X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מוחמד טבנג'ה, אחד מבכירי ארגון 'גוב האריות' [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
הזאבים הבודדים מצטרפים לגל הטרור
קבוצת הטרור "גוב האריות" בעיר שכם נמצאת בתהליך התפרקות אבל לגל הטרור המאורגן הצטרפו גם מחבלים בודדים. תופעת המחבלים הבודדים והצטרפות העיר חברון לגל הטרור הם סכנה גדולה בדרך למעבר הגדה לאינתיפאדה שלישית

האווירה בשבועות האחרונים בשטחי הגדה הינה אווירה של טרור ואלימות, אולם, עדיין לא ניתן לומר כי מדובר באינתיפאדה חדשה. זהו גל טרור חזק ששוטף את שטחי הגדה, את הפיגועים עושות קבוצות טרור חדשות באזור ג'נין, שכם וטולכרם אשר השתלטו כמעט על כל צפון הגדה ודחקו ממנו את כוחות הרש"פ.
האוכלוסייה בגדה איננה מראה סימנים שהיא מעוניינת באינתיפאדה חדשה, מרבית התושבים רוצים להמשיך להתפרנס בכבוד ולעבוד בתחומי ישראל, בניגוד לאינתפאדה השנייה, כוחות הביטחון של הרש"פ ממשיכים בתיאום הביטחוני עם ישראל ואינם משתתפים באופן פעיל בפיגועים נגד ישראל מלבד כמה מקרים בודדים.
גם תנועת פתח שהיא הפלג המרכזי באש"ף איננה משתתפת בגל הטרור, מלבד כמה בודדים, יו"ר הרש"פ אבו-מאזן חושש שאינתיפאדה חדשה בגדה תערער את יציבות שלטונו ואת תהליך העברת השלטון למקורבו חוסיין א-שיח', אבל הוא נזהר שלא להתעמת עם המחבלים החמושים מחשש שהדבר יביא למלחמת אזרחים.
"הזאבים הבודדים" מצטרפים למערכה
אמש הסגיר את עצמו לידי הרש"פ מוחמד טבנג'ה, מחבל בכיר בקבוצת "גוב האריות" בשכם. זהו המחבל ה-15 במספר מהקבוצה שמסגיר את עצמו לידי הרש"פ. הפעולות המוצלחות של השב"כ וצה"ל נגד קבוצת "גוב האריות" הביאו להתפרקותה, המחבלים חוששים לחייהם ואינם רוצים למות. זה מעיד על כך שחידוש המדיניות של הסיכולים הממוקדים ופשיטות של כוחות מיוחדים על המחבלים המסתתרים בלב הערים הפלשתיניות יוצרות את ההרתעה. אבל, הפיגוע בקריית ארבע שבו נרצח אזרח ישראלי ונפצעו עוד חמישה אזרחים אחרים על-ידי מחבל של חמאס מאזור חברון ופיגוע הדריסה בבקעת הירדן מעידים על המשך גל הטרור והתפשטותו מצפון הגדה אל דרומה.
הפיגועים האלה בוצעו על-ידי מחבלים בודדים, מה שנקרא בעגה הביטחונית "זאבים בודדים", תופעה שהגיעה לשיאה בשנת 2015 באינתיפאדת הסכינים. הצטרפות "הזאבים הבודדים" לגל הטרור לצד הקבוצות החמושות המאורגנות היא מסוכנת מאוד מכיוון שקשה מאוד לסכל מבחינה מודיעינית פיגועים שעושים מחבלים בודדים. הפיגועים בקריית ארבע ובבקעת הירדן העיבו על הההצלחות האחרונות של צה"ל והשב"כ במלחמה נגד קבוצת "גוב האריות" בשכם.
תופעה מדאיגה נוספת היא התפשטות גל הטרור מצפון הגדה אל דרומה, כוחות הביטחון מנסים כעת למנוע פיגועים נוספים באזורי בית לחם וחברון כדי לנסות ולבודד את דרום הגדה, שהיה שקט יחסית עד כה, מתופעת הטרור. אם העיר חברון תתעורר לפיגועי טרור נוספים זה עלול לשנות את המצב לחלוטין מבחינה ביטחונית בשטחי הגדה בגלל שיהודים חיים בלב העיר חברון ובקריית ארבע הסמוכה, הצטרפות חברון לגל הפיגועים תתן רוח גבית לטרור ותמיכה משמעותית לתופעות האלימות ועלולה להביא לאינתיפאדה חדשה. בעיר חברון יש כמויות אדירות של נשק ותחמושת לשימוש בעיקר לצורך סכסוכי חמולות. צה"ל תיגבר את העיר חברון בכוחות נוספים אך ארגון חמאס עושה מאמץ ניכר להוציא פיגועים נוספים מאזור חברון.
חמאס טוען כי הפיגוע בקריית ארבע לא היה מעשה של מחבל בודד אלא פיגוע בשליחות הזרוע הצבאית שלה, אם זה נכון הרי שהוא נועד לעודד את הטרור לאחר המכה החזקה שספגה קבוצת "גוב האריות" בשכם מידי השב"כ וצה"ל, דבר שהביא להתפרקות חלקים ממנה שהסגירו את עצמם לידי הרש"פ. התעוררות הטרור באזור חברון תמתח עוד יותר את פעילות כוחות צה"ל מצפון הגדה ועד לדרומה והם יצטרכו להילחם בטרור בחזית רחבה יותר.

