו עלינו כל האויבים מסביב וסכנת התגייסות "הגייס החמישי" לצידן של האויבים, השעה דוחקת.

תאריך:  10/10/2022   |   עודכן:  10/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - אפליה, אין מדווחים, חברו של הסרסור, מי פשיסט?, העביר את הבעיה, והשוודים באים    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    גמר חתימה טובה    "זכרנו לחיים, מלך חפץ בחיים, וכתבנו בספר החיים למענך, אלקים חיים" (מברכת אבות בתפילת שמונה-עשרה בעשרת ימי תשובה)
איתן קלינסקי
כשעלה האוטובוס על פסגת ההר חשנו את עוצמת הפער בין העלומים האיתנים רוויי המרץ והשופעים, שעלו ברגל מבית אלפא עד פסגת הגלבוע ובין תחושות העייפות המלווה אותנ
רון בריימן
בימים אלה של חשבון נפש כדאי לזכור ולהפנים: מה שהיה נכון לפני יום הכיפורים נכון גם אחריו: הציבור מאס בהחרמות מכל צד שהוא, ועתיד להעניש את המחרימים מכל צד, צד לפיד וגנץ או צד נתניהו ומשפחתו
מנחם רהט
ההיתר 'להתפלל עם העבריינים' מוסבר במאמצי אנוסי ספרד שלא להינתק, אפילו בתהומות יון המצולה, מצור מחצבתם
יוסי אוחיון
במציאות שנכפתה עלינו התשובה היחידה האפשרית להצהרותיו ופעולותיו של נתניהו הינה: מה שנכון לי לא נכון ללפיד או גנץ/בנט, אני ואפסי עוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il