תאריך:  01/11/2022   |   עודכן:  02/11/2022
+לראשונה הודלפו עדויות מחקירת מות ערפאת
22:37 01/11/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

גורמים בכירים ברש"פ הדליפו מסמכים חסויים מחקירת מות ערפאת המעידים על מחלוקות חריפות שהיו לו עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן לפני מותו  ▪  גורמים בפתח טוענים כי ההדלפות נובעות מרצונו של חוסיין א-שיח' היורש המיועד של אבו מאזן לסלק מצמרת פתח את יריבו תוופיק אלטיראווי

ערפאת. פערים גדולים [צילום: משה שי/פלאש 90]
+חשד לפיגוע: מטען חבלה התפוצץ על כביש אלון
21:36 01/11/22  |  עידן יוסף

מטען חבלה התפוצץ על כביש אלון בין אל מועייר למחצבות כוכב השחר. פעילים מדווחים שמשפחה מכוכב השחר עברה בכביש ובנס לא נפגעה מהפיצוץ (ישראל היום).

+מטאטא יורה
07:58 01/11/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - אין אפשרות, חידוש עבש, נרדם בשמירה, כצפוי והמטאטא יורה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)

הניסוי הצליח [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזאבים הבודדים מצטרפים לגל הטרור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - אין אפשרות, חידוש עבש, נרדם בשמירה, כצפוי והמטאטא יורה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
יורם דורי
מסתבר שלא תמיד בעיה שאינה נפתרת בכוח מוצאת פתרון בהפעלת יותר כוח    מורי ורבי שמעון פרס נהג לומר לי "הבעיה שכל מי שמחזיק ביד פטיש חושב שכל בעיה היא מסמר"
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ אבו-מאזן מנצל את סמכותו הנשיאותית כדי להשתלט על מערכת המשפט הפלשתינית ועל אגודת הרופאים. במקום להילחם בטרור הוא מחזק את שלטונו הדיקטטורי בהחלטות חד-צדדיות המתסיסות את הרחוב הפלשתיני
איציק וולף
מחבל פלשתיני דרס חמישה חיילים סמוך לנבי מוסא ולאחר מכן התנגש בתחנת אוטובוס בצומת אלמוג בטרם נוטרל על-ידי שוטר ואזרח שעברו במקום    הפצועים פונו במצב בינוני וקל לבתי חולים בירושלים
יוני בן-מנחם
גל הטרור מתפשט מצפון הגדה לדרומה והגיע גם לאזור חברון, הפיגוע בקריית ארבע הינו הישג לתנועת חמאס אשר הצליחה באמצעות קמפיין הסתה אגרסיבי לגרור את חברון להצטרף לגל הטרור. הפיגוע מסמל את כישלון מדיניות הביטחון של יאיר לפיד ובני גנץ שמתעקשים להימנע ממבצע צבאי גדול נגד תשתיות הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